Děkujeme za pochopení.
J17a81n 82S67v50a59t94e29k
Může mi někdo z diskutujících vysvětlit fyzikální důvod pro znehodnocení brzd vlivem jejich mírného používání (rozuměj vlivem toho, že člověk nejezdí "brzda - plyn")?
Navíc mám dojem, že např. u elektroaut je naopak doporučováno využívat rekuperaci (tedy využít kinetické energie, kterou musím snížit, pakliže chci snížit rychlost auta). Znamená to snad, že pokud člověk (ať už s automatem nebo s elektromobilem) bude jezdit předvídavě, tj. tak aby "ušetřil", zavdává příčinu vyššímu opotřebení brzd?
Neměli by tedy výrobci aut přizpůsobit brzdy (jejich systém, kvalitu) tak, aby je mohl člověk, který chce jezdit ohleduplně k životnímu prostředí (a vlastní peněžence), bez obav používat tak (při jízdě jaksi předvídavé a co nejvíce plynulé), aby netratil zase na těch opravách (výměně) brzd?
Není v tom zase jednou snaha někoho vytřískat na spotřebiteli vyšší obolus (tu za elektromobil s drahou baterkou, tu za mírně používané brzdy aj.)?
Prostě a jednoduše:
Jak se může něco (zde brzdy), co používá člověk minimálně (v krajním případě vůbec, ale to je v případě brzd téměř vyloučené), degradovat více než v případě, že je to používáno naplno?
Mé znalosti fyziky (a to jsem vystudovaný jaderný inženýr) na to nestačí...
J15a80r69m74i89l46a 66P92í91c42h90o82v36á
Tak se podívejte na Černé obce z 2.11.2022. Tam byly baterie v novém autě. Že je konstruováno na současné emisní požadavky, tudíž baterie se za jízdy nabíjí málo. Měli byste ji tedy tak obden dobít ze zásuvky. Za nedlouhou dobu ji teda odděláte, koupíte novou ... a pomůžete tak leda tvorbě HDP státu. Koukala jsem jak jelen.
H81o64r66s78t 29A44n93t40o55n 53H57a45s28l44b17a88u73e60r
Stáňo, ať změní opravnu. Pokud je to opravdu zánovní auto, tak nebudou zadřené brzdové písty. Potřebovali si v dílně vydělat, a zřejmě nic neměnili, jen to účtovali. Do kufru ji mohli dát díly z jiného vozu... Hezkej den!
S92t82a24n35i19s52l35a36v21a 90B89o61u10d11o45v74á
A umíte si představit, milý Horste, že přijde dáma v kostýmku do servisu a začne na příjmu oprav technikům (z 99% jsou to muži) vykládat, že není třeba měnit brzdové obložení, ale ze je třeba jen zadřené pístky nebo zrosolovatělou brzdovu kapalinu v hadičkách???
To by tam na ni koukali jako když spadla z měsíce!
Martě změnu opravny vyřídím, jdeme zase brzy na kafíčko.
R35o26s26t87i30s25l10a87v 58J37e21z38e71k
Tohle nemá se způsobem jízdy nic společného, automat neutomat.
S12t58a13n27i80s96l10a22v55a 55B23o53u92d32o13v49á
A jak to má ubohá Marta poznat? Co byste jí tedy poradil? Ráda jí to vyřídím.
Byla bych na tom stejně, taky se v autech nevyznám tak dopodrobna. A myslím, že bych nebyla zdaleka sama!
H93o52r56s98t 52A19n90t72o84n 39H77a81s35l76b81a41u95e64r
Škoda že jsem u toho nemohl být, I na dálku jako automechanik tvrdím, že to smrdí. Holčina jezdí správně, tedy šetří brzdy i motor a žádná převodovka s tím nemá co dělat. Jinak nemám rád automatiku ani "dízl," a E- auta přímo nenávidím... Vám přeji hezký večer i sny a auto bezporuchové!
R19o41s86t43i29s14l45a62v 79J70e12z44e37k
Touhle vypadá na zadřené pístky. A skutečně to nemá nic společného se způsobem jízdy, máte samo sebou pravdu.
J91a96n48a 64M83e63l38i28š91o67v40á
Ja som si vždy plietka brzdu a plyn...tuším to mám tak i v živote
S42t51a28n27i85s78l72a81v56a 38B23o70u62d60o33v52á
V autě je to asi dost nebezpečné! V životě by to mohla být i výhoda?!?
Díky za návštěvu.
- Počet článků 209
- Celková karma 29,41
- Průměrná čtenost 4787x
Pozoruji (nejen) naši malou zemi z ještě menší zemičky.
Foto (c) Štěpánka Boudová