Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

naprostý souhlasR^

3 2
možnosti
Foto

V27í22t 79K17u77č78í50k

2. 11. 2012 15:56

To, co autor nazývá "klíčovými argumenty" je letitá rétorika vycházející z marxistického pojetí dějin (viz názor na nabytí církevního majetku v minulosti) nebo ateistických klišé, které jsou bohužel tak populární v (převážně) ateistické české společnosti. O právu toho neříkají téměř nic. Už jen 5. bod je dokladem naprosté právní nevědomosti - vlastníky téměř všeho církevího majetku jsou (resp. budou) konkrétní české právnické osoby (farnosti, řády, apod.), Vatikán má na ně vliv asi takový, jako na majetek kteréhokoliv jiného českého občana...

8 4
možnosti
IN

I62v63a41n 82N21o69v81á71k

2. 11. 2012 16:00

Nejlepší je druhého osočit jako marxistu i kdyby zastával názor ultrakonzervativního Josefa II (a mnoha jiných panovníků z celého světa, kteří rozhodně byli věřící).

8 5
možnosti
BM

Opět jste píchl do vosího hnízda. Avšak já s Vámi souhlasit nemohu. Především ty argumenty o tom, jak k svému majetku církev přišla. Kdyby se šťouralo jak kdo a kdy přišel ke svému majetku, tak to by byl děsný mazec. Je však s podivemm, že všichni bijci proti církevním restitucím se nepozastavují jak přišli k majetkůům všichni ti bossové minulého i současného režimu.

4 3
možnosti
Foto

dovoluji si konstatovat , že lžete.  Opravdu by mne zajímalo jak chcete dokázat své tvrzení o tom, že všichni odpůrci připravované megakrádeže státního majetku ve prospěch církví zároveň nemají nic proti neoprávněně získaným majetkům novodobých rychlomilionářů a miliardářů .......  schválně .... dokažte to Rv

4 1
možnosti
IN

I13v64a87n 83N39o48v89á29k

2. 11. 2012 13:22

Mně by církevní restituce nevadily. Pod jednou podmínkou. Církev by měla naprosto stejná práva nakládat s majetkem jako dříve a bylo by dokončeno vyvlastnění podle zákona z roku 1947 čili jasně před rokem 1948. To je jediné, kde by se bylo možno bavit o cenách výkupu a finančních dorovnáních.

Jedno považuji za fascinující, obhájci církví v naprosté většině diskusí na toto téma dští oheň a síru proti komukoliv, kdo jakýmkoliv způsobem zpochybní privatizace. Naprosto netuším, co to má společného s křesťanskou morálkou a zásadami libovolné z církví. Ty hlásají lásku, pochopení, dialog, mír a odpouštění.

5 1
možnosti
VK

A napadlo Vás, že hájí církevní restituce asi proto, že to je poslední majetek, co ještě nebyl rozkraden, že církev vždy svůj majetek vzorně obhospodařovala, že poskytovala zaměstnání lidem z okolí, že tam bylo vyloučeno něco rozkrádat, a že svůj zisk z velké míry používala na sociální a charitativní činnost? O tom se od Masarykova protiklerikálného tažení nemluví, stejně jako se nemluví o zlodějnách, které se začaly legálně státně provádět (nemluvě o těch dalších), o konfiskacích (říkalo se tomu reformy) majetku, likvidaci šlechty (což byla často duchovní elita v naší kotlině), což se vše zdůvodňovalo údajným pokrokem a tažením proti tmářství. A na těchto základech byl postaven nový stát. Kam to vedlo, bylo vidět už na konci 30. let a potom v r. 45 a následně po r. 48.

2 8
možnosti
VK

Pane Slámo, poněkud se Vám vytratil jeden z klíčových argumentů, a to, že po vzniku ČSR se zde hlásilo ke katolické víře 96% obyvatel. Dále i to, že ačkoliv se Masaryk pokrytecky hlásil ke křesťanství (a současně jedním dechem obhajoval husitství, které nemělo nikdy žádný program, vyjma plundrování a ničení a tuto zemi vrátilo o 200 let nazpět - a to měl být program nového státu?), byl fanaticky antikatolík (jako každý zednář a Žid). Jeho tažení proti ŘKC nakonec nemělo zdaleka takový úspěch, Češi jej  odmítli. Čs. církev husitská je dodnes bezvýznamnou sektou, která dnes skomírá. Evangelíci podobně.

A když už jste takovým pilným čtenářem jeho spisů, teorií a snad i následků jeho činů, uvědomil jste si někdy, jakému hazardu vystavil Čechy svou politikou? Mnichov (zde rádi svalujeme vinu na západní mocnosti) je přímým důsledkem jeho experimentu, resp. naprosto zcestných myšlenek o národním státu, v němž menšiny tvořily více jak třetinu obyvatel.

2 9
možnosti
OK

To je hodně přitažené za vlasy, přímo nenávistné.

