Poválečný Development na Srí Lance, oblast Jaffny

Jak může vypadat i jeden ze dnů českého obchodníka a developera s nemovitosmi na Srí Lance ? Jaké jsou zvyklosti a proč se chodí nejdřív do chrámu a ne do hospody ? Je něco co nás převyšuje ... Stavíme hotel, nemocnici a vzdělávací instituci. . .

Tak jsem téměř po roce zavítal opět do Jaffny,na severu Srí Lanky, kde chystáme s mými přáteli z Indie, Srí Lanky a Anglie, skvělý projekt na výstavbu hotelu, nemocnice a vzdělávací instituce. Byl jsem tam na konci listopadu 2013, neboť jsme si byli převzít ten magický „Certifikát o odminování“, stvrzující že náš pozemek o rozloze 10 akrů(40.047 m2) je odminován a připraven k výstavbě. Pak s tím souvisely ještě další papírové detaily, na kterých se pracovalo téměř rok. Vzhledem ke skvělému složení týmu tohoto projektu si to všichni užívali.

Ale o co bych se s Vámi rád podělil je, jak asi probíhá takové obchodní setkání na Srí Lance, jaké jsou odlišnosti a tradice.

Colombo odlet ráno 6:00

Vyrážím v šest ráno odlet do Jaffny, která je na Severu Srí Lanky a byla posledních třicet let centrem teroristické organizace Tamilských Tygrů a dějištěm války, kterou ukončil v roce 2009 dnešní prezident Srí Lanky. Do Jaffny můžete jet autem, což je skoro na půl dne, a nebo můžete letět s vojáky, vojenským letounem s vrtulemi přímo z Colombo. Já jsem si zvolil leteckou přepravu, přeci jen čas je má největší investice, tak s ní nemohu plýtvat. Ráno, bylo krásně jasno, slunce ještě nepálilo, užíval jsem si to. Z Colomba jsem odlétal kolem šesté hodiny ráno a v Jaffne jsem byl před devátou hodinou. Po cestě jsme měli ještě malou zastávku v Trincomalle. Letectvo, protivzdušná obrana provozuje vlastní vojenské vnitrostátní aerolinky. Velmi obdivuji s jakým podnikatelským nasazením armáda tady skvěle podniká v turismu, provozují vlastní hotely a resorty, leteckou dopravu, prostě úžasné ! Válka skončila, takže armáda buduje turistickou infrastrukturu a finančně se musí starat sama o sebe …

Jaffna přílet

V jednom hotelu, který nemá hvězdičky, za to má dobrou polohu, jsme se setkali s mými přáteli a vyrazili jsme nejprve do hinduistického chrámu Nallur Kandaswamy Temple v Jaffně nechat si požehnat a pomodlit se za úspěch našeho skvělého projektu tady v Jaffně. Jak to probíhá ? Koupíte různé druhy ovoce, zejména místní banány, vonné tyčinky, sladkosti a pak také takový kousek hedvábí, do kterého společně zabalíte minci a uvážete v chrámu na posvátný strom. Je to celé magické a vždy to ve mně zanechá hluboký zážitek. Do chrámu chodíme se všemi mými obchodními partnery, přáteli z Indie i ze Srí Lanky, respektuji to a vážím si toho. Do chrámu chodíte vždy bosí,  vrchní část těla máte odhalenou, takže jste polonahý, jen v kalhotách a bos. A vyrážíme. V chrámu předáme tác se všemi oběťmi mnichovi a ten je posvětí, zpívají se různé mantry a pak Vám na čelo tento svatý člověk dá trochu barevného popela a tečku, kterou zvýrazníte své třetí oko. Jistě jste si všimli, že Indové mají takovou tu tečku na čele, kterou otevírají kromě jiného i své třetí oko, intuici… Pak jsme se prošli po chrámu, moc nemluvíme, nasáváme tu energii a věříme ve společnou cestu, kterou je náš projekt. Odcházíme s požehnáním a s posvěcenými provázky, které si uvážete na ruku, pro ochranu od všeho zlého.

Pozemek

Přijedeme na naše budoucí místo výstavby. Úžasné, prostě krása, přímo u jedné z lagun, po vodní hladině se pohybují barevní ptáci a v mělkých vodách místní rybář loví. Skvělé. Pozemek hlídají vojáci. Z pozemku se ztrácí písek. Prostě písek je velmi vzácná a drahá komodita a navíc na těžbu písku musíte mít mnoho povolení a papírů, proto, pokud je příležitost si někde “nadolovat“ pár metráků, tak se místní obyvatelé absolutně nebojí jít pracovat i v noci. Prošli jsme osobně celý pozemek a tím stvrdili, že jsme právoplatnými držiteli Certifikátu o odminovaném pozemku, je třeba se vždy osobně přesvědčit, i pokud jde o odminování. Pak máme další Certifikát vztahující se k životnímu prostředí. Všechny papíry a certifikáty stvrzují naši vizi a odhodlání, které se chystáme naplnit v příštích letech. Tak to jsme na začátku, říkám si a upíjím kokosové mléko rovnou z kokosového ořechu a jsem šťastný.

Odpoledne jdeme na neoficiální oběd k místnímu veliteli, který zosobňuje výkonnou moc a je potřeba mu osobně poděkovat.

Mise dokončena

Po obědě, který se trochu protáhl, se vyřizuje telefonicky, aby letadlo na mě počkalo. No, občas mám trochu problémy s tím časem, ale tentokrát … letadlo počkalo, nakopli jsme vrtule a letěli zpátky do Colomba.

Tak i takhle vypadá jeden z mých pracovních dnů. Má vášeň pro obchod s nemovitostmi a nové developerské projekty mě nenechávají na jednom místě, jsem pořád v pohybu. Užívám si každý den !

A jsem za to velmi vděčný !

Autor: Ondrej Spodniak | úterý 31.12.2013 17:25 | karma článku: 12,55 | přečteno: 481x