Nehrim - Hra kterou jste (skoro určitě) minuli

Nedávno se mě jeden známý zeptal jestli nemám tip na nějaké dobré RPG. Trochu jsem se přece jen v paměti musel pohrabat poněvadž jak se říká, fanoušek RPG je pořád na dietě. (Vůbec to nemáme jednoduché. Takový Skyrim vyžaduje asi šedesát modů aby se to dalo hrát a nevypadalo to úplně hnusně. Pak ale zas svými HW nároky hravě zastíní Crysis Warhead). Nakonec mi padla na mysl 4 roky stará totální konverze Nehrim: At The Fate's Edge. Jde o záležitost natolik zajímavou a přitom nedoceněnou že jsem se rozhodl pokusit se s ní touto formou seznámit více lidí.

Než se pustím dále asi by nebylo úplně od věci osvětlit význam slov "totální konverze". Inu jde o mod (ano Nehrim není standalone hra ale mod na TES IV: Oblivion) který na hře mění úplně všechno a ponechává pouze technickou stránku a některé mechanismy z původní hry. Vše ostatní je změněno a jde tak ve všech ohledech o úplně novou hru která jen využívá Oblivion jako lešení. Nehrim vyvíjel 4 roky německý zhruba 12ti členný tým SureAI. Vyplývá z toho možná drobná nepříjemnost a to že hra je sice nadabována, ale německy. Nicméně existuje verze s anglickými titulky.
Když jsem asi před třemi roky na Nehrim narazil velmi jsem váhal zda mi to stojí za to znova nainstalovat Oblivion a vyzkoušet si co je to zač. Nakonec jsem s rozhoupal a rozhodně jsem nelitoval. Už zpracování úvodního dungeonu na mě zapůsobilo velmi slibně. Po jeho opuštění mě praštila přes oči krásná scenérie zalesněného údolí mezi horami a než jsem si to uvědomil, tak za skutečnými horami za oknem už zacházelo slunce...
Nehrim můžu bez nadsázky označit za jednu z nejlepších her co jsem kdy hrál. Tvůrci si se světem vyhráli a na každém čtverečním metru je poznat poctivá ruční práce s důrazem na detail. Navíc němci narozdíl od američanů mají alespoň základní představu o tom jak vlastně vypadá hrad :-) . Každé zákoutí skýtá nějakou zajímavost a nudit se rozhodně nebudete. V hlavním městě pak naleznete kromě obligátních hospod, hradu a kovárny třeba i hudební klub, vodárnu a dokonce banku (něco co ještě ve Skyrimu za Bethesdu musí dodělávat komunita) kde můžete inkasovat zisk z vlastnictví podílů v různých podnicích.
Jinak oproti Oblivionu je Nehrim dost často vyloženě horrorový a místy i více fantaskní. Při procházení lokací jako je údolí smrti, prokletý les nebo ruiny města zničeného rozlícenými bohy kde se dosud prohánějí přízraky mrtvých jsem měl docela vítr. Místy takový že i Silent Hill by mohl závidět.
Celkově jsem nemohl uvěřit tomu že něco TAKOVÉHO je k dispozici zadarmo. Kvalitativně to totiž přesahuje velkou část áčkové produkce s náklady v milionech dolarů. Mnoho komerčních vývojářu by si mělo Nehrim zahrát a podívat se jak se to má dělat.
To neznamená že hra nemá své problémy. Vedlejších questů by mohlo být více a některé lokace jsou trochu mrtvé. Hlavní quest je ale natolik dlouhý (přes 40 hodin) a tak výborně zpracovaný že vám to ani nepříjde. Člověk se při jeho plnění rozhodně nenudí a překvapení a zvraty jsou rovnoměrně dávkovány.
Další výraznou změnou oproti Oblivion je levelovací systém který je zde založený na XP a daleko více vás nutí vyhledávat ke zvyšování skillů trenéry. Prakticky zde neexistuje level scalling a když páchnete někam kde na to svým levelem nestačíte, tak to velmi záhy poznáte. Ostatně na začátku je i divoké prase docela problém.
Už nevím co více říct. Původně jsem z tohohle chtěl mít spíš takový malý tip a ne chvalopis ale Nehrim je rozhodně jedna z nejlepších věcí co jsem kdy na modderské scéně objevil. Není bez zajímavosti že nyní SureAI pracují na pokračování - tentokrát totální konverzi na Skyrim jménem Enderal: Shards of Order. Podle zatím uvolněných videí se rozhodně máme na co těšit.
Takže pokud tohle čte nějaký fanoušek RPG co zrovna nemá do čeho píchnout tak si myslím že má na příštích pár týdnů vystaráno. SureAI přeji vše nejlepší a pokud se rozhodnou někdy vydat vlastní standalne hru tak si myslím se máme na co těšit. Rozloučím se fanoušky vytvořeným trailerem...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ondřej Šindler | sobota 30.8.2014 16:05 | karma článku: 6,90 | přečteno: 678x