- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Realita je ovšem složitější a pestřejší, než si to představují odborníci. Na příklad Václav Havel: vždyť žádnou vš nevystudoval a byl lídr revoluce. USA: drahé, neuvěřitelné drahé privátní školy, ale co dělají Američani? Žijí filosofií, že jsou nejlepší národ světa a mají tak trošku právo se všude, kde chtějí vnutit nebo zaútočit. Ovšem dovedla je k tomu 2.světová válka, kdy utrpěli šok z napadení Japonci...kterým se do té doby jen posmívali, že jsou to směšní trpaslíci. Čili vzdělání něco zajistí, ale určitě nezaručí ani moudrost ani etiku nebo aspoň ne většinově.
Na - příklad Velký Humanista byl dvojitý agent. Dál už jsem nečetl.
Nedávno jsem trpělivě dlouho naslouchal vyprávění ředitelky školy z malého města z "problémového regionu" Byla toho plná a zacházela i do detailů původu problémů provázejících dnes školství , které si laik vůbec nedokáže představit. Pro mne z toho zůstal pocit, že je to s naším školstvim daleko horší, než bych si jako jen běžný pozorovatel úpadku české vzdělanosti dovolil představit.
Názor pedagoga z praxe, když říká "Základní školství je dnes nastaveno tak, že z inteligenčně nadprůměrných systémově tvoří znalostně průměrné, z jinak průměrných žáků vytváří nevzdělance a z toho zbytku v normálním životě nepoužitelné jedince, kteří školu musí ukončit bez nedostatečných, i když mají 50 neomluvených hodin za pololetí ", hovoří dost výmluvně.
"O výuce češtiny, maturitě a o slohovkách mluví nejvíc matematici."
Spíš bych řekl, že tělocvikáři. A k povinné maturitě z matematiky se vyjadřují všichni. A když tak matikáři a ne matematici.