Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

kjl

23. 12. 2009 16:53
O koze a o voze

Dobrý den, jen ve zkratce. Pohotovost a linka ohrožení života jsou dvě rozdílné věci. Tudíž již sama diskuze na toto téma, ale  i Váš článek je psán zcela zbytečně a to bez znalosti problematiky zdravotnictví. Zbytečně si děláte zle. 

0 0
možnosti
V

Veryx

8. 7. 2009 18:44
Buďte objektivní

Po přečtení článku se nemohu nepřidat se svojí troškou do mlýna. Předesílám, že jsem studentka oboru Diplomovaný zdravotnický záchranář, tudíž určité osobní zkušenosti se zvedáním sluchátka na dispečinku záchranné služby mám. A musím podotknout, že se mě názor autora článku velmi citelně dotkl. Nepopírám, že vše je vždy ideální a profesionální, ale myslím si, že operátoři dělají, co je v jejich silách a často i nad jejich síly. Já se tedy ještě nesetkala s neprofesionálním přístupem, navíc by to bylo i dost paradoxní, při dnešních narocích na pracovníky ZZS a při dnešní mediálně podpořené kampani proti zdravotníkům. Tak jsem jen chtěla říci, že autor zřejmě ještě nikdy sluchátko na dispečinku nezvedal, zřejmě mu jednu ,,dvanáctku u pultu,, (jak tomu slangově říkíme) ochotně zařídím, třeba pak názor změní...;-)

0 0
možnosti
MS

Kru-cipísek

3. 8. 2009 12:47
Re: Buďte objektivní

Díky za názor, neprotestuji. Je to jako v hodně jiných věcech asi i otázka štěstí, či smůly, na koho narazíte, když potřebujete urgentní pomoc.

Jinak díky za nabídku, docela rád ji využiji, zajímá mne to. Vyjednejte mi nějakou vhodnou směnu třeba v sobotu, dejte mi předem vědět, který den to je a kde, rád si zařídím, abych mohl přijet "sloužit". Jen snad maličkost - nejsem zdravotník a tak nevím, zda bych dokázal radit volajícím vždy správně....

Věřím jen, že většina operátorů není takto zlanařených, ale že jde o lidi profesionálně připravenější, než jsem třeba já.

Ozvěte se mi na email. A díky za čin, místo planých slov.

Milan Soušek (autor)

0 0
možnosti
H

Haidy

4. 7. 2009 15:44
Česko - USA

Názory i zkušenosti můžeme mít různé. Já píši  sama za sebe a mohu říct: Dík, záchranáři. 

Mně blízkému člověku zachránila život hlavně profesionalita lidí na záchrance a v traumatologickém centru. Nemyslím si, že je to u nás takhle špatné, jak píše autor článku . Američané v tomto směru mají taky různé zkušenosti. V různých státech,  městech, v různých čtrvtích a na různých pohotovostních útvarech. Rozhodně se liší v částech měst obydlených VIP a chudinských čtvrtích.  Stačí trochu číst a zjistíte to.

A kdo ví, jaký systém přijímání hovorů mají. Počítám , že vidí číslo volajícího a jestli  bylo voláno z linky  Jacksovovi vily a pokud ne poprve, mohli okamžitě vědět odkud hovor je. Ale to jsou jen dohady. Ano v něčem jsou v Americe dál. Jestli právě v tomhle, nemohu tvrdit.

0 0
možnosti
JR

JTK82

4. 7. 2009 10:20
Musím se zastat českého zdravotnictví

S voláním rychlé záchranné služby mám dvě osobní zkušenosti. V obou případech byl přístup operátora i personálu záchranky v nejlepším pořádku. Poprvé to bylo k havárce, kdy jsem brečela do telefonu, že nám opilý řidič srazil na chodníku kamarádku. Paní v telefonu mi nejen klidně vysvětlila, co máme udělat, ale celou dobu až do příjezdu sanitky byla se mnou ve spojení a dokázala mě uklidnit. V druhém případě jsem na záchranku čekala kvůli nemocnému dědovi. Po příjezdu se chovali vstřícně, k němu i k nám. Děda má za sebou šestinásobný bypass a ve svých 83 letech se těší dobrému zdraví. Dovoluji si tedy napsat, že českým zdravotníkům věřím. Jen by měli být více ohodnoceni, to mě na českém zdravotnictví stále mrzí. S pozdravem Jitka.

0 0
možnosti
MS

Kru-cipísek

3. 7. 2009 23:58
Prosím pěkně...

všechny diskutéry, rád se poučím a seznámím se všemi názory, fakt je to zajímavý. Ale.. prosím.. nenadávejte si navzájem, to se mi nelíbí, každým má přece právo na názor a když zrovna není úplně dobrý a správný podle někoho jiného, určitě není na místě spustit na něj všemi možnými jmény a tak. Já jsem se z diskuzí hodně poučil a fakt možná je, že idealista jsem, mně se prostě jen líbil ten přístup k volajícímu. A tohle mi u nás v ČR prostě (podle mých osobních zkušeností) chybí. Volal jsem pohotovost asi 4x v životě a z toho myslím jen jednou bylo všechno v pořádku a dopadlo to dobře. 3x bohužel moc ne a dokonce se mi pak někdo od záchranky omlouval za špatné vyřešení ze strany operátora. Díky za množství těch názorů, absolutně jsem takové množství nečekal.

A ještě k připomínce dole: naše zdravotnictví rozhodně zadarmo není a nikdy nebylo. To je zásadní omyl. Desítky let platím zdravotní pojištění jako zaměstnanec a tuším 3x více jako zaměstnavatel. Takže ZADARMO - ani náhodou.

(autor)

0 0
možnosti
MS

mikusch

4. 7. 2009 12:53
Re: Prosím pěkně...

