Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PKL

Politicky korektní lež

4. 9. 2010 18:09
masaryk je příliš idealizován

0 0
možnosti
MP

Vrah

4. 9. 2010 19:31
Re: masaryk je příliš idealizován

To ovšem neomlouvá neznalost jiných.

0 0
možnosti
PH

petrph

4. 9. 2010 16:47
no a?

Možná bych měl začít tím že si Masaryka hluboce vážím, jak pro jeho přínos pro vznik ČS republiky, tak i pro jeho práci právě v oblasti sociologie, pro jeho postoj v otázce Rukopisů a mnoha dalších oblastech.

Jenomže, republiku kterou vybudoval na vlastních názorech zardousil fašismus a po něm zdevastoval komunismus. Z Masarykova odkazu národu nezbylo nic. Stal se z něj jen další klasik do školních učebnic. Hús, Komenský, Cimrman, a ještě nějaký Masaryk.

Ono jde o něco jiného S ohledem na dnešní poměry by výuka Masarykova díla byla škoda - stačilo by jedno heslo - nikoliv krást ale Nekrást,a naši politici už se Nebojí ničeho-pokud z toho mají užitek. Takže se neděsme toho že se se dnešní mladí neučí o Masarykovi a neumí papouškovat seznam jeho děl, či naučené odstavce o jeho významu. Ptejme se jakým způsobem dostat všem do krve Masarykovy postoje spravedlnosti morálky a poctivé práce . Ale to se našprtáním ke zkoušce nezíská

0 0
možnosti
C

certik_bertik

4. 9. 2010 15:46
tak

je to lepší než kdyby matematik neuměl počítat, i když pár by se jich asi taky našlo

0 0
možnosti
N

Niky79

4. 9. 2010 15:16
Masaryk?

A o kterem Masarykovi mluvite? Ja sam jich znam nekolik :-P

To je takovy problem uvest cele jmeno? Znate to vubec?

0 0
možnosti
F

Finsternis

4. 9. 2010 14:52
Neznalost Masaryka bych neviděl jako katastrofu

Masaryk byl hlavně lhář, propagandista a špion. Jediné dobré je snad jen jeho boj proti rukopisům a postoj k Hilsnerovi. Společně s Benešem patří spíše mezi šovinistické fleky českého národa a aureola, kterou si nechal tak rád nasazovat je z pěkného papundeklu. Co mi vadí, je neznalost všech těch jmenovaných věd, neboť takto vybavení absolventi jsou k ničemu a skutečně jen polovzdělanci. Podle toho to pak i vypadá v praxi - škodí, kudy chodí...

0 0
možnosti
V

Vikina2

4. 9. 2010 15:14
Re: Neznalost Masaryka bych neviděl jako katastrofu

I kdyby tohle všechno byla pravda, je nicméně hanebné, aby absolvent FF tohle jméno v podstatě neznal - to by měla totiž znát i studentka oboru ČJ/AJ, a to nejspíš už ze střední školy. A u absolventa oboru sociologie je to prostě tragédie, o M. nám říkali i za komoušů.

Zde bych neviděl vinu ani tak u profesorů (třeba už došli k názoru, že Masaryk v sociologii spíš né) jako u studentů, které tato společnost vede k lenosti, nevědomosti, k ignorantsví a oni sami ve své nebetyčné nafoukané hlouposti si určují, jak dalece mohou být chytří. FF kdysi sídlila (možná ještě sídlí) na ul. Arne Nováka, a většina tehdejších mých spolužáků věděla i to, kým Arne Novák byl. Chtěl bych to vidět nyní.

0 0
možnosti
I

Imperator.Caligula

4. 9. 2010 14:17
Co na to říci?

Ten jev, který popisujete, je bolestný zejména dnes - v době internetu, kdy si "lze vše najít". To, co popíši, platilo vždy, ale dnes s obzvláštní naléhavostí.

Ponechávám stranou, do jaké míry skutečně lze najít skutečně "vše", protože toho je i tak hodně. Tím chci říci, že to, jak fungovaly humanitní vědy dříve - totiž že k tomu být dobrým humanitním učencem stačilo mít "nadrcená" data ze svého oboru, je dnes již zcela nedostatečné. Nad jedincem, který odmemoruje z paměti data vlád panovníků, může leckdo jenom mávnout rukou - to je možno najít na wikipedii. Je zbytečné toto znát podrobně zpaměti, ostatně se nikdo neučí tabulky rozměrů pneumatik či viskozity různých druhů olejů.

Humanitní vzdělanec musí dnes přinést mnohem více, musí věcem rozumět v celku a komplexně, aby výslednicí jeho práce byl ne popis, ale syntéza dat a odůvodněná vysvětlení. Aby tohoto byl schopen, musí mít být jeho pohled nejen široký, ale současně i hluboký - tím chci říci, že např. historik by spíše než

0 0
možnosti
I

Imperator.Caligula

4. 9. 2010 14:26
Re: Co na to říci?

studium seberozsáhlejších skript měl přečíst např. z psychologie alespoň jednu zásadní knihu, třebas i od autora zajímající se nějakou specifickou částí. A úplně ideálně nastudovat i dílo jeho oponenta a rovnou i někoho, kdo zaujal středovou pozici. Prostě se na jednu věc z určitého oboru podívat z více úhlů. Právě to ho začne učit syntetickému i analytickému myšlení.

Bohužel, toto se dnes moc neděje, studenti velmi často pracují jednom s nejrůznějšími skripty a přehledy, které u zkoušky odmemorují a posléze zapomenou. Přemýšlet je to nenaučí. Ostatně, ono to tak vyhovuje současnému VŠ školství, které je příliš "lidové" a pouští do učeben i jedince, co by tam vzledem ke svým schopnostem neměli co dělat. A zkoušet z toho, kdy vládl Karel IV., je snadnější, než zkoušet z toho, co si student o jeho vládě myslí. První způsob se dá vtěsnat do testu typu A,B,C, druhému je třeba věnovat čas. A ten prostě není.

Výsledkem je, že humanitní školy opouští mraky hotentotů, kteří jsou pro smích svým

0 0
možnosti
S

stedrik

4. 9. 2010 14:09
a je Masaryk na Facebooku?

0 0
možnosti
K

kevinbb

4. 9. 2010 13:58
Mate pravdu.

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 512
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1072x
Psycholog, polyhistor, publicista a spisovatel; zakladatel dobročinného vydavatelství Atelier 89, autor knih Milostné koláže, Základy muškaření a Zapomenutý prorok Tomáš G. Masaryk, editor knihy K.H.B. a T.G.M o svobodném myšlení, spoluautor knih Tomáš G. Masaryk, neomodernismus a Charta 2012 a Věrni zůstaneme. Články publikuje nejčastěji na Aktuálně.cz.

Seznam rubrik