Více svobody pro řidiče v Praze
Jak takové zklidňování dopravy vypadá v praxi se můžeme podívat například na dolní část Václavského náměstí, kde po zklidnění zůstala mrtvá část. Neprohání se tam ani cyklisté, ani tam nekorzují uspokojení intelektuálové při své odpolední cestě do čajovny. Není tam prostě nic. Dnes večer jsem po Václavském náměstí procházel a připomnělo mi to širokou dálnici v Serverní Koreji, po které nejezdí žádná auta. Jediná auta, která v dolní části Václaváku potkáme, jsou městské odtahovky nasmlouvaných firem, které čekají na kšeft a několik dodávek plné městských strážníků, které čekají, až na Václavák vjede nějaký nepozorný řidič, aby ho mohli řádně zdanit. Tato auta městských ozbrojených složek konceptu zklidňování prý nevadí. Aby byl Václavák dokonale zklidněn, tak radní za ODS Aleksandra Udženija vypověděla nájemní smlouvy provozovatelům stánků s rychlým občerstvením, protože zhodnotila, že jsou klobásy nezdravé a že jsou všichni obyvatelé Prahy natolik debilní, že se nedokážou sami rozhodnout, jestli si klobásu koupí nebo ne. Až na jeden stánek tedy v dolní části kromě drogových dealerů a prostitek není teď opravdu nic. Dokonce tam nejsou ani stánky s květinami, které naplánovala centrální pražská plánovačka Udženija, a které by nám měly dělat radost.
Bohužel jsem celý koncept umrtování, tedy pardon zklidňování, nepochopil. Nechápu, co je na individuální automobilové dopravě špatného. Není mi jasné, jakým právem mi někdo schválně uměle a nesmyslně klade překážky, abych se do cíle dopravil co nejpozději? Má mě to odradit od cestování autem? Pokud snížíme průjezdovou kapacitu pro auta ve městě, tak těch aut ubude nebo naopak se budou tvořit kolony v místech, kde předtím nebyly?
Osobně nemám problém s budováním cyklostezek. Je to infrastruktura jako každá jiná a pro cyklisty efektivní a užitečná. Myslím si ale, že by si cyklisté měli budování těchto cyklostezek budovat za svoje peníze a ne za peníze všech lidí. Na rozdíl od řidičů neplatí vysoké spotřební daně a DPH z paliva, silniční daň apod., ze kterých stát staví silniční infrastrukturu. Rovněž na mnoha místech je cyklostezka opravdu jen pro cyklisty. Zkusil jsem se na jedné z nich na Žizkově projít pěšky v domnění, že je to i pro pěší, a mnohokrát mě málem nějaký šílený cyklista srazil.
Řidiči a obecně všichni zastánci svobody by měli být u voleb do zastupitelstva hl. města Prahy na podzim 2014 obezřetní a dobře si rozmyslet, koho budou volit. Všechny současné strany na magistrátu bez ohledu na to, jestli jsou levicové nebo hodně levicové, chtějí omezovat svobodu jedné skupiny obyvatel (uživatelům automobilů) na úkor jiné (cyklisté) a poštvávají tyto skupiny proti sobě. Soužití obou skupin je přitom možné, aniž by se realizovala taková šílená omezení, která se v Praze nyní realizují a budou realizovat. Bylo již zveřejněno, že po otevření tunelu Blanka dojde na mnoha místech v Praze k uzavření ulic pro auta a to i v místech, které Blanka nepokryje (nábřeží apod. - článek zde: http://zpravy.idnes.cz/otevreni-tunelu-blanka-v-praze-omezi-dopravu-na-povrchu-p25-/domaci.aspx?c=A120326_1754386_praha-zpravy_ab).
Petr Dvořák
Praha by neměla mít veřejnou půjčovnu kol
Dopravní výbor zastupitelstva hlavního města Prahy včera projednával petici za veřejné půjčovny kol na území hlavního města Prahy. Myšlenka je založena na tom, že město začne dotovat vedle MHD další dopravní prostředek (tedy kolo) a vytvoří síť automatických stojanů na kola, která si mohou obyvatelé půjčovat a v libovolné části města je zase vracet. Autor petice nazývá tuto záležitost „bike sharing“ a prý je to „cool“ záležitost, protože ji provozují v některých městech „západní Evropy“.
Petr Dvořák
Prodáváte u metra hrušky? Jednáte v rozporu s tržím řádem Prahy!
Začetl jsem se dnes do novelizovaného pražského tržního řádu, který byl přijat usnesením Rady hl. m. Prahy č. 1187. Jako odůvodnění magistrát uvádí: „Důvodem je zájem hlavního města Prahy umožnit v co nejkratší době rozšířit i formou stánkového prodeje nabídku zboží typického pro letní sezónu.“ Opravdu jsme v Praze tak hloupí, že potřebujeme, aby nám byrokrat z magistrátu řekl, kde si co "chceme" koupit?
Petr Dvořák
Jak magistrát v Praze vráží klín mezi cyklisty a motoristy
V minulém článku jsem se zabýval uzavírkou Smetanova nábřeží, o které si myslím, že omezuje část uživatelů veřejných komunikací na úkor jiných. Obdržel jsem řadu reakcí. Většina z nich byla pozitivních, někteří však se mnou nesouhlasili (vč. primátora Tomáše Hudečka, regionálních zástupců Strany zelených apod.). Jak tedy vnimám vztah mezi cyklisty a motoristy? Jsem zaujatý motorista?
Petr Dvořák
Uzavřené Smetanovo nábřeží z pohledu chodce
Rada hlavního města Prahy zavřela tuto sobotu Smetanovo nábřeží v Praze pro auta. Omezení se ale reálně týkalo bohužel všech. Média nás informovala, že to byla vydařená akce a všichni z ní byli nadšení. Jak to bylo ve skutečnosti? Na závěr článku přikládám i několik necenzurovaných fotografií.
Petr Dvořák
Obsazování domů bez souhlasu majitele nelze obhájit ničím
Jednou ze základních úloh státu je beze sporu ochrana majetku jeho obyvatel. Nelze ničím obhájit obsazování nemovitostí cizími lidmi bez souhlasu majitele objektu. Jsem rád, že policie konala a okupanty z domu vyhnala a podle zájmu médií usuzuji, že celkem nekompromisně.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva
Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...
Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt
Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...
V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině
Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...
Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít
Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...
Prodej rodinného domu 5 + 1 Opatov na Moravě
Opatov, okres Třebíč
4 100 000 Kč
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x