Diskuse
Nejlepší topič
Děkujeme za pochopení.
Z94d12e16n76ě43k 33Š65i13n36d88l29a45u56e97r
a to prosím bez brejlí ...
I27v32a69n 95M55a49r17e71k
Tedy abych se Vám p.Šindlauere přiznal, i když jsem jako fíra strávil na lokomotivách víc jak 28 let (z toho 6 r.na parních) trochu tomu vašemu blogu nerozumím ? ! To ten pomocník dostal "tahák" s výškovým profilem traté? A od kdy topič určuje kolik se toho zavěsí za mašinku ? ? ?
Z24d14e14n52ě17k 20Š48i83n95d54l47a11u83e86r
Ano, topič prý měl mj. "tahák" s profilem tratě - ostatně kolem mnoha tratí dnes sklonovníky většinou neexistují a sklony si ne každý pamatuje; ten "tahák" byl i praktický. Topič rozhodně neurčoval, co se zavěsí, nicméně bylo to dost blízko normativu a bržděnku i topič vidět má.
M79a82r32i39e 63Š58í56p76k34o38v95á
Tak to je čistokrevná železniční nádhera! Velcí kluci, to je něco skvělého!
A ten obrázek - něco neuvěřitelného!!!
(představuji si, Zdeńku, že máte doma jednu místnost, kde řídíte vlaky)
Díky moc za tak trochu jiné blogy a hezkou neděli!
Z28d26e42n66ě94k 49Š80i97n11d34l35a23u26e29r
Ale jistě. Když manželka a dítka konečně vypadnou, šup - rozložím v obýváku po konerci ovál z tétéčka - a jedu jak divej!
J39a44n81a 44M71a21j47o48v47á
Půvabné, děkuji za ranní potěšení a věřím, že cesta byla bezproblémová
Z65d91e89n59ě94k 88Š75i18n38d97l91a32u50e38r
Těším rád. Ale já prosím nejel, já jen viděl.
M58i96r30e85k 84P55i57n19k23a43s
Hned se pane autore zeptám, co se mi už z hlavy vytratilo ? Obsluhu parních lokomotiv tvořili 2 lidé ( mašinfýra + topič ), nebo k nim ještě patřil strojník ?
Z22d94e89n65ě84k 75Š70i80n59d49l75a45u54e90r
u nás zpravidla strojvedoucí + topič, pouze u výkonných lokomotiv, které neměly mechanický přikladač uhlí, někdy bývali dva topiči. Funkce "strojník", resp. "pomocník-mechanik" existovala například na ruských/sovětských železnicích, tam skutečně často bývala četa strojvedoucí + topič + pomocník.
- Počet článků 546
- Celková karma 18,89
- Průměrná čtenost 1386x