- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
lide jako autor jsou podle me metlou lidstva. Maji urcite vzdelani, dokazi normalne komunikovat a jejich nazor je zrovna tak platny, jako kazdy jiny. Bohuzel, kdyz je takovych lidi hodne, tak se vsechny takove nazory spoji do jednoho mohutneho nazoroveho proudu, ktery nepripousti nic jineho.
Takovi lide nejsou schopni pojmout problematiku komplexne a nevi, ze elektroauto je jen jeden z kaminku cele mozaiky, ktera zmeni nejen automobil, ale cely nas system mobility. Jestlize to myslime s planetou vazne, tak musime nasi mobilitu kompletne zmenit - napr. na automaticke bezpilotni systemy, car sharing apod. A s kazdym z tech kaminku te mozaiky se musi drive nebo pozdeji zacit.
Lide jako autor hazi do tohoto smysluplneho snazeni vidle a - to musim rici - lidstvu tim skodi.
Obecné snění o novém lepším příštím je sice fajn, ale může se míjet s realitou. Možná by proto bylo lepší, kdybyste konkrétně popsal, která autorem přednesená fakta jsou podle Vás chybná nebo kde má konkrétní chybu v argumentaci.
Pokud píšete o kamíncích: teď se z jedné strany valí kámen elektromobility s požadavky na vysoké přítoky energie a z opačného směru kámen odstavování celoročně fungujících stabilních zdrojů elektrické energie. Nemohou se tyle dva "kamínky" na svých protiběžných poutích někdy v zimě srazit a podrtit na prach tmy a imobility?
Skvělý pohled na věc. Ale znamenalo by to, že je direktivní politika Bruselu chybná. A to jistě není pravda, což vidíme v energetice, kde vzorové Německo je již zelené jako meloun. Jen ho loni rozkrojili.
Nejekologičtější auto je nevyrobené auto (jakékoliv). Pokles výroby je tedy pro planetu tou nejpříznivější variantou. Bohužel ale ne pro ekonomiku....
Přesně tak. Pokud Vám klasické auto s průměrným ročním nájezdem vydrží 20 let, zatěžujete přírodu podstatně míň, než když měníte elektromobily po uplynutí záruky. To auto má 99% bezpečnostních prvků ve srovnání s novým a EURO4, které ještě smysl mělo.
Auto se spalovacím motorem využije jen 30 % energie na pohyb, zbytek je teplo. To už je pořádná výzva ve prospěch elektromobilů. Čeští remcalové vývoj nezastaví, jen podpoří naše technologické zaostávání.
Kolik sluneční energie, dopadající na panel, využije na pohyb auto, poháněné elektřinou z FVE?
Od počátku "EU EV pětiletky" opakuji, že podstatné nejsou optimistické "předpoklady" prodeje, ale reálný zájem zákazníků. Jestliže po poklesu dotací na EV v Německu nastal razantní pokles jejich prodeje (a to nastal), jak chtějí prodávat EV jako běžný výrobní standard? Do určité doby takového režimu by byly automobilky před krachem, protože ony prostě musí prodávat, a navíc v určitých objemech, nemohou vyrábět na sklad.
najmä v tom Nemecku je fakt superekologické kúpiť si elektroato. Keď cca v priemere 40% elektriny sa vyrába v uhoľných elektrárňach.
podívejte so kolik je to % elektřiny uhlí ve skutečnosti
https://oenergetice.cz/energostat/power/generation-share/germany/2023-01-01/2023-07-28
Nedávno tu byla zpráva, že se (tuším v Německu) prodalo víc elektromobilů než klasických.
Měl jste to napsat jinak:
Já zákazníkem, který by si koupil elektromobil, nikdy nebudu.
Na just!
Pokud jde o pohon, největší podíl měla v loňském roce auta s benzinovým motorem, konkrétně 32,6 %. Předloni to bylo 37,1 %. Dieselů bylo 17,8 %, předloni 20 %. Podíl nově zaregistrovaných čistě elektrických vozů loni činil 17,7 %, což byl meziroční nárůst o 32,2 %. Takzvaný plug-in hybridní motor mělo 13,7 % nově registrovaných aut.
Asi všichni ví, že elektromobil je slepá cesta, která může být ale dobrou alternativou jiným palivům. O ekologii to však není a je to zase jen o financích a elektrické loby. Dost jsem nepochopil úlevy v podobě neplacení dálniční známky, parkování zdarma apod. Toto jen společnost rozděluje na ty, co na to mají a mohou tím pádem mít ještě více, nejlépe vše.
Pevně věřím, že můj Seat Ibiza rv. 1997 je maximálně v polovině životnosti.
Stačí, aby v podhůří Krkonoš či Krušných hor atd. bouřka s vichrem shodila pár stromů, které už dávno měly být pryč (ale kvůli ekologickým aktivistům tam stojí) - tak ty spadlé stromy přetrhají dráty /správněji vodiče šťávy, zvané elektřina/ a všechny přípojky na krmení elektromobilů v okruhu 20 kilometrů jsou bez proudu. A než to montéři spraví, mohou elektromobilisté s nostalgií vzpomínat na časy, kdy jezdili méně ekologickými auty na benzín a na ještě více smradlavější naftu.
A kolikrát se stane, že blackout je tak dlouhý a významný?
Kdyby tohle byl jediný problém elektromobilů, byl bych první na řadě, kdo si ho koupí.