- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fajn. Tak zrušme maturitu.
A řidičáky, diplomy inženýrské i lékařské, svářecí zkoušky, papíry na VZV, výuční listy...
Vždyť přece každá (auto)škola má jiný ŠVP, tak jak můžeme očekávat, že budou všichni umět stejně řídit stejné auto ve stejném provozu, že?
Na které škole učíte?
státní jednotná maturita je nesmysl, protože neexistuje jednotné střední školství. pokud chce někdo zavést povinou maturitu ze 3 předmětů, pak tím diskriminuje studenty průmyslovek a odborných škol. Na gymplu se bude dělat maturita 3+1, na průmyslovce 3+2+praktická zkouška (u některých oborů). zatím jsem neslyšel, že by se pro gympl uvažovalo o zvýšení počtu maturitních předmětů.
A přitom stačilo ponechat model před rokem 89
Všechno, co je centrálně ovládané a regulované, vede jen k průměrnosti a to spíše té nižší. Chce-li politická reprezentace vyhovět požadavku evropských elitářů na zvýšení procenta populace se středním vzděláním zakončeným maturitou, musí umět také domyslet důsledky. Politickým rozhodnutím se skokem nezvýší v populaci procento schopných. Aby se nesnížila kvalita, nemůže se postupovat sjednocováním maturit, ale přesně naopak. Musí se střední školy rozdělit na elitní, dobré a standard. Pak i maturitní vysvědčení z těchto škol musí mít jinou váhu jak v přijímacích řízeních na VŠ, tak ve výběrových řízeních na pracovní pozice. Jak přijímací, tak i maturitní zkoušky by měly být v režii škol. Škola, která by produkovala neúspěšné absolventy, by byla přeřazena do nižší ligy, nebo by byla zrušena.
Pokud bude mít škola maturitní zkoušku celou ve vlastní režii, jen ty nejkvalitnější si dovolí mít neúspěšné absolventy.
Státní maturita nastavuje minimální laťku.
Nedá se vůbec mluvit o nějaké "výši" požadavků, ta laťka dávno leží na zemi.
Didaktický test z češtiny je ve skutečnosti testem funkční gramotnosti. Na složení toho testu stačí chápat text.
Maturita z matematiky, kolem které je tolik křiku, je ve skutečnosti testem z počtů a dobrý absolvent ZŠ by ji měl složit bez vážných problémů.
-
Ano, možná existuje pár dětí s takovou poruchou, která neumožňuje (přes dostatečné znalosti v daném předmětu) tento typ zkoušky složit. To je možná námět k úvaze o kategorii "PUP", rozhodně to ale není důvod ke snižování náročnosti zkoušky. Zakopávat laťku pod zem, aby o ni nikdo neklopýtl? Ne, to není dobrý nápad.
Státní maturita je diskriminační, osnovy gymnázii a SOU jsou úplně jiné a ti co vymýšlí testy, tak likvidují žáky z odborných škol (včetně mé dcery, která odborné předměty měla mezi 1-2, ale jako dis... nedala češtinu) nyní ztratila 4 roky a stát odborníka na obor, který studovala výborně
SOU nekončí maturitou, ale závěrečnými zkouškami, dokladem o získané kvalifikaci tak není maturitní vysvědčení, ale výuční list. Pokud Vaše dcera studovala učební obor s maturitou a maturitu neudělala, předpokládám, že má alespoň výuční list, pokud dala odborné předměty za 1 - 2.
Není to o tom, že by stát ztratil kvalifikovaného odborníka, je to o tom, že Vy jste ztratil iluze. Přiznejte si to.