Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ML

marlow

10. 6. 2010 11:07
Souhlas

Nase cirkev by si mela uvedomit ze jejim poslanim neni udrzba kostelu. Poslanim cirkve je hlasat slovo a to mohou delat i ve skladisti za mestem. Podstatne je co rikate, ne kde. Samozrejme nerikam ze by se meli vzdat vseho - uz jen kvuli provozu hospicu napriklad. Ale dokud bude hlavnim tematem nasi cirkve hadka o kostel na hrade, tezko se muzou divit ze je nikdo nebere vazne. Rv

0 0
možnosti
J

jendazmoravy

9. 6. 2010 15:43
Knížecí rady

Autore, prosím, máte knížecí rady ve stylu: Nestarejte se, my zloději si občas něco sebereme, ale Vy prostě musíte být spokojeni, že jsme Vás nezamordovali.

Ty rady si můžete nechat.

0 0
možnosti
PH

petrph

9. 6. 2010 15:09
to rozdělení na pravici a levici je problematické

Faktem je, že právě oddělením ,nejen husitské, ale vlastně celé protestantské církve od katolického proudu došlo k rozpolcení církve. Ale je otázka, co budeme označovat jako levici a co jako pravici. Neboť, z politického hlediska by právě oddělená revoluční protestantská církev měla značit levici, zatímco konzervativní katolíci pravici. Na druhé straně, když se podíváme na demokratické i ekonomické hledisko, zjistíme, že právě v protestantských zemích došlo k nebývalému rozmachu jak obchodu, řemesel, tak i společenské svobody (Anglie, Holandsko, Čechy před Bílou horou), zatímco katlocké státy zůstávaly mnohem déle izlolované v obou směrech. Mnohem správnější by bylo přiznat, že právě protestanstké církve se modernizovaly s pokrokovějším kapitalismem, zatímco katolíci zůstali svým . myšlením ve feudalismu...

0 0
možnosti
BS

boblanek

9. 6. 2010 15:17
Re: to rozdělení na pravici a levici je problematické

Díky, přidáváte opodstatněnou variantu výkladu, s pravolevou se však podle mne nevylučuje. Byl táborský-husistský komunismus, bylo těsné napojení Vatikánu na Rakousko-Uhersko. Před nedávnem jsem kdesi viděl kočár olomouckého biskupa z devatenctého století. Kdyby mi někdo řekl, že je to kočár královny Vicotrie, bez zaváhání bych mu naletěl.

0 0
možnosti
AA

Saša

9. 6. 2010 14:52
Jako všichni ekoteroristi,

i Vy jste jen hlasatelem Antikrista.

0 0
možnosti
P

proost

9. 6. 2010 15:06
Re: Jako všichni ekoteroristi,

Tak přesně takovéhle argumenty bývaly použity inkvizicí - a potom už jenom šup s ním na mučidla, šup s ním do díry, šup sem majetek a odsouzený se upálí, nebo ztratí (mimochodem v té době si stejně už nic jiného ani nepřeje - pokud mu tedy ještě zůstane trošku toho rozumu aby si vůbec mohl něco přát, což při kvalitě výslechu byla spíš výjimka.

0 0
možnosti
P

proost

9. 6. 2010 14:50
Katolická církev a inkvizice

Zdravím. Tak jsem se včera shodou okolností díval na film Goyovy přízraky. Jednoduše řeknu - docela síla. Mělo to cosi společného s filmem Kladivo na čarodejnice - totiž zobrazení faktu o absolutní moci a "neomylnosti" katolické církve - potažno inkvizice, která si dělala s lidmi opravdu to, co chtěla. Majetek církve je možno rozdělit na dva díly. Na majetek, který jí lidé dávali "dobrovolně" - tedy různé poplatky a odvody, a na majetek, který si církev brala sama - tedy zabavila údajným kacířům, nepřátelům církve a jinak pojmenovaným chudákům, kteří se někomu znelíbili. Každopádně (přestože mám katolické náboženství v krvi a rodiče byli částečně praktikující) nemohu než konstatovat, že žádat zpět zabavený majetek je od církve minimálně trošku diskutabilní vzhledem k tomu, jak k němu přišla... A je mi v zásadě jedno, že bude někdo argumentovat její potřebností v dnešní době. Komunistům snad taky nikdo neodpustí vraždy s odůvodněním, že levicová strana je potřeba pro ochranu obyč. lidí.

0 0
možnosti
VI

Vlad IV

9. 6. 2010 19:30
Re: Katolická církev a inkvizice

A na variantu,že z Vás podobná ,,díla,, dělají pitomce,jste nepomyslel ???

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

9. 6. 2010 14:40
Pokud si chceme hrát na právní stát

tak by tento stát měl vrátit vše, co bylo komunisty ukradeno.

Něco se jim vrátilo a většinou to bylo v dezolátním stavu a dnes se požaduje, aby se církev zabývala charitou a opravovala svůj majetek, který je většinou kulturním dědictvím, ale už jim nevrátí nic z toho, co jim na tyto činosti přinášelo peníze. A ono se to bez finančních zdrojů dělá dost těžko.

0 0
možnosti
  • Počet článků 512
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1072x
Psycholog, polyhistor, publicista a spisovatel; zakladatel dobročinného vydavatelství Atelier 89, autor knih Milostné koláže, Základy muškaření a Zapomenutý prorok Tomáš G. Masaryk, editor knihy K.H.B. a T.G.M o svobodném myšlení, spoluautor knih Tomáš G. Masaryk, neomodernismus a Charta 2012 a Věrni zůstaneme. Články publikuje nejčastěji na Aktuálně.cz.

Seznam rubrik