Děkujeme za pochopení.
J37o61s97e56f 79N25o34v11á15k
Velmi dobrý článek, ale doplnil bych některé otázky- body.
1/ je letiště v dezolátním, tj. nepoužitelném stavu, aby je bylo nutno likvidovat?
2/ má vláda analýzu uhlíkové stopy, která bude při demontáži betonových drah a ostatního, odvozu, recyklaci a částečném skládkování materiálů ?
3/ před volbami sliboval pan .... , že ŽÁDNÉ montovny, ale přidaná hodnota
4/ bude součástí vývoj, výroba jednotlivých článků atd. ?
5/ bude součástí fabriky i výstavba bytů pro naše občany spolu s infrastrukturou (takto se postupovalo v 70 letech při rozšiřování Škodovky v MB, aby příchozí rodiny měly kde bydlet - AZNP mělo cca 4 500 bytů, 29 školek)
NEBO
se bude jednat o novodobou "otrokářskou" práci personálních agentur, kterým je jedno jak a kde lidé bydlí, v ubytovnách nikdo neplatí za odpady a náklady obce přesunou na trvale žijící! O kriminalitě se snad ani nedá mluvit.
6/ ptám se , proč se bude NIČIT za peníze daňových poplatníků to, co daňový poplatník zaplatil?
Když chtějí do okolí hranic, tak si to mohou postavit na výsypkách dolů a zaměstnat naše nezaměstnané v Ústeckém a Karlovarském kraji!
Z85d63e14n56ě84k 66Z79a16v54a16d75i37l
Ano. V zásadě nejsem proti takové stavbě, pokud pro dané území něco přinese. Tedy nejen výstavbu výrobních prostor, ale i bytů a infrastruktury.
Pokud chce stát stavbu nějak podpořit, měla by vzniknout tam, kde je nezaměstnanost a nejsou byty. Taková místa jsou ale jen tam, kde je vysoká koncetrace především romského obyvatelstva, které má na svoje pracovní uplatnění, specifické nároky.
J91a73n 10K54a19r51a18s74e26k
ja jiz desitky let pracuji v zemi, ktera je opak nejake montovny - je to zemicka s polovicni rozlohou jak Ceska republika a take s 10 miliony obyvatel - je to ta zeme, kde sidli Porsche, Mercedes, SAP a dalsi svetove znacky.
Takze vidim z prvni ruky, co to znamena - nybyt - nejakou montovnou a rad bych obcanum Ceske republiky sdelil, ze nebyt tou montovnou neobycejne boli.
Musi se totiz tvrde pracovat, mit porad nejake nove napady, neustale drzet konkurenci na odstup, mit neobycejnou produktivitu prace, obyvatelstvo, ktere vidi v praci smysl zivota a dalsi a dalsi faktory, ktere to 'nemontovani' podporuji.
Nevim, jestli by to vetsina Cechu tak chtela - on to vpodstate neni zadny poradny zivot - furt tvrde pracovat. Mozna to s temi montovnami neni uplne od veci.
J86a88n 71R16á16ž
Je zajímavé číst, jak někteří diskutéři se vůbec nesnaží vést diskuzi o tématu článku a motají se jen na tom, jak VW pozvedl Škodovku, o čemž snad nikdo nepochybuje. Ve výsledku se pak diskuze nevede o tom, zda gigafaktory na automobilové lithiové baterie, jejichž výroba je nesmírně energeticky náročná a je náročná i na spotřebu vody, a má stát v regionu s nejnižší nezaměstnaností, je pro Českou republiku přínosná, nebo bude spíše zátěží zejména pro region Plzeňska a v konečných důsledcích i pro celou Českou republiku. A to je škoda, protože pak diskuze probíhá nikoliv na základě relevantních argumentů, kterými se můžeme všichni poučit, ale je jen plná osobních invektiv.
O budoucnosti současně vyráběných lithiových baterií se mohou vést diskuze, ale nemá to zde cenu, protože vývoj baterií jde tak rychle dopředu, že to, co jsme o nových vývojových trendech četli včera, už dnes může být zastaralé. Já si myslím, že lithiové baterie v automobilech další budoucnost nemají, ale je to jen můj osobní názor o kterém se mi diskutovat nechce.
PS., Zadal jsem strýcovi Google dotaz na nové typy baterií pro elektromobily a dostalo se mi spousta až zahlcujících informací o nových trendech ve výrobě baterií, které mne v názoru na soumrak dnešních lithiových baterií utvrdil..
O30d98s72t81r97a89n82ě20n70ý 98U89ž47i30v14a60t38e98l
L49u47b59o36š 17C87h15l70u50m18s23k25ý
Musíme si to vyzkoušet znovu? Musíme. Politika a ideologie už předběhly ekonomiku, což je průvodní jev socialismu. Výsledek zákonitě nemůže být jiný, než jaký už známe.
L23e57n96k35a 85K93r96i17š64t32o65f65í91k82o62v33á
Sdružení pro zahraniční investice (!), tj. zahraniční lobby dosáhlo novely zákona o investičních pobídkách a jeho nařízení. Podmínky pro obrovské dotace a daňové prázdniny by měly být dle lobujícího Sdružení značně benevolentnější a jednotlivé projekty (tj. schvalování nároků na dotace a daňové prázdniny) budou v rukách úředníků a nikoliv vlády.
