Diskuse
Naší elitou by měli být učitelé
Děkujeme za pochopení.
carolusI
Elita
si musí úctu získat. Nelze jí najmenovat úředním rozhodnutím.
Karl Novak
Nikdo by neměl být zvýhodňován !!!
Zvýhodnění jednoho je automatickým znevýhodněním ostatních.
I.G.Farben
Naší elitou by měli být učitelé
a na stromech by měly růst buřty. To by se to žilo
pavel 99
Re: Naší elitou by měli být učitelé
ale to je přeci jednoduché. Stačí zvolit některé, co to slíbí a ti to odhlasují v parlamentu a je to, ne?
solway
Dnes u nás učitel je úpadková profese .
Dříve to byla elita národa. Profesor na gymnaziu bylo božstvo , učitel na základní škole patřil k nejuctívanějším osobám obce . Někde se něco zadrhlo - ale na vině je určitě minulý režim . Naši inteligenci programově deklasoval , dehonestoval a kantory donutil učit lži .
hafusak2
Re: Dnes u nás učitel je úpadková profese .
Spíše ona dnešní doba poplyšáková, kdy se začali profese hodnotit podle toho, kolik se tam dá vydělat. Učitelé vydělávají málo - tak si jich holt nemusíme vážit.
hafusak2
Školství nejvíc škodí to, že do něj kecá kdekdo.
Za dob mého dětství měl učitel absolutní autoritu a pokud jsem od něj dostal facana, tak jsem preventivně doma byl zticha, protože: "Pan učitel dobře ví, proč ti jednu vlepil" a ne že by rodičové běželi se stížností na všechny možné instituce. Poznámka byla ještě horší, protože to se doma řešilo tvrdě a o pravdomluvnosti učitele se nediskutovalo. Ve třídě nás bylo jak malých psů a do školy se chodilo i v sobotu. Volna bylo podstatně méně a učiva více. Dnes se místo učení "rozvíjí osobnost" dítěte, čímž školy plodí hromady drzých fracků s minimálními znalostmi a to už ani nemluvím o soukromých středních školách, které plodí pologramotné maturanty. Každý nový ministr dělá reorganizaci, reformu, seškrtávání atd., takže co nás tak asi čeká za pár desítek let?
pavel 99
Re: Školství nejvíc škodí to, že do něj kecá kdekdo.
problém je, že do "reformování školství" se vrhla banda naprostých diletantů (nejen u nás, obdobný trend je v celé Evropě). U nás je to jenom o trochu smutnější, neboť se hlásíme k "tradici Komenského" a přitom je zjevné, že jsme jeho myšlenky naprosto nepochopili. (Tedy dotyční "reformátoři"). Když se k tomu přidá skutečnost, že reformy jsou prováděny se zcela zkostnatělým a neschopným "aparátem", tak je zde přesně ten výsledek, který vidíme kolem sebe.
A bude hůř - změny se projevují se zpožděním tak 10 let.
Michal007
Hierarchie
Kdo umí, dělá.
Kdo tomu rozumí, vyučuje.
Kdo tomu nerozumí, ten tomu všemu velí.
janacz
Re: Hierarchie
Tak to už je zastaralé
Kdo Umí, ten Nic nedělá.
Kdo Neumí, ten čumí.
petrph
toť je právě otázka
Neboli-přece si nebudu jako rodič vážit učitele jenom proto že přednesl dítěti informaci že kupříkladu americký strom arbutus má květenství lata,potom mu přikázal aby si jí doma nabifloval a za pár dní mu jí u zkoušení zopakoval. kdyby šlo jen o to, tak jsem mu to samé jako rodič mohl přečíst z encyklopedie nebo pustit nějaký dokumentární film.
Můžu si vážit kvalitního pedagoga,který předává dítěti srozumitelně a přitom komplexně ucelený systém znalostí, zkušeností, dovedností,ale i společenských postojů , které pak dítě účelně využije ve svém dalším životě. Buď přímo prakticky, a nebo pokud je dítě skutečně nadané, tak ke svému dalšímu vzdělání, rozvoji, výzkumu,atd...
Ale když výsledky ukazují že nic z toho neplatí, že naše vzdělanost jde rapidně dolů, výsledky studentů taky - čí je to chyba, a proč si takového školství vážit??
fine
Můj názor
Úroveň vzdělání učitelů ve srovnání s jinými VŠ obory opravdu nestoupá. Uvědomte si, že před 30-40lety se připravovali středoškolští učitelé VÝLUČNĚ na filosofické nebo přírodovědecké fakultě. Ještě za socialismu nastala změna - filosof. i přír. fakulta studium rozšířila -absolventi mohli učit i na ZŠ. Ale co víc - pedagogické fakulty též rozšířily nabídku - dalo se dostudovat jako učitel SŠ. A ty následky? Všichni přijali vyšší počet studentů, logicky tím klesla úroveň, odpadl ten přísný výběr na fil. a přír., kdy tam šli lidi, kterým to opravdu myslelo a kteří si snad zasloužili to tradiční oslovení "pane profesore". Na pajdák šli ti, kteří by náročnější studium nezvládli, zatímco ti z přírodovědy, pokud by během studia např. matiky, neuspěli, šli na strojárnu nebo stavárnu. Nechci snižovat práci učitelů na ZŠ, je to opravdu spíše výchova a jejich studium by mělo být zaměřeno i směrem jako sociologie, psychologie atd. Jsem abs. přírodov.,už penzista, polovinu profesního života v IT.
mamina2
Re: Můj názor
Dovoluju si oponovat. Za mých mladých let patřily pedagogické fakulty k těm lehčím. I dneska jsou lehčí ve srovnání s medicínou nebo jaderným inženýrstvím. Ale nově vzniklo tolik různých paoborů, že dneska už je učitelství v náročnosti na poctivém středu, rozhodně nepatří k nejlehčím.
sporthy
ucitele
kdyby byla pedagogicka fakulta narocna jako treba medicina nebo technicke VS, tak by vetsina pedagogu nedokoncila vzdelani. Porad plati, ze na tyto skoly chodi ti, co se nikam jinam nedostali nebo by nic jineho nezvladli, bohuzel. Mozna v drivejsich dobach byl ucitel chytry a vzdelany, ale nejakych par desitek let uz to neplati, je tomu spis naopak. Ucitele nedokazi drzet krok s mladezi atd. Samozrejme je velka cast viny i na rodicich, kteri maji po vetsinou doma rozmazlene spratky.
boblanek
Re: ucitele
Řešení vidím: zaplatit je a dát jim prestiž jakou zaslouží. Pak na ''pajdák'' půjdou i ti lepší. A do učitelského povoláni půjdou i tam tak potřební "chlapi".
- Počet článků 512
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1072x