8 1
možnosti
Foto

M54a14r86t24i94n 67L37ö22w

2. 11. 2012 10:54

Ja si myslim ze tohle neni otazka pro "Psycholog, polyhistor-autodidakt a publicista; mluvčí Charty 2012,

zakladatel grafického studia a nakladatelství Atelier 89, autor knihy

Zapomenutý prorok Tomáš G. Masaryk, editor a spoluautor knihy Tomáš G.

Masaryk, neomodernismus a Charta 2012" ale pouze pro pravniky. Pokud Cirkev pohresuje nejaky majetek necht se prihlasi u soudu. Pokud na nej nema zakonny narok neni co resit. Moralni narok jasne vyjadril jeji zakladatel. Vyhodte penize do vzduchu - co buh potrebuje to si vezme. Zbytek je prach.

6 0
možnosti
Foto

M58a59r27t44i86n 11L21ö34w

2. 11. 2012 10:59

Nasledovnikem Krista muze byt kazdy pokud se tak rozhodne. Neexistuje pravomoc to zpochybnit. Pokud chteji mit zakonodarci klidne svedomi at vydaji jediny cirkevni dluhopis na celkovou dluznou castku a pritlucou ho na dvere svatovitske katedraly. Kdokoliv kdo potrebuje par set miliard ke konani dobra ve jmenu Jezise Krista muze prijit a vzit si ho. Zbytek je jen otazka nastaveni podminek splatnosti a forem plneni ktere samozrejme stanovi svetsky zakon ;-)

3 0
možnosti
OK

1) Nejde o spravedlivé (plné) vyrovnání. Zničené církevní stavby či rozkradený inventář stát neodškodňuje.

2) Omezení vlastnických práv je jedna věc, smysl a užívání majetku věc druhá (a těžko zpochybnitelná).

3) Restituce skutečně nejsou nutné, měl-li by být zachován status quo v době prohlášení Tomáška, tedy financování církví státem, nikoli plánovaná odluka.

4) Výhody: odblokování 20 let blokovaného majetku, zajištění financování údržby církevních památek z vlastních zdrojů (s výjimečnými příspěvky státu/EU)

5) Papež je tzv. vrchním správcem, avšak vzhledem k místnímu právu je jediným vlastníkem a správcem místní církevní subjekt (např. farnost) a bez jeho souhlasu nelze s majetkem provádět žádné operace. 6) Klišé o nabytí majetku církví - stačí vyhledat příslušné darovací listiny v archivech. BTW: Pobělohorskou konfiskaci prováděl panovník, ne církev.

5 4
možnosti

Stát církví katolické zničené majetky odškodňuje částkou  59 miliard.

4 1
možnosti
MK

S těmi vyjmenovanými důvody souhlasím, ale možná by stačil jeden hlavní, politický a národní: katolická církev byla v celá historii českého státu vždy na straně okupačních mocností, utlačovatelů, pravda, s výjimkou komunistů. Tedy samozřejmě nevracet nic, historičtí nepřátelé národa a otrokáři nemají nárok.

7 5
možnosti
OK

Jak jste na to přišel?

4 6
možnosti
JV

V ČR může být nositelem práv, a to i vlastnických, jen fyzická nebo právnická osoba. Jelikož církev není osobou, a nemůže proto ani nic vlastnit, považuji majetkové vyrovnání s církvemi za naprostý nesmysl od A do Z. Už jste se autore o církevních restitucích zamyslel z tohoto hlediska??

6 5
možnosti
OK

Právnickou osobou je příslušná farnost, diakonie, diecéze, klášter, sbor atd. Tyto subjekty mají být účastníky vyrovnání.

5 2
možnosti
Foto

Takže, pane Slámo, abzchom začli pěkně od podlahy, zmrazíme všechny restituce a podíváme se, jestli majitele restituovaného majetku jej nabyli v souladu s dobrými mravy. A necháme komunisty, aby nám ty dobré mravy definovali, když byli tak prozíraví a zabráním církevního majetku vlastně církev pomohli očistit.

Teď už chápu, proč se někteří lidé od té CH12 odtahují.

6 8
možnosti

Ale ne stačí ten zákon pojmout jako zákon o hospodářském zabezpečení církví po jejich odluce od státu, kde stát za to, že už nebudou nic dostávat ze státního rozpočtu přenechá majetek zhruba v rozměrech toho, co vlastnila do r. 1948 církev katolická, té sníží pak to věno v hotovosti na jednu desetinu, a těm ostatním tu výši ponechá, jak uvedeno v tom návrhu zákona o majetkovém vyrovnání. Zkrátka místo zákona o majetkovém vyrovnání je třeba schálit zákon o odluce církví od státu.

2 0
možnosti
  • Počet článků 512
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1072x
Psycholog, polyhistor, publicista a spisovatel; zakladatel dobročinného vydavatelství Atelier 89, autor knih Milostné koláže, Základy muškaření a Zapomenutý prorok Tomáš G. Masaryk, editor knihy K.H.B. a T.G.M o svobodném myšlení, spoluautor knih Tomáš G. Masaryk, neomodernismus a Charta 2012 a Věrni zůstaneme. Články publikuje nejčastěji na Aktuálně.cz.

Seznam rubrik