Níže citace: https://autosap.cz/topic/kamil-blazek-pro-cesky-autoprumysl-ke-stehovani-firem-dojde-tak-jako-tak/
11. listopadu 2022 / Zelená transformace povede podle Kamila Blažka, předsedy Sdružení pro zahraniční investice (AFI), k jednomu z největších přerozdělení majetku v poválečné Evropě a firmy, které ji nevyužijí jako příležitost, přinejmenším zchudnou.
(pozn. moje: !!!!!!!!!!!!! - PLÁNOVANÉ PŘEROZDĚLENÍ MAJETKU A ZCHUDNUTÍ- ani se tím už netají)
Pomůže tomu novela zákona o investičních pobídkách, která je teď ve fázi schvalování?
Jde vlastně o dvě novely. Zjednodušeně řečeno, novela zákona stanoví, že už se nebudou pobídky pro každý projekt schvalovat na vládě. Zajímavější je novela nařízení k této novele, která se zabývá podmínkami, kdy může projekt dostat pobídku. Právě tady navrhlo Sdružení pro zahraniční investice některé změny, které se týkají kritérií pro udělení pobídek..... Na rozdíl od ministerstva průmyslu si myslíme, že by se už neměl zpřísňovat požadavek na vyšší přidanou hodnotu.
Také ministerstvem nově požadovaná podmínka, že by ukazatel vysoké přidané hodnoty nemusely splňovat jen investice v těch regionech, kde je nejméně 7,5procentní nezaměstnanost, nám připadá příliš přísná.
Kromě toho jsme navrhli, aby bylo možné podpořit větší paletu projektů, než je v nařízení uvedeno. Vedle farmaceutického, elektrotechnického a aerospace průmyslu existuje řada dalších high‑tech a hlavně medium‑tech oborů, které se vyplatí speciálně podpořit, aby nám v některých sektorech, například v elektromobilitě nebo výrobě vojenských vozidel „neujel vlak“.
J79a74n 76R48á39ž
Proboha, proč investiční pobídky? Dotovat ze státních prostředků výnosný projekt zahraničního investora je přímo zrůdnost.
Nesmyslné gigafaktory VW, plánovaná u Plzně je příkladem naprosté idiocie lákat k nám investora nějakými "pobídkami". Doufám, že plán tuto nesmyslnou obludnost u nás postavit už byl zrušen!
J25o37s32e73f 83P74r68o61c73h73á14z53k33a
Vystupujete jako velký pravičák, ale píšete myšlenky jakoby opsané z prohlášení politiků KSČM. Vše do českých rukou, pryč s cizáky...Jako pamětník a věrný zákazník značky Škoda mohu prohlásit, že po příchodu VW se úroveň aut zvedla ohromným způsobem, stejně tak jako kvalita a spolehlivost. Rozhodně nelze používat hanlivé slovo montovna. Ještě chci připomenout, že platy ve Škodě auto se staly tahounem platů i v ostatních odvětvích. Lidé měli práci a stát daně. Naproti tomu ta česká cesta - třeba Poldi Kladno a Stehlíci....
O96d95s15t43r82a54n76ě73n82ý 82U24ž89i74v40a74t84e77l
O58d78s20t57r71a32n32ě88n62ý 13U90ž28i77v19a10t17e93l
R73o41s92t92i62s71l25a43v 11J46e57z42e19k
Článek přeci není o tom, zda elektromobilita ano, či ne. Článek je o tom co přinese stavba montovny na baterie a nic jiného než montovna to není, státu jako takovému. Tedy jaký bude mít reálný přínos pro naší ekonomiku. O kolik převáží pozitiva té fabriky nad negativy které jsou v článku popsány.
V88l90a13s93t62i56m81i10l 73N16e52s39r91s36t97a
S logikou nemáš proti ideologii šanci. Bohužel...
O82d75s29t26r42a47n80ě32n16ý 42U44ž19i21v23a88t22e10l
P71e98t95r 64Š31i36n98d42e87l31á11ř
Je to vždy samotný a sebevědomý Petr Fiala, kdo tu a tam rázně prohlašuje, že ČR se brzy určitě dostane mezi 10 (a nebo snad 20??) prvních zemí světa!! A dosáhneme toho prý hlavně tím, že Česko nebude žádná montovna, ale "mozkovna". Proč tedy premiér Fiala tak vehementně prosazuje nedaleko Plzně postavení další montovny - na výrobu baterií pro elektromobily Volkswagen?? A navíc za cenu zrušení funkčního letiště?? Proč pan politolog Fiala tu fabriku nenechá postavit na ploše rozměrů podobných, jako je třeba zbytečný park na pražském Václavském náměstí, kde by přitom nevznikl žádný problém s dopravou zaměstnanců do práce??
O11d66s63t17r42a67n80ě30n24ý 94U38ž65i84v70a59t53e44l
J67i21ř61í 15B80e40r94á70n76e37k
Místo této pofiderní "gigafactory" bych preferoval urychlenou výstavbu dalších reaktorů v Dukovanech a v Temelíně. To mi dává větší smysl než nějaká fabrika na baterky
Z83d43e40n93ě40k 46Z24a67v97a10d76i37l
O to se předchozí vláda pokoušela, ale tehdejší opozice, která je nyní u moci, tuto snahu vždy spolehlivě poslala k ledu.
- Počet článků 121
- Celková karma 36,27
- Průměrná čtenost 2365x