Strejdo, až napíšu úkol, zavolej mi, udělám tě za půl minuty

Fascinující svět médií. Mocná zbraň v rukou jejich šéfů, mocný prostředek pro přenos informací. Fascinující svět podnikání. Nejvýnosnější oblasti podnikání? Sex, hazard, drogy, alkohol (ČEZ pomíjím...). Jak to jen šetrně sdělit světu, že podnikám v oblasti sexu po telefonu? Fascinující svět prolnutí médií a podnikání. No jistě, do Blesku s tím, ten je hodně čtený.

Blesk je bulvár. Tištěné médium. Zaregistrované, předpokládám se všemi povoleními, registracemi a tak. Čtou ho různí lidé, spíše pro pobavení, pro zprávy o hvězdách, hvězdičkách a jejich uklízečkách, o skutečných i vymyšlených historkách a strašlivých propadech kohokoliv byť i jen trošičku známějšího. Nevím, jaké jsou v domácnostech zvyklosti ohledně tisku. U nás asi takové normální. Prolistuju, něco počtu a nechám na stole. Možná někdo další u nás udělá totéž a druhý den se včerejší noviny přesunou do krabice starých novin. Asi nic zvláštního.

Nečekaný problém přišel, když se k Blesku dostalo v nestřeženém okamžiku devítileté dítě. Na předposlední dvoustraně a na poslední straně pravidelná porno inzerce typu Zavolej, udělám Tě, Udělej si to se mnou, Dneska to chci zezadu a tak, s doprovodem barevných fotografií pornografického charakteru, či k něčemu podobnému inklinující.

No budiž, já nevím kolik lidí se nechá nalákat a nechá se udělat za 25 sekund (no snad není zrovna v tramvaji nebo tak, že....) nebo si rádo vyslechne od operátorky takové sexy linky, že by to dneska chtěla zezadu. Ať jich je kolik chce, takováto inzerce v denním tisku, i když bulváru, mi prostě vadí, zejména s ohledem na děti. Nemýlím-li se, je tento typ sex reklamy s nevhodnými texty pro děti a zcela nevhodnými fortkami nějakým způsobem omezen. Pornografické tištěné tituly musí mít zvláštní přebal, navíc ještě na titulní stránce musí být určité části těla překryté, přelepené, schované. Zdá se mi, že pro Blesk toto neplatí? Nikde v celém Blesku jsem nenašel, že je to periodikum nevhodné pro děti do XY let.

Budiž, chce-li šéfredaktor pan Vladimír Mužík mít ve svých, i když bulvárních, přesto ale novinách sex a porno reklamy, nic proti tomu. Ohrazuji se však, aby takové periodikum neplnilo povinnosti stanovené pro sexy a porno časopisy. Nechť Blesk přebaluje do celofánu a napíše zřetelně například "Titul je nevhodný pro osoby ve věku do 18 let". Pak ano, to pak beru. Obávám se, že ve stávajícím provedení jsou splněny předpoklady pro podání žalob na Blesk právě z uvedených důvodů.

Vadí mi to, že pan Mužík zřejmě automaticky předpokládá, že s Bleskem se bude v domácnostech, kde jsou děti, nakládat jako třeba s Playboyem a podobnými tituly. Tam člověk jde, koupí si to a rozhodně ví, o co jde, jak s časopisem nakládat. Ale u Blesku? Nota bene jde o periodikum, které si vlastně každé dítě může koupit, bude-li chtít?

Nevylučuji, že pan Mužík může mít děti, které vychovává v souladu s tím, co publikuje. Ukazuje dětem jak a kam volat podle tipů v Blesku, která linka vyjde levněji, vysvětlí co to je "udělám tě", pomůže se stažením videa "Holky naostro" do mobilu svého děcka, případně stáhne do jeho mobilu tapetu s dívkou s nohama do Vé. Možná je to pro něj normální. Nejsem si však jist, že je to normální pro nějakých 95% domácností. Tedy těch domácností, co zrovna nevydávají Blesk a podobně.

A tak mám prosbu, žádost, či možná pohrůžku: pane Mužíku, dodržujte nějaké hranice a uvědomte si, co je pro děti vhodné a co ne. Pak na to zareagujte. V opačném případě by se mohlo stát, že Vás někdo bude prohánět po soudech. Myslím, že by uspěl. Anebo myslíte, že by bylo lépe, aby prostě domácnosti s dětmi Blesk přestaly kupovat, či alespoň nosit domů? Nebo by šlo i o výhradně "dospělé" domácnosti, kterým to třeba jen z principu prostě vadí?

 

Autor: Milan Soušek | úterý 29.1.2008 6:30 | karma článku: 43,43 | přečteno: 21640x