Ono by taky někdy stálo za úvahu kolik asi  stojí jedno "obyčejné" vyšetření v ambulanci, nehledě na to  když je někdo hostilalizovaný  v nemocnici delší dobu, jaké jsou náklady na jednoho klienta, nehledě nato když je někdo hospitalizován na JIP nebo ARO, potom  by asi bylo jiné počítání " že si platím desítky let zdravotní pojištění.

0 0
možnosti
DK

Sunny29

3. 7. 2009 11:57
Obdivuji vaše nadšení pro americké zdravotnictví.

Ale ruku na srdce, buďte rád, že nejste v Americe.

Vy budete asi dost velký idealista, že?

0 0
možnosti
Z

zuzanak

2. 7. 2009 23:46
ach jo

plácáte a plácáte,české zdravotnictví je na velmi dobré úrovni.pracuji v něm 20 let a nezapomeňme!!,že je stále ZADARMO! Když předčasně porodíte,nesete si po 2 měsících domů zdravé dítě,nestojí Vás to ani korunu a pojištění je pro všechny stejné.Lidé zneužívají nehorázně pohotovost,chovají se nezodpovědně,jsou bazálně nepoučeni o vlastním zdraví a předcházení nemocem.RZP funguje perfektně,operátorky jsou profesionálové,kteří se musí umět během vteřiny zorientovat v leckdy hysterickém popisu problému a musí umět poradit s okamžitou pomocí .To se také děje.Pak také nechápu člověka,který 20 let kouří,má nadváhu,hypertenzi,cukrovku,nesportuje,pije Coca Colu,pivo a jí uzený bůček - že má odvahu řešit,že sanita přijela o 4 minuty déle,než jeho zkornatělý mozek očekával.Pa,pa,pa!

0 0
možnosti
PV

logo22

3. 7. 2009 13:40
Re: ach jo

Zdravotníků si vážím, s většinou z vašich výroků souhlasím, ale ZADARMO zdravotnictví nemám, stačí se podívat každý měsíc na výplatní pásku, kde je vyčíslena suma kterou platím. Bohužel, mnoho lékařů i sester zaujímá stejný postoj jako vy, proto se k pacientovi nechová jako k zákazníkovi, kterí si za službu platí, ale jako k někomu, kdo chce něco zadarmo.

0 0
možnosti
R

renek23

2. 7. 2009 22:29
Ještě jedna poznámka,

a to podstatná. To, že volající neřekl, o koho se jedná, nebylo z důvodů nějaké rovnosti a jejího vyznávání. Představte si, že by řekl, kdo to je. Že je to Jackson. Vždyť paparazziové by v tom případě byli snad rychleji na místě než záchranka.Posádce sanitky a všem ostatním přítomným by strkali mikrofony do obličeje. Propukl by děs a zmatek. Celá Amerika by o tom věděla dřív než by sanitka s Jacksonem stačila dojet do nemocnice. Tohle opravdu nebylo kvůli rovnosti, která v USA možná je menší než u nás, ale opravdu jen kvůli bulvárním novinářům.

0 0
možnosti
LD

cokoo

4. 7. 2009 16:11
Re: Ještě jedna poznámka,

Jde o to, že Američané mají odlišný přístup k ochraně osobních údajů a daleko více ctí soukromí než Češi. A také se neberou klepy jako běžná a samozřejmá věc, pomlouvání a slepičení se tam nesetkává s tak příznivým ohlasem jako v ČR. Česká operátorka by zajisté vyslepičila jé volali od Jacksona a klidně by si přivydělala nějaký ten peníz napráskáním do bulváru a dostala by maximálně strženo z platu nebo vůbec nic (měla-li by známosti). Kdyby si něco podobného dovolila v USA, tak by jí bez pardonu vyhodili, nikdo z kolegů by na její pomluvy nereagoval a nikde by nesehnala místo. V ČR by jí dle starých zvyklostí napsali perfektní reference a mohla by svou práci vykonávat jinde až by se to časem ututlalo a zapomnělo.

0 0
možnosti
R

renek23

2. 7. 2009 22:21
Ještě jedna poznámka,

0 0
možnosti
R

renek23

2. 7. 2009 22:17
Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

a možná právě proto je mu Amerika tak sympatická. Napsal svoje dojmy a na ty má bloger právo, o tom blog ostatně je. Nebudu hodnotit úroveň zdravotnictví tady a tam. Ale pokud jde o článek pár polemických doplnění. Za prvé: americký operátor je skutečný profesionál v oblasti telefonní komunikace. Pokud by byl profesionálem v jiné oblasti- v medicíně, bylo by to pro pacienta lépe, pro provozovatele záchranky zase hůře- stál by mnohem víc peněz a musel by být odborníkem ve dvou různých profesích. V USA je i riziko soudních pří s velkými náhradami škod. I proto není dobré na linku pustit lékaře, který by se příliš soustředil na úzce medicínské věci a mohl by v profesním zápalu snadno udělat komunikační chybu, která nemusí být levná. Přesto není úplně jisté, zda je takový telefonát americký standard. Údajně se operátorům zobrazuje i adresa, odkud se volá a operátor nemusel sice vědět, o koho se jedná a komu dům patří, ale vědět mohl, že hovor přichází z jedné z nejbohatších čtvrtí města

0 0
možnosti
R

renek23

2. 7. 2009 22:21
Re: Autor poctivě přiznává, že v USA nikdy nebyl

a že dotyčný nemusí být ledaskdo. Ale je skutečně pravděpodobné, že když se mu na monitoru zobrazí adresa nacházející se ve slumu, jedná a hovoří stejně. Ale nevíme to jistě.

0 0
možnosti
  • Počet článků 89
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3788x
Apolitik s vytříbeným vkusem pro nevhodno.