Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

...jste fakt šikovnej ;-)R^

0 0
možnosti

a to prosím bez brejlí ...:-)

1 0
možnosti
Foto

I27v32a69n 95M55a49r17e71k

3. 4. 2016 9:13

Tedy abych se Vám p.Šindlauere přiznal, i když jsem jako fíra strávil na lokomotivách víc jak 28 let (z toho 6 r.na parních) trochu tomu vašemu blogu nerozumím ? ! To ten pomocník dostal "tahák" s výškovým profilem traté? A od kdy topič určuje kolik se toho zavěsí za mašinku ? ? ? 8-o

0 0
možnosti

Ano, topič prý měl mj. "tahák" s profilem tratě - ostatně kolem mnoha tratí dnes sklonovníky většinou neexistují a sklony si ne každý pamatuje; ten "tahák" byl i praktický. Topič rozhodně neurčoval, co se zavěsí, nicméně bylo to dost blízko normativu a bržděnku i topič vidět má.

0 0
možnosti

Tak to je čistokrevná železniční nádhera! Velcí kluci, to je něco skvělého!

A ten obrázek - něco neuvěřitelného!!!

(představuji si, Zdeńku, že máte doma jednu místnost, kde řídíte vlaky:-))

Díky moc za tak trochu jiné blogyR^ a hezkou neděli!

2 0
možnosti

Ale jistě. Když manželka a dítka konečně vypadnou, šup - rozložím v obýváku po konerci ovál z tétéčka - a jedu jak divej!;-)

1 0
možnosti
Foto

Půvabné, děkuji za ranní potěšení a věřím, že cesta byla bezproblémová R^

2 0
možnosti

Těším rád. Ale já prosím nejel, já jen viděl.

1 0
možnosti
MP

R^ Hned se pane autore zeptám, co se mi už z hlavy vytratilo ? Obsluhu parních lokomotiv tvořili 2 lidé ( mašinfýra + topič ), nebo k nim ještě patřil strojník ?

0 0
možnosti

u nás zpravidla strojvedoucí + topič, pouze u výkonných lokomotiv, které neměly mechanický přikladač uhlí, někdy bývali dva topiči. Funkce "strojník", resp. "pomocník-mechanik" existovala například na ruských/sovětských železnicích, tam skutečně často bývala četa strojvedoucí + topič + pomocník.

1 0
možnosti
  • Počet článků 546
  • Celková karma 18,89
  • Průměrná čtenost 1386x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik