- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
autorovi léčbu na jeho bolístku. Jeďte pracovat někam do OPRAVDU vzdáleného zahraničí a hned uvidíte, jak překonanou věcí nacionalismus, národnost atd. je. Jak se to pěkně rozškatulkovává - Čech s Čechem, ještě se Slovákem, Polák ještě ujde, Rus a Bulhar, Srb - to už je o dost dál, ale ještě si pořád /hodně blbě/ rozumíme, pak nějací ti germánští Evropani, a z opačného konce tu máme muslimstvím infikované různé ty Pakistánce, Afgánce, Íránce /chcete-li: Peršany/ atd. Ne že by nešlo spolupracovat s kdekým. To samozřejmě možné je. Ale hned se ukáže, ve kterém rybníčku lovíte nejdříve, potřebujete-li získat ubytování, jinou práci, někam odvézt, pomoci při stěhování... Doufám, že ten kosmopolitismus jste nezískal výukou na vaší VŠ...
Mysím, že zaměňujete dvě nesouvisející věci. Tou první je kultura - kultura na daném území. Je jasné že na určitém území se lidé chovají podobně, či od sebe jednotlivé zvyky přebírají, proto budete mezi muslimem a slovákem ke spolupráci raději zvát Slováka, protože předpokládáte podobné kulturní návyky. Jenže to stále nemá žádné dočinění s národností, ale výchovou. Němec či Rus vyrůstající na území čech se bude ve většině případů chovat podle českých návyků stejně, jako se podle nich bude chovat čech.
Já vám to mohu říci ještě jinak. Pokud byste v mládí adoptoval mladého němce a nikdy mu neřekl, že je němec, předpokládáte, že se bude chovat odlišně od svých spolužáků jen proto, že je jiné národnosti?
je to vymyšlená strategie zadnáři,konkrétně ilumináty,jak rozbít mocnářství a převzít politickou a následně hlavně ekonomickou moc.Je to to nejhorší ,co mohlo lidstvo potkat-desítky milionů zmařených lidských životů.Vašemu článku .
Trochu jste pozapomněl na důležitý nacionalistický prvek vymezovat se k jiným,označováním nepřítele,v Čechách to výborně funguje.Všimněte si karmy,když tam někdo namíchá němce ,sudeťáky,rakušany a novodobého strašáka EU.Přitom čecháček ztrácí absolutně soudnost.Třeba teď vede... Najednou EU nevadí.....To jsou fakt všichni takoví pito...,že musí víkendy trávit v Hypermarketu a pak nadávat jaké tam mají špatné zboží?Což není český řezník,pekárna ,zemědělec?Názorný příklad skupinového iracionálního jednání,dokládající Váš článek.
obávám se, že si pletete nacionalismus se šovinismem.
nacionalista může spolupracovat s nacionalisty z jiných národů.
Šovinista je proti ostatním národům apriori zaměřen, nacionalista nikoliv. tomu ostatní národy vadí, jen pokud škodí jeho vlastnímu národu.
nicméně pokud jste psal o šovinismu, tak s váším příspěvkem plně souhlasím.
co prezivaji sami, clovek je tvor spolecensky, a jako spolecnost preziva, samotnemu to nejde, a vlastni stadecko nam dava sanci na preziti. Pokud nas tento pud sebezachovy opusti, jina spolecnost nas pohlti, uz se k tomu v Evrope stahuje. Pochopitelne vseho moc skodi, ale normalni nacionalismus cili vlastnectvi je zadouci.
stejně jako pocit méněcennosti, atd. Tím, že byste vymazal nacionalismus, tak se rozhodně nezbavíte toho, aby lidé tyto pocity neměli. Budou mít pocit nadřazenosti, protože mají světlé vlasy, větší svaly, vyšší inteligenci, umělecké nadání atd. S tím nic neuděláte. Lidé se k sobě nikdy nebudou chovat, jako by si byli rovnocenní. Oni si totiž rovnocenní nejsou, silnější je nad slabším, inteligentní nad omezeným, to je přirozený stav věcí a s tím žádný plán sociálních inženýrů nic neudělá.
Vaše úvaha vychází ze špatných premis - například z absurdní představy, že každý nacionalista se považuje za nadřazeného příslušníkům jiných národů.
Nebo z toho, že národnost si člověk nevybírá - u nás si národnost každý vybírá sám podle vlastního uvážení a máme to zaručeno Listinou základních práv a svobod.
A tak dále a podobně - prostě jste si sám vykonstruoval svůj nereálný obrázek nepřítele a s ním teď bojujete.
Souhlasím s váma. Podle mě se autor rozhodl, že bude bojovat proti všem -izmům, a aby mu to šlo lépe, tak je automaticky považuje za špatné.
Dnes lidi buď přežívají nebo kopou za sebe. Materializmus je pro nás běžně cílem.
Kdybys žil v neslobodném režimu nebo pod cizí nadvládou, tak bys nacionalismus chápal více.
Já odjakživa chápu hlavně základní lidská práva. Kdybych žil pod nadvládou českých fašistů, tak bych je klidně postřílel v německé uniformě, o to se nebojte. Nacionalismus by s tím neměl co dělat.
Nevím jak autor, ale mně je vždy oproti neznámému cizinci bližští má osoba, má rodina, moje čtvrt, moje město, moje firma, můj národ, můj stát, můj kontinent, moje planeta atakdále. Je to princip, funkční již desetitisíce let.
Ano, tím že vám je bližší neznámá osoba z čech více, než neznámá osoba z rakouska dokazujete svoje iracionální jednání. Není žádný důvod k tomu, aby vám byla jakákoliv neprosto neznámá osoba bližší díky jejímu původu. Mě je bližší francouzský liberál více, než český komunista.
... jak mnoha slovy neříct nic - řekl bych, že ani autorovi jeho výplod není úplně srozumitelný...
... podobnou argumentací se kdysi komunisti snažili dokázat iracionalitu rodiny, protože rodinné vazby bránily sociálním inženýrům vychovat pravého inernacionálního budovatele světlých zítřků...
Nevím no, mě ten výplod jasný je. Je možné, že je napsaný nesrozumitelně, já vám to klidně zopakuji. Dělit lidi na čechy a ty ostatní je hloupé nerozdíl od rozdělení na pravičáky a levičáky. Že je nacionalismus iracionální vazba, za to já nemůžu. Rodinné vazby mají racionální opodstatnění, stejně jako přátelské vazby. Kdo bydlí ve vedlejším městě nevím a tipnul bych si, že poměr lidí ku společenskému odpadu tam bude stejný jako kdekoliv jinde.
"Je absurdní brát v potaz při analýze člověka něco, co není jeho předmětem volby. "
Při analýze člověka se berou v potaz všechny vlastnosti. Vrozené i získané.
Nebo snad chcet říct, že neberete v potaz IQ člověka, protože se hlozupej narodil, nebo jeho nebezpečnost okolí, když trpí duševní poruchou?
... konec konců ani rodiče si nikdo z nás nevybral, takže i rodinné vazby jsou asi iracionální...
jako o positu náležitosti k určité skupině, jejíž zájmy se se člověk snaží hájit.
Posuzování členů ostatních národností přitom není apriori negativní, pokud ovšem tito nepoškozují onu skupinu, ke které člověk náleží.