Stal se ze mě „pirát“!
V Praze na Jižní spojce (resp. Štěrboholské spojce – tedy téměř na konci Prahy ve směru na Černý most) jsem údajně jel rychlostí 89km/hod v místě, kde je maximální povolená rychlost 80km/hod. V první řadě mi připadá maximálně zvrácené chtít od řidičů rychlostní daň a ohrožovat bodovým systémem jejich mobilitu a v mnoha případech i živobytí při překročení rychlosti o 10%, ale především mi připadá absolutně neopodstatněné, proč je na de facto dálnici omezena rychlost na 80km/hod. V tomto místě není žádná zástávba, sjezdy či nájezdy apod. Klidně by zde mohla být povolena rychlost 120 km/hod. Jediným důvodem je tedy vybírání rychlostní daně od řidičů.
Byl jsem rovněž naprosto zaskočen, jakým způsobem policie výběr této daně praktikuje. Policisté v passatu za cca 2,5 mil. Kč (auto + radar a další serepetičky) za mnou jeli s odstupem maximálně 2 metry, čímž ohrozili nejen sebe, ale také mě a další řidiče v okolí. Poté se rozhodli mě zastavit a v levém pruhu na mě různě houkali a blikali. I přes jejich naléhání jsem zastavil až u nejbližší čerpací stanice, jelikož na rozdíl od Policie ČR nemám ve zvyku blokovat ostatní účastníky silničního provozu či ohrozit sebe nebo další osoby tím, že bych bezdůvodně zastavil v jízdním nebo odstavném pruhu.
Dlouhodobě kritizuji neustálé a bezdůvodné omezování řidičů resp. individuální přepravy, které probíhá jak na celostátní úrovni, tak na té komunální. Stát záměrně zvyšuje lidem náklady na přepravu. Díky současné legislativě platí řidiči drahé palivo z důvodu vysoké spotřební daně, DPH a povinného přimíchávání biosložek do paliva. Stát nařizuje lidem, jaké si mají kupovat pneumatiky, nutí je absolvovat mnohdy zbytečné a drahé měření emisí a technické kontroly. Díky přísnému bodobému systému přišlo mnoho lidí o možnost řídit auto a přitom mnoho z těchto lidí nikoho neohrozilo a ani nezpůsobilo žádné materiální škody. Domnívám se, že by se na dálnicích měla zvýšit maximální povolená rychlost na 160km/hod. Dopravní policie by měla používat pouze automobily s jasným označením POLICIE a v žádném případě by stát neměl kupovat předražená auta typu passaty za 50 milionu!
Na komunální úrovni by neměly obce ubírat kapacitu pro auta vyhrazováním jizních pruhů pro MHD či cyklisty. Přijmu-li byť na chvíli možnost, že by městská policie měla dále existovat a měřit v obci rychlost, je nutné, aby byly měřené úseky označeny značkou měření rychlosti (tak jak tomu bylo ještě v loňském roce). Pouze tehdy totiž městská policie docílí, že řidiči v daném úseku zpomalí a teoreticky se tedy zvýší bezpečnost. Nemělo by být cílem obce vybírat od řidičů peníze, ale zvyšovat bezpečnost, především před školami a v místech, kde se pohybuje hodně chodců. Obce by měly zrušit různé „podnikatelské“ aktivity se spřátelenými podnikatelskými subjekty, mezi které patří například protizákonné odtahování aut, která ničemu nepřekáží apod. Obec by se měla snažit docílit co největší plynulost dopravy rušením různých bezdůvodných omezení (např. v noci se měly na nefrekventovaných křizovatkách vypínat semafory místo tzv. červené vlny, která se na mnoha místech v Praze s oblibou zavádí v rámci kontraproduktivního „zkliďnování dopravy“)
Přestane-li obec zvýhodňovat jeden způsob dopravy (cyklistika, MHD) před druhým (individuální přeprava autem), budou zastánci různých dopravních prostředků mezi sebou fungovat ve větším souladu a bez zbytečných projevů nenávisti.
Petr Dvořák
Skryté „hrozby“ na silnici
Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?
Petr Dvořák
Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.
Petr Dvořák
Více svobody pro řidiče v Praze
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.
Petr Dvořák
Policie v zahraničí v praxi
Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.
Petr Dvořák
Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení
Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá
Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...
Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích
Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x