- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Areál muzea se nachází u železniční stanice Lužná u Rakovníka, v nádherné přírodě na okraji křivoklátských lesů. Ve zdejších sbírkách je možno shlédnout jak parní lokomotivy různých kategorií a z různých období, tak i historické motorové lokomotivy, motorové vozy či ukázky technických zařízení na železnici. Zvu vás tedy na malý výlet s nádechem dob dávno minulých.
Nádraží v Lužné působí trochu posmutněle, zasloužilo by si novou omítku.
Jeden z nejstarších exponátů vyrobený v Rakousku roku 1905.
Takhle nablýskané je možné vidět lokomotivy pouze v muzeu.
Vše je potřeba prozkoumat zblízka.
Potřebná nákladní technika
I v muzeu je potřeba provádět prevenci proti rzi.
Podívat se z toho úhlu pod nákladní vůz za normálního provozu by člověk mohl třeba jenom jednou.
Dvouválcová lokomotiva s tendrem na zásobu paliva či vody z 20. let minulého století.
Děti vždy rády počítaly počet vagónů dlouhých nákladních vlaků.
Dvouválcová lokomotiva vyrobená z letech 1917 až 1918, která sloužila až do r. 1972.
Menší stroje užívané v různých odvětvích strojírenství.
Křižovatka na které je směr pohybu vozu zřejmý. V životě už to tak jasné nebývá.
Některé cesty upadnou v zapomnění.
Nějací opeřenci hledali útočiště i na železnici.
Osobnost
Byla to dřina neustále přikládat uhlí do kotlů.
Železniční jeřáb
Kola lokomotiv i menších vagónů vytvořila zvláštní zátiší.
Modernější typy z období kolem roku 1948 sloužily až do ukončení provozu parních lokomotiv na počátku osmdesátých let 20.století.
Rarita, která by těšila i dnes.
Kolosy vzbuzující jistou úctu stojí za vidění.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...