- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kdybyste hodně řídila, viděla byste to jinak. Nejde vůbec o to, zda si obec zřídí radar a pokutuje rychle jedoucí řidiče, ale o to, že cílem té obce NENÍ snížení rychlosti v obci. Kdyby bylo, dá na začátek a konec ceduli "úsekové měření rychlosti", namaluje za ně čáry (podle těch se to měří) a sem tam si pozve policajty s mobilem. Takové řešení by určitě nikdo nezpochybňoval.
Pokud byste hodně řídila, znala byste totiž i extrémy typu snížení z devadesáti na třicet na 20ti metrech pod dohledem radaru, radárek nad nechráněným přejezdem, kde nejezdí vlaky, vybírání na ceduli 300m za fyzickým koncem vesnice a mnoho dalších chuťovek, které obce k vylepšení kasy používají a které způsobují, že řidiči k omezením cítí primárně snahu o buzeraci.
U Teplic je obec,která má před obcí varování,že je tam radar s fotákem a je tam 50 km.To je pro bezpečnost.Tédle obci jde o bezpečnost
nebyla zřízena proto, aby jen měřila rychlost. To ti vypatlanca bez vzdělání mají jen jako zábavu
...jak se v minulosti projevilo měření a vybírání pokut MP v bezpečnosti provozu?...když vidím, jak v Brně číhají na čtyřproudé vozovce a kasírují za překročení rychlosti o 5 km, tak skutečně nechápu, koho ti řidiči ohrozili a proč MP vlastně vznikla...na ulici prakticky vidět nejsou...
Jde jen o kšeft.Z Děčína na Ústín/L je na jednom úseku značka 50 km po 100 metrech 70 km a hned na to opět po cca 100 metrech zase 50 km a hned radar.Kdo to tam nezná tak má smůlu nikdy nestihne znovu zpomalit.
diskutujici, co ulohu mestske policie znaji pouze z Prahy ci jinych vetsich mest, ale malou vesnici obcas jen projizdeji, doufam, ze aspon povolenou rychlosti. Dale...nikde jsem ve clanku nenapsala, ze obecni policie je bezchybna a funguje vsude naprosto perfektne, spolehlive a spravedlive. Mym umyslem bylo napsat, ze namisto nadavani na obecni policii, obecni zastupitelstva a jejich pochybne zisky bychom my, ridici, meli zacit sami u sebe, ridit se vyhlaskou a tim tyto dejme tomu neeticke vydelky obci omezit na minimum. Tot vse.
obávám se, že jde o Váš fatální omyl. V tomto případě by diskuse vůbec neměla být o MP jako takové, ale o naprosté amorálnosti těch, co jí takto úkolují. Ono totiž stanovení CÍLE je naprosto klíčové pro to, jaké budou voleny prostředky a jakého se dosáhne výsledku a to zvláště v případě "silničního zákona", který úplně bezezbytku ve všech ustanoveních dodržovat nejde - schválně si to někdy zkuste. Pokud je (a normální člověk by to očekával) cílem zvýšení bezpečnosti (zákon dokonce policii ukládá dbát na bezpečnost a PLYNULOST dopravy), tak se policisté či strážníci zaměří na nejnebezpečnější přestupky, které způsobují nejvíce nehod (a to rychlost 40 na nepoužívaném železničním přejezdu zaručeně není).
Pokud se však cílem stane maximální výběr, jsou postihovány nejčastější (byť z hlediska bezpečnosti nevýznamné) přestupky s nejvyšími sankcemi a bezpečnost jako taková jde stranou.
není to ta Špidlová toho Špidly? Je li tomu tak, tak se nedivím tomu, že takový článek byl jejími myšlenkovými pochody sesmolen. Jen pro zajímavost. Strážníci nejenže mastí bezedný měšec vlastní obci, ale mastí měšce i okolním obcím, s kterými uzavřela jejich obec smlouvu o měření. V tom vidím první zádrhel. Druhý zádrhel vidím v tom, že ne všechny vybrané pokuty jdou do bezedného měšce obce, ale nějaká ta tisícovka kápne i do kapsy oněch strážníků, kteří si tak bokem příjdou na několik desítek tisíc za měsíc. Třetí zádrhel je v tom, že obce zřizují strážníky pro kontrolu veřejného pořádku. Jestliže starosta obce Koloč tvrdí, že s veřejným pořádkem nemají v obci problém, tak proč vlastně obec obecní policii zřizovala. Jedině za účelem zisku. Má li obec problém s nedodržováním rychlosti v určitém úseku, je v zákoně O obcích, O Policii jasně definováno, jakým způsobem se má postupovat při spolupráci těchto složek. Takže nesouhlasím s článkem. Měření rychlosti pouze za spolupráce PČR.
jo, od nejakyho spidly jsem spidlova, to si budte jista.
s tím aby městská policie měřila rychlost,jelikož za tím účelem nebyla zřízena.Souhlasím s názorem,že to nedělá ve jmému bezpečnosti,ale za účelem výdělku.Jestli-že na každém rohu měří radarem,ato i vmístech kde to není nutné a v ulicích nevykonávají pochůzky(za tím účelem byla zřízena MP)nemůzu souhlasit.Potom zákonitě nemají čas na tu činost,kterou by měli vykonávat prvořadově.Stala se mi taková nemilá příhoda: zaparkoval jsem auto u stanice MP ve 14.30 a po půl hodině jsem se vrátil a měl jsem auto komplet vykradené.Škoda cca 60 000 Kč.Kde byli strážníci z té stanice?
No pochopitelně s radarem vy bírali pokuty na úseku kde nechodili žádní chodci,ale byla tam 50ka.Tak cosi o tom mám myslet?
o to, že by chtěli , aby se dodržovali předpisy, ale u těchto případů je zřejmé, že jde hlavně o výdělek, a to zřizováním radarů na místech neopodstatněných, za účelem výdělku, né větší bezpečnosti na silnicích, kdyby to tak bylo, proti bych nebyla,....ale zlaté české ručičky už jsou bohužel takové, vždy si najdou způsob , jak hodně vydělávat na nesmyslech..
ano. Toto je přesně o podstatě problému - ten ÚČEL. Pokud bude někdo měřit za účelem zvýšení bezpečnosti, tak büde měřit na skutečně nebezpečných (nepřehledných) místech - jenomže tam toho "moc nenaměří", neboť rozumní lidé zde jedou pomalu. Pokud je však účelem "vyinkasovat co nejvíce pokut", tak budou měřit na místech přehledných, kde je v podstatě omezení rychlosti zbytečné (ostatně není problém zbytečné omezení i zrealizovat). V takovém případě však CHYBÍ onen "dozor" na místech nepřehledných a nebezpečných - a já nějak nechápu, že z tohoto mají "obhájci sankcí" takovou radost.
za jakým účelem je ukládána pokuta. A "podnikatelský záměr" či "zisk obecního rozpočtu" to rozhodně není. Vám tedy nevadí, že tento zákon zcela zjevně není doržován? Podle čeho vybíráte, které zákony je třeba a které není třeba dodržovat.