jedním slovem NASCAR

NASCAR....pro našince neznámé americké závody kde parta bláznů jezdí stéle jen doleva, pro Američeny druhý nejledovanější sport po anerickém fotbalu...:D Samozdřejmě ale to tak jednoduché není jak si někdo může myslet. Už jen to že musí zavodník byl stále koncetrovám ať se jedná o první kolo nebo poslední a bavíme se tu o třeba 300 kolech je jen o 70 jako je například na F1...Další plus těchto závodů jsou bouračky a chyby jezců kterých je v každém závodě požehnaně...:D

 

NASCAR....pro našince neznámé americké závody kde parta bláznů jezdí stéle jen doleva, pro Američeny druhý nejledovanější sport po anerickém fotbalu...:D Samozdřejmě ale to tak jednoduché není jak si někdo může myslet. Už jen to že musí zavodník byl stále koncetrovám ať se jedná o první kolo nebo poslední a bavíme se tu o třeba 300 kolech je jen o 70 jako je například na F1...Další plus těchto závodů jsou bouračky a chyby jezců kterých je v každém závodě požehnaně...:D

 

V každém závodě první ligy NASCAR SPRINT CUP jezdí 43 závodníků takže není nouze o velké věci jako jsou bouračky i pěti a více aut a musím se sám přiznat že bych nechtěl být v tu chvílí kdy se auto otáčí několikrát na střechu řidičem. I když je pravda že tyto auta už jsou natolik bezpečná že i po velkých bouračkách jezdi odcházení jezdci po svých...

 

Většina závodů v sezoně se jezdí na oválových tratí jen dvě tratě z 36 jsou klasické tratě které známe v Evropě...Nejznámějí tratěmi jsou určitě Daytona, Bristol, Talladega......ale je pravda že každá trať má svou velkou hisrotii a jeli se na ní závody na které se nikdy nezapomene...Každá trať ma specifické procentualní klopení

 

Závody jsou dvouhé protože, za prvé...každý závod se jezdí na 200 a více kol a za druhé.. při každém karambolu se vyvěšuje tak zvaná žlutá fáze to zamená že auta jezdí za zavaděcím vozema a zaleží jak velka nehoda to byla...když velká tak auta můžou odjezdit takto i několik kol ale když je na trati jen nějaký předmět který tam nemá být tak jezdci odjezdí jen 2 kola a znova se závod restartuje.

Když se jezdci dostanou do posledního kola je vyhlášena bílá vlajka..ta znamená že i kdyby byla nějaká bouračka sebe větší tak už se závod nebude zastavovat žlotou vlajkou...Také je jedno pravydlo že závody NASCAR se nejezdí za deště a to z důvodu že by to bylo moc nebezpečné pro závodníky...když není závod v polovině tak se závod za dešte ukočí a čeká se až pršet přestane a pak se pokračuje a nebo se dojíždí druhý den. Když je ale závod v polovině tak se závod muže uplně ukočit a vyhlásit se výsledky takové jaké jsou při průjezdu polsedním kole...

 

Ač to tak nevypadá tak závody NASCAR jsou jedny z nejzajímavějšich závodů na světě.......i když se stále jezdí do leváááááááááá...:D

Autor: František Sklenička | neděle 19.6.2011 15:31 | karma článku: 8,72 | přečteno: 1245x
  • Další články autora

František Sklenička

Foto pro radost

30.5.2012 v 22:50 | Karma: 10,55

František Sklenička

Makro II...Fotoblog

19.5.2012 v 13:12 | Karma: 9,65

František Sklenička

Mašinky-Fotoblog

8.1.2012 v 0:42 | Karma: 18,12