Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

ladyevil_cz

16. 8. 2010 16:39
Heh...

...znám spousty levných čínských výrobků...a občas naletím a zase si nějaký koupím, domnívajíc se, že ušetřím ;-);-D

0 0
možnosti
J

jsoud

16. 8. 2010 20:23
Re: Heh...

Ano, jsou spousty čínských výrobků nevalné kvality. Čína vyrábí zboží pro všechny příjmové skupiny (laciný brak i luxusní a technicky náročné výrobky). V případě silnic se však na realizaci budou v Polsku podílet pouze místní stavební firmy s polskými dělníky a techniky. Tak v čem vidíte problém? Jinak v případě, že by silnice stavěli čínští dělníci, tak by cena byla ještě nižší a kvalita se přece průběžně kontroluje pracovníky investičního dozoru. Reference o množství dálnic postavených v Číně také o něčem vypovídají.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

15. 8. 2010 17:08
tak

to není, ty firmy co tam opravdu pracují dostanou sotva holé náklady, většinu peněz spolykají různé úplatky a zprostředkovatelé

0 0
možnosti
J

jsoud

15. 8. 2010 18:22
Kde mizí peníze? Kapsy jsou známé.

Ano. A o tom to je.

0 0
možnosti
P

pampi66

15. 8. 2010 15:05
no to jste objevil

Ameriku:-/

0 0
možnosti
N

NTPT_V_EXILU

15. 8. 2010 12:46
Polsko je Plosko

je to placka kde stačí odhrnout písek a nalít asfalt. tam se to staví ... Srovnávat cenu dálnic z Polska s cenou dálnic u nás je nesmysl.

0 0
možnosti
J

jsoud

15. 8. 2010 15:14
Re: Polsko je Plosko

Je snad v článku srovnávána cena českých a polských stavebních prací? Opravdu nelze srovnávat naše ceny s polskými, kdy je u nás tvoří kartely stavebních firem za spolupráce se zainteresovanými pracovníky investora.

0 0
možnosti
M

masculine

15. 8. 2010 10:32
Autor byl i na Slovensku...

:-) Článek jsem si četl, ale nic o subdodávkách pro polské společnosti tam není. Nic o druhé nejlepší nabídce (odkud ta informace, že je cena poloviční?), nic o firmách, které se soutěže zúčastnily. Chtěo by to relevantní odkazy, autore. Ne článek, který popisuje boom centrálně podporovaného odvětví v Číně...mimochodem, tohle jste četl?: "Na ekologii, ochranu památek či soukromé pozemky v Číně nikdo nebere ohled, i proto se také dálniční i železniční síť rozvíjí tak rychlým tempem, kterému se ve světě nikdo nevyrovná." Pokud by subdodávky zajišťovaly tuzemští stavitelé, proč ne? I kdyby byla vysoutěžená cena pod hranicí nákladů. Osobně bych si ale na dělání závěrů počkal na to, jak stavba v Polsku dopadne, kdo ji bude realizovat a v jaké kvalitě budou práce provedeny.

0 0
možnosti
J

jsoud

15. 8. 2010 15:10
Polsko není Česko.

Stačí umět číst v závěru článku v odkaze : **vítězná společnost China Overseas Engineering Corporation (COVEC) postaví o polovinu levněji než její konkurenti z EU. Navíc při využití „domácích“ dodavatelů i pracovních sil.**. Co je relevantnější odkaz?

0 0
možnosti
1

1absolutus

15. 8. 2010 10:26
Dobrý článek

Škoda, že není určen pro tuto kategorii čtenářů. Pokud jsou vaše údaje přesné. tak není co řešit. Dávám karmu.R^

0 0
možnosti
M

masculine

15. 8. 2010 10:33
Re: Dobrý článek

pokud...

0 0
možnosti
MF

falm

15. 8. 2010 10:20
No vidíte

jak Vám to zapaluje. Konečně jste pochopil hlavní princip. Můžete začít kandidovat do politiky... ;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 395
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1360x
Pokouším se veškeré jevy vnímat bez vlivu laciné propagandy.

Seznam rubrik