- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Dillí je tabulka se sedmi lidskými slabostmi, proti nimž bojoval Móhamdás Karamčad Gandhí:
"1.Politika bez zásad. 2.Bohatství bez práce. 3.Požitky bez kontroly svědomí. 4.Obchod bez morálky. 5.Věda bez humánnosti. 6.Vědění bez charakteru. 7.Služba Bohu bez obětí."
Společným jmenovatelem všech těchto nectností je využívat výhod dané situace bez odpovědnosti, která z ní plyne.
-----------------
Na předposlední slabost, tedy nectnost by si měli dát pozor učiteléna vysokých školách. Vždyť minim. po dvou letech studia dobře bědí, s kým mají tu čest. Přesto se na závěr podepíší pod diplom. Platí:Queis custodet custodiet? > Kdo ustráží strážce? Takže kdo a jak kontroluje závěry komisí udělujících diplomy lidem, kteří potom nadělají víc škody než žitku? Nyní nemusíme chodit daleko k příkladu, který neplní svoje předvolební sliby. Nebo před volbami oni slibovali, že nás zatáhnou do takového marasmu?
Jednou z výhod socialismu byla vyšší úroveň vzdělání - komunisti si neplatili zbytečné vysoké školy, kterých jsou dnes desítky.
Dále pak to, že se lidé naučili používat vlastní hlavu a nevěřit tupě blábolům, které se tehdy na nás hrnuly z novin a televize - toto se velmi hodí i dnes
Takový VUML byl výkladní skříní, že?
"také může napsat manžel nebo manželka nebo jiný rodinný příslušník, a nedá se to v rámci školy dokázat, pokud jsou všechny zdroje citovány korektně." Tak snad je také nějaká oponentura, a při ní by už neměly stačit jen správně citované zdroje.
Taky si myslím, že jedna věc je napsat a druhá obhájit.