- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale pravda je, ze ten system proste nefunguje. Nevim proc, ale vystup ze vzelavaciho procesu je rok od roku horsi.
Jestli ono to nebude tou liberalizací...??
Jen si tak říkám, jak asi vypadaly školy v dobách začátku technické revoluce a největších objevů. Z dějin to vypadá, že ty "robotizovaly" ještě víc, používaly tělesné tresty, stavěly na drilu a učení nazpaměť - a kupodivu z nich vycházeli sebevědomí, přemýšlející jedinci, schopní měnit svět.
Když si ale čtu podobné výroky "expertů", napadá mě, jestli někde v tom historickém pojetí není chyba? Nebo že by byla chyba v našem současném negativním vnímání tradiční výuky, když dnešní motivované, rozvíjené (často spíše rozjívené, ale to berte jen jako poznámku autora) a plnohodnotně vedené děti jaksi nejsou schopny pomalu ani přežít běžný den...
Brett Veinotte tvrdí: V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.
Více zde:
http://www.mises.cz/clanky/rozhovor-brett-veinotte-o-hruzach-statniho-skolstvi--1516.aspx
Nevisím panu Feřtekovi na rtech zcela, ale je pravda, že umí věci nepříjemné pojmenovat. Státní maturita - jedno velké Letadlo , která vzdělání polozastřešuje, nutí všechny k robotizaci...ono je třeba pochopit, jak se český učitel přizpůsobuje tomu byznys světu vůbec .... splníme každou kravinu shora, naprosto nekriticky přijmem každou čárku, projekt -to slovo uplně nesnáším... a tím dovolujeme vzniku a udržení nových míst na školských úřadech a ministerstvu .... jim o prachy a teplo bez kreditu, nám a škole o pseudovýsledky...zaškrtni, odpověz A , B....škola má body , že splnila (panebože Klokani a Pythagoriády ....proč?)... Nejsme my státní o nic lepší ....než školní podnikání.soukromé...kritické myšlení neučíme. Dialog a snížení nafrněnosti některých z nás vůči dětem... tak to je.
Klokani a Pythagoriady.... vite proc? Protoze aspon neco dokaze najit mezi detmi ty, ktere se nenauci jen algoritmus jak spocitat neco, ale nauci se myslet....
Tomáš Feřtek je nevzdělaný a místo aby vinu za to přičetl sobě, přičítá ji školství.
Fertek ma 6 semestru pajdaku, takze je na tom podobne, jako rada ucitelu.