Děkujeme za pochopení.
M50a31r51e58k 70Š55t26ě31t73k73a
Jak jste na to přišel, že na trhu práce chybí technicky vzdělaní lidé a ten, kdo vystuduje techniku a má navíc nějakou tu praxi v oboru, má zajištěnou práci?
Zkuste si někdy jen tak otevřít inzeráty (třeba v Karlovarském kraji) pro strojní a elektrotechnické profese (SŠ a výše), příp. obeslat pár velkých firem a poznáte realitu, která toho nemá s tím, co se pořád dokola píše moc společného...
J57i45ř73í 50Š79t81á20g44l
To není můj poznatek. Píši o letitých informacích zjednodušeně sumarizovaných do hesla "Podpora technického vzdělávání", které jsou nám výchovným poradcům na základních školách, ale nejenom nám, předestírány.
M48i54c41h47a91l 52S62e76d61m12í19k
U podpory vzdělávání je důležité, kde je nedostatek absolventů. Dnes to jsou technické obory a zdravotnictví.
J12i57ř94í 45Š30t16á23g85l
Z krátkodobého hlediska ano. Ze střednědobého a delšího již nestačí aktuální údaje, ale je potřeba mít jisté vize, kam vzdělávání směrovat. Zda dnešní 13 leté děti, budou za deset či patnáct let v profesích, které jim dnes představujeme jako rozhodně žádoucí, opravdu tak žádaní, nebo je zde riziko, že právě tyto obory nahradí robotické systémy.
J28o74s29e24f 75Š52o90l20t87e37s
Já, ač spíše technicky založený člověk, s vámi souhlasím. Ty výsledky jsou naprosto logické. A ono nejde ani tak o to, že svět zesložiťuje a že mu lidé přestávají rozumět. Jde hlavně o to, že to technické myšlení do budoucna pravděpodobně vůbec nebude potřeba, protože technologie a technika se dostanou na úroveň magie, respektive technika bude tak složitá, že bude pro běžného člověka od magie nerozpoznatelná. Vývoj technologií poženou dále samy technologie, umělé inteligence. Člověk pravděpodobně zanedlouho dosáhne technologické singularity, ostatně všechny známky tomu napovídají již dnes, s inovacemi se extrémně trhají pytle a některé z inovací jsou již prakticky magií. A v tu chvíli bude dávat smysl jenom to, jak se člověk dokáže přizpůsobit, jak dokáže manipulovat se symboly (kreativita) a co si dovede představit. To jediné budou hranice možného.
R21a45d67k89a 38K89i98e22l13b39e98r95g92e92r23o21v70á
Zajímavý a dobrý článek.Skutečně nevíme, co bude hrát prim. Já osobně dneska po tolika dotacích a tolika letech vidím v podpoře technického vzdělávání hlavně byznys, královský byznys pro všechny zúčastněné proti žákovi. Byznys, který skutečně nevyvedl žáky z toho nejzákladnějšího problému...mít třeba k matematice a fyzice vztah a ne mít strach. Dokonce mi připadá výnosné i pro učitele sázet pětky a stále hlásat, jak je to obor těžký a jak se musí přitvrdit. Další dotace rozhodnuty. Další posílení hodin. Láska k technickým předmětem stran dětí se stále nekoná...trochu divné, že? Extra smutek z té marné práce u žádného matikáre nevidím. Nadto ...krátí se předměty historie, do pozadí se zasouvají předmety jiné. Přitom... Důležité je svým způsobem všechno a především mezioborovost a skutečné zaměření na kreativitu a nalézání nových řešení. Nápaditost a dovednost si umět poradit...jít na to jinak a spojit vědomosti z mnoha oborů. To je budoucnost. Škoda že matika na školách poměrne často očekává jedno jediné řešení.
R26a62d10k52a 44K66i94e90l69b29e40r65g94e10r41o74v48á
Ještě jen dodám karmu a palec. Protože, jak píšete, opravdu svět zesložitel. Natolik, že jsou pozadu nejen učitelé, ale už i odborníci. A už vůbec nemá cenu nějaké biflováni věcí, které jsou jen pro účely zkoušení dítěte, ale nemají moc opory v životě jako uplatnitelný poznatek.
- Počet článků 60
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 824x
Více informací na webu ekosad.cz