- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Poslední dobou využíváme občas vlak, zjistili jsme jak je to pohodlné cestování bez nervu a hledání parkovacího místa. Tak byl blog pro mě zajímavý .
Jsem podobného ražení. Mimochodem, prý technicky nejobtížnějším místem celé stavby "nádraží Stuttgart 21", o níž referuji, je .... obří podzemní parkoviště.
Díky za pohodovou a nadhledovou reportáž!
Poloviční kolejová křižovatka - to je angličan, co má jednu větev jen nafest napřímo? (Asi ano). Zajímavé, ještě jsem to nepotkal.
A s vnějšími jazyky - to to šmrdlací má venku a ne uvnitř? (Asi ne)
v podstatě jste to popsal dobře, odbočný směr je tu jen jeden, ne dva jako u "úplného angličana" - proto "poloviční angličan". Umístění jazyků "vně" umožňuje větší poloměr oblouku odbočné větve a tudíž větší průjezdnou rychlost odbočkou, obvykle 60, případně 80 km/h. V Německu jsou tyhle konstrukce poměrně běžné, u nás o nich nemám ponětí.
Hm, od roku 1986, nemají oni tam taky nějakou Vodu z Tetčic?
Tento tunel zdržel "jen" o dva roky (ale zase to je jen tramvaj, ne železnice): https://kopemezabrno.cz/wp-content/uploads/2023/04/230417_Tunel_VMO_Zabovreska_foto_sch025.jpg
Dlouhááá léta se bojovalo proti zničení parku ve Stuttgartu, samozřejmě se v tom angažovali Zelení, ale odpor veřejnosti byl širší.