I dopravní policisty je občas potřeba mediálně vyvenčit
Do dnešního dne jsem nepochopil, jaký to má vlastně smysl. Pražské dopravní policii jsem napsal email s dotazem, proč (nám) to dělají a nedostal jsem odpověď. Možná na to uvalili informační embargo a nebo k tomu mají jiný důvod (neumí obsluhovat email, nestál jsem jim za odpověď, jsou liní apod.). Reálných důvodů může být mnoho. Možná potřebují utratit více pěněz, aby mohli příští rok opět říct, že nemají na benzín a potřebují více peněz do rozpočtu. Dle mého názoru je však nejpravděpodobnější, že se dopravní policie potřebuje jen zviditelnit a jako nástroj používá bezbranné řidiče, kteří jsou kvůli této PR akci omezováni.
Jak to vidím já
Dopravní policie je momentálně naprosto zbytečnou policejní složkou, protože podle novely silničního zákona (Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů) nejezdí k dopravním nehodám, kde škoda nepřesahuje 100 000 Kč. Novela není nová a od doby, kdy vstoupila v platnost, jsme se mohli přesvědčit, že nepotřebujeme stát a policii ke všemu. Stát touto změnou dal lidem možnost, aby se dohodli a věc dořešili mezi sebou a se svou pojišťovnou a to vše bez přímého vědomí (stát se o tom jistě dozví od pojišťoven) a zásahu státu. Já s touto změnou souhlasím, ale zároveň říkám, že by se měla dotáhnout do konce. Pokud to funguje do 100 tis. Kč, jistě by to fungovalo do 200, 300, 400 tis. atd. K nehodám se zraněním či pokud došlo k poškození majetku třetí osoby (poškozené zaparkované auto při nehodě apod), by mohla jezdit policie z místních služeben, jejíž současná práce je stejně pouze řešení drobných přečinů a papírování. Na nočních směnách policisté většinou tvrdě spí (otestováno na služebně v Praze na Zahradním městě a v Praze - Nuslích), tudíž papírovat by mohli například v noci místo spánku, ke kterému noční směna určitě není určena.
Dopravní policie je tedy momentálně zbytečná a proto si čím dál častěji vymýšlí různé „dopravně-bezpečnostní akce“, aby neupadla v zapomnění a aby pravděpodobně utratila dostatečné množství peněz, protože by jinak hrozilo, že by jim byl rozpočet v dalším roce zkrácen. Jelikož se mi z policie neobtěžovali odpovědět, dovolím si tedy v tomto trochu spekulovat, ale věřím, že nebudu daleko od pravdy. K akci na magistrále se tradičně připojují i měští strážníci, jejichž účel je naprosto zřejmý - zdaňovat občany Prahy formou pokut za drobné dopravní přestupky. Jelikož se akce zúčastnili také, dovolím si vyjádřit kritiku i směrem k nim. Naši bezpečnost a majetek většinou nechrání (protože za to nic nevyberou) a není jejich prioritou ani řešit přestupky, které mohou mít negativní dopady na jiné osoby. Přesto ale stát dává obecním policiím stále větší pravomoci a nepožaduje po nich větší odbornou způsobilost a ani je nenutí, aby jednali v zájmu obyvatel – tedy zajišťovali jejich bezpečnost a chránili jejich majetek. Nekvalifikovaní a plně ozbrojení strážníci tak dál odtahují auta z míst, kde nepřekáží, hlídají místa, kde jsou umístěny nové a zbytečné příkazové či zákazové cedule a vybírají pokuty, měří v místech, kde je záměrně snížena rychlost bez zjevného důvodu apod., a přitom mají stále větší pravomoce. Tento trend je potřeba zastavit a obecní policie zrušit, neboť se ukázalo, že jsou naprosto zbytečné a zajišťují de facto primárně výběr lokálních daní za porušení nesmyslných pravidel, které si magistráty za účelem plnění městské kasy vymýšlí.
