- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doufám, že se toho nedožiju - tedy nechce se mi tady pobývat tak dlouho, ale rád bych viděl , že v Čechii jezdí míň aut, rozčilují mě. Benzín za 50 skoro a aut všude jak.....nacpáno.
Jestliže klasické spalovací motory přeměňují jen 30 % energie na kinetickou tj. pohyb a zbytek na teplo, tak stojí za to do toho jít a najít jiné řešení. Na tyto velké věci trh prostě nestačí. Nemá cenu panikařit, dle tohoto zákona mohou klasické automobily jezdit i v roce 2050 i déle - alespoň u nás dle průměrného stáří automobilů. Praxe rozhodne, může se to otočit , ale spíše čekám zrychlení ve prospěch elektromobilů nebo vodíku. Technický pokrok nelze zastavit.
Jak je vidět na příkladu syntetických paliv, tak lze. Spočítal někdo,kolik nafty se spali při výstavbě nové infrastruktury distribuce zcela nových produktů- baterií, elektromotorů, surovin pro jejich výrobu, i distribuce samotné elektrické energie? Kromě toho existuje spousta dalších způsobu uložení energie, proč se tlačí lithiové baterie?
Jestli ale to velké oteplení - na čemž se většina vědců shoduje - se dostaví a Země to odskáče - tak to jenom trhem nevyřešíte. Navíc lobby, růst obyvatelstva, atd. Už i Zéland omezí podstatně přes povolenky chovy, "prdění" je tam katastrofa.
A kdy schvali tanky a stihacky na baterky? Proti tomu jsou osobni auta zanedbatelna. Co ty dodavky zbrani EU vcetne tech na PHM po celem svete?
Nemeli by byt valky dovoleny jen s emisnimi povolenkami?
Napište to Putinovi. Víte, co PHM musí spotřebovat ruská armáda?
Ono se to může za pět, deset let přehlasovat znova!
A to ještě za předpokladu, je nějaká EU ještě bude existoval ...
Co řekli o televizi:
Lee de Forest v r. 1926: "Teoreticky a technicky je televize proveditelná, ale už komerčního hlediska je to nemožné, o tom musíme ještě trochu snít."
John Logie Baird v r. 1931: "Nedoufám v televizi s katodovou trubicí." - ale v r. 1940: "Katodová trubice je nejdůležitější část televizního přijímače."
D. F. Zanuck v r. 1946: "Televize se do šesti měsíců neudrží na trhu."
Viz Praktická elektronika, 06/2020, str. 39
Vědci z Francouzské akademie věd tvrdili, že vlak nemůže jet vyšší rychlostí než 36 km/hod, protože by se cestující zadusili podtlakem vzduchu.
Podobně byl zapuzen vynález Valdemara Poulsena, který předvedl předchůdce magnetofonu (záznam na ocelový drát): "Žádný přístroj nemůže vydávat něco tak lahodného, jako je lidský hlas."
Podobné výroky slavných badatelů by vydaly na několik blogů. Všichni mají něco společného - nedostatek představivosti a víry v lidský rozum a schopnosti.
Aneb: "Když to neumím udělat já, tak to vůbec nepůjde."
A na koho spoléháte - na jurodivého Timmermanse?
No ta zase nastane konec světa. Stejně jako s příchodem železnice, stejně jako s příchodem spalovacích motorů. Každá změna znamená potíže a každé se spousta lidí sveřepě brání, ať už jim jde objektivně o živobytí, nebo prostě chtějí nějak doklepat v důvěrně známém světě. Jen jedno je jisté, nikdy nic nedopadne, jak si myslíme. Ale změna si cestu najde, musí, neboť celý vesmír se neustále mění.
Nic proti změně, ale železnice, či spalovací motor se tady neprosadil, zakázaním koní, ale prostě proto, že se tento způsob dopravy, či pohonu ukázal jako efektivnější. Pokud je elektromobilita takový zázrak, tak by se měla prosadit na trhu sama a né za pomocí dotací a zákazů.
Rok 2035 je daleko. Do té doby se může stát mnoho věcí.
V práci jsme měli kolegu, který roky vystřihával z rudého práva titulky typu: "Do roku 1960 bude zrušen pořadník na auta, bude jich dost pro každého" nebo "V roce 1966 bude vyřešen nedostatek bytů."....atd. Lepil si je do sešitu na strány nadepsané příslušným letopočtem. Každý rok při oslavě Silvestra sešit vytáhl a četl, co mělo být uplynulý rok dosaženo a co nás čeká rok příští. Výborně jsme se při tom bavili, jen komunisté se cítili všelijak, ale nemohli nic namítat.
Pořád věřím, že se ten eurosojuz včas rozpadne.
To už bylo vždycky tak, že byl odpor proti pokroku. Bez inovace by se jezdilo furt s volským povozem.