- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autor a jemu podobní způsobují, že se stáváme jakýmsi skanzenem brblajícím proti všemu novému a potřebnému. Dříve to byla náhrada klasické žárovky. potom obnovitelné zdroje energie, které nám dnes tolik chybí. Nyní jsou to elektromobily, přestože se Škoda snaží jak může. Ne vše nové se nakonec ukáže jako nejlepší řešení, ale pokud máme ke všemu pouze negativní přístup, tak zaostáváme.
Náhrada klasické žárovky LED žárovkou je příklad nového a dobrého.
Ale existuje i nové a nepotřebné, nebo dokonce nové a škodlivé.
Proti tomu je třeba brblat s veškerou možnou vehemencí.
Díky 20 letům praktikování - s vážnými následky - Energiewende (a jejího překlopení do New Green Dealu), která spočívá ve vypínání stabilních zdrojů elektřiny a jejich nahrazování zdroji nestabilními (tzv.obnovitelnými - ačkoliv panely ani větrníky nijak snadno obnovitelné nejsou) se EU postupně stává nekonkurenceschopným skanzenem světa.
Zatim nikdo ze zelenych politiku, ideologu a ekonomu neodpovedel na jednoduchou otazku. Kde se vezme elektricka energie pro planovanou vymenu desitek milionu aut se spalovacimi motory za elektricke modely. Zelena ideologie totiz s takovou vymenou vubec nepocita. Vlastnit osobni auto bude totiz pouze vysadou vyvolenych.
Ale zbyde zase spousta benzínu a nafty. A co s tím budeme dělat? Tak se nabízí použít je pro výrobu elektřiny. Spalování bude probíhat za lepších podmínek, tzn. s vyšší účinností než má motor.
A nebo se půjde cestou vodíku.
V 50. letech nebyl benzín k sehnání, a to těch aut moc nejezdilo. Vy to asi nepamatujete, ale já ano.
Tak ono naštěstí jsou i jiné fabriky, které nejenže EV umí, ale umí na nich i vydělat.
Autor je jasným šiřitelem dezinformací. Já, jakožto spořádaný občan EU, přece vím, že už dávno nemám věřit odborníkům, ale jen politikům, novinářům a aktivistům. Ti vědí všechno nejlépe a všechno umí vyřešit. V rámci naší zelené evropské ideologie je vše křišťálově jasné a zalité sluncem. Stabilitu v energetické oblasti nám přinesou obnovitelné zdroje, elektomobily vyřeší problémy s CO2 a tištění dalších a dalších peněz a jejich pumpování do ekonomiky porazí inflaci na hlavu. Já se tedy budoucnosti nebojím a kverulantům, jako je autor článku, vzkazuji, že naší zelenou evropskou vesničkou neprojdou!
Uregulovali jsme se. Je spousta zákazů a omezení, které nikdo nevyžaduje, než se stane problém. Tyto regulace zvedají výrobní náklady a neustále roztáčejí životní náklady. Rozevírají se nůžky mezi bohatými a méně prosperujícími zeměmi, skupinami. Malá část Země si hraje na ekologii a zbytek světa nehledí napravo nalevo. Celé toto divadlo směřuje k celkovému oslabení Evropy a snížení její konkurenceschopnosti. Výrobní náklady s množstvím regulací a omezení jsou násobně větší, než bez nich. Smysl regulací by mělo, kdyby platily celosvětově, bez výjimky. Nedohodnou se politici v jedné sněmovně, jak by se dohodly všechny vlády světa.
To se teprve uvidí. Sice se úplně nesouhlasím s násilnou elektrifikací, ale pokrok nelze zastavit a neviděl bych to tak černě, alespoň zatím.
V EU se registrovalo cca 9% prodaných nových elektroaut. Zatím to kupují ti co mají hodně peněz ....
Otázka je co bude pak, až tito kupci dojdou.
Pokrok by měl být hnán poptávkou, nikoliv nařízeními.
"díky spojení s koncernem Volkswagen" - spojení, snad si Volkwagen Škodu koupil, ne?
Jak nazvat skutečnost, že VW si kupoval podíl ve Škodě až na finálních 100 % 10 let postupně ve čtyřech krocích než spojením, kdy tehdy vznikl společný podnik/joint venture? Napřed VW vlastnil jen minoritních 30 %, protože se chtěl pojistit pro případ turbulentního vývoje v postkomunistických zemích. Příklad: zatímco nová firma Škoda, automobilová a.s. vznikla 16. dubna 1991, poslední okupační sovětští vojáci opustili Československo 21. června 1991.
Velmi pěkně shrnuto. Díky za tento text.
Nošovický Hyundai má daleko lepší obchodní strategii a tak bere Škodovce stále vyšší podíl na středoevropském trhu.
Ale dobrou zprávou pro všechny "Škodováky" je, že se auta značky Škoda budou prý vyrábět i ve Vietnamu.
Krásný popis reality! Europoslanci ho vyšperkovali zákonem o dostupnosti nabíjení, kterou musí státy zajistit ve stejném rozsahu a komfortu jako má čerpání pohonných hmot včetně rychlosti.
Europoslanci - pro mne to má čím dál větší nádech spíše diagnózy, než pojmenování "profese". Když jsme do EU před lety vstupovali, byla Evropa silná a konkurence schopná. A kam ji tito šílenci dovedli, to snad vidí každý..