- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to si představte, že kdysi (já to ještě pamatuju) nebyla hokejová liga produktem, ale sportem!!
A já mám právě pocit, že celý ten problém jste dobře vměstnal do jedné, která nepochybně platí na řekněme rekreační úrovni. U vrcholověho sportu se ale právě k tomu sportovnímu hledisku musí přidat ještě to obchodní. Protože ať se nám to líbí nebo ne, tak vrcholový sport je byznys:
1) vztah hráč vs klub - hráč půjde tam, kde mu nabídnou výhodnější podmínky, což je logické obchodní chování,
2) vztah klub vs fanoušek (divák) - divák platí za lístek a za danou sumu kupuje produkt v podobě zážitku ze sportovního utkání. Divák se může se svým oblíbeným klubem více ztotožnit, když mu klub k tomu nabídne co nejvíce příležitostí i třeba právě formou nákupu ve fan shopu, autogramiádou a spoustou dalších věcí. Pokud toto klub svým divákům nenabídne, nemůže pak čekat, že si k němu lidé vybudují vztah, že budou rádi kupovat klubové dresy nebo jiné věci s emblémem klubu. Klub se tak zbytečně připraví o přízeň a mimo jiné i o peníte ... tedy zase je to obchodu.