Jako důkaz mého tvrzení, že svojí blokační akcí chce dopravní policie zajistit, aby neupadla v zapomnění a ukázat lidem, jak moc je „důležitá“ je fakt, že pokud se na této akci objeví člověk s foťákem a tváří se v houfu mnoha novinářů také jako novinář, policisté se na něj usmívají a jsou nebývale ochotní (asi příkaz od nadřízených). Na místě většinou nechybí ani tisková mluvčí, která novinářům zajišťuje „press“ servis a také nějaký vysoce postavený policejní důstojník v parádní slavnostní uniformě.
Petr Dvořák
Skryté „hrozby“ na silnici
Přečtení článku na autorevue.cz o telefonování v autě mě donutilo k zamyšlení. Proč stát pokutuje řidiče za dopravní přestupky, u kterých se reálně neprokázala nebezpečnost nebo přímá souvislost s dopravními nehodami? Nebo lépe. Proč stát považuje tyto činnosti za dopravní přestupky?
Petr Dvořák
Sledování pohybu lidí pod záminkou náhrad dálničních známek
Je to tady. Pod záminkou zrušit dálniční známky se stát chystá sledovat pohyb občanů. Pomoct jim k tomu mají již nainstalované mýtné brány.
Petr Dvořák
Více svobody pro řidiče v Praze
Zklidňování dopravy je velké téma. Cyklistickým radikálům v Praze se daří prosazovat neustále nová omezování individuální automobilové dopravy ve snaze „zklidňovat město“. Po omezení rychlosti na 30km/h v Karlíně se chystá podobné a argumenty a fakty nepodložené omezování obyvatel i na Žižkově a cykloaktivista primátor Hudeček chce zúžit jízdní Pruhy na magistrále a vybudovat cyklostezku i zde.
Petr Dvořák
Policie v zahraničí v praxi
Je doba dovolených a statistíce obyvatel ČR se stěhuje za mořem do Chorvatska. Je sice prima, že až do Chovatska se jede bez pasu (ostatně i s tím pasem to nebyla zas taková komplikace), nicméně každý stát má na silnici řadu svých nařízení a regulací podobně jako v ČR. Některé z nich (popř. většinu z nich) lze chápat jako nesmyslné, ale tím se v tomto článku zabývat nechci. V rámci časté návštěvy okolních států jsem měl možnost se setkat se silničními kontrolami a mohu tak porovnat přístup českých a zahraničních dopravních policistů.
Petr Dvořák
Vítej, Chorvatsko, v EU. Těšíme se na společné vystoupení
Chorvarsko s velkou parádou vstupuje do Evropské unie. Místní lidé se těší na lepší způsob života, na peníze a na větší „svobody“. Jsem rád, že do EU vstoupil stát, kterému není jeho národ lhostejný, je pyšný na svoji zemi a dává to patřičně najevo. Každý svátek se neobejde bez mnoha vlajek, každý dospělý Chorvat je připraven bránit svoji vlast se zbraní v ruce. Aniž bych přál někomu něco špatného, jsem rád, že je v EU konečně stát, jehož hlasitou kritiku evropských regulací asi brzo uslyšíme a věřím, že přispějí k uvědomění občanů ostatních států, že je členství v EU špatné.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Tuleja vzdal nominaci na ministra. Selhal jsem, napsal
Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...
„Mimořádně trapné“. Akademici a ekonomové kritizují úroveň Tulejových publikací
Kandidát na ministra pro vědu, výzkum a inovace Pavel Tuleja publikoval své práce v potenciálně...
Na Česko loni útočili ruští hackeři. Nechte toho, vyzval je Černínský palác
Za loňskými útoky na českou internetovou infrastrukturu stáli ruští hackeři, uvedlo ministerstvo...
GLOSA: Trestání bezdětků? Má-li něco logiku, vytáhněte na to kanon
Premium Na živořící lidovce se sesypala hora kritiky za jejich návrh, aby bezdětní lidé odváděli vyšší...
Mezinárodní obchodník – balicí stroje
ManpowerGroup s.r.o.
Středočeský kraj
- Počet článků 65
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2939x