Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zkopce

27. 11. 2011 9:02
doufám, že nejezdíte s autem

podobní magoři potom ohrožují všechny okolo,

doporučuji aby jste si to vyzkoušel v praxi, rozjeďte se vysokou rychlostí proti pevné zdi a pak zkuste s letními gumami zabrzdit na ledě

vy se poučíte jak gumy sedí a ostatní se nebudou tolik bát, že je nějaký magor s letními gumami v zimě sejme v zatáčce

0 0
možnosti

lomihnát.

24. 11. 2011 15:27
Někdy si to zkuste.

Pokud nebude opravdu jednolitá vrstva ledu,

tak zjistíte, že zimní dovedou i na zledovatělé silnici víc, než zimou ztvrdlé letní.

A na tom povrchu, který jste uvedl - když sůl už při nízké teplotě přestává působit a z vody se udělá ledový písek - tam jsou zimní daleko daleko před letníma.

0 0
možnosti

Já_Brtník

24. 11. 2011 15:27
Jak které

Existuje a je zde povolená kanadská technologie, která umí udělat pneu se 60% adhezí proti mokré vozovce na ledě. Jmenuje se Green Diamond. Má to ale svá ale, nedělají to vysokorychlostní a blbě se to chová na suchých vozovkách.

0 0
možnosti

galakticky

24. 11. 2011 14:52
jste vedle jak ta jedle

asi jste neviděl v posledních letech závody F1, GP nebo jiného moto sportu jinak byste věděl že kvalita pneu je jeden z nejdůležitějších faktorů jak se bude vozidlo na silnici chovat. že stlačený saze Wanli a jiný obdobný  číňani se vám sjíždí jak guma u tužky a klouže jak lyže.... Dnešní technologie v tomhle postoupili hodně dopředu a sleduje se chování pneu při různých teplotách...

0 0
možnosti

0xf

24. 11. 2011 14:41
hmm tak se poperte :-)

Pneu maji ruzne smesi... nejvetsi hloupost je ta pohadka ze vsechny letni pneu pod 8 nebo 10 stupnu tvrdnou ano jsou take... teda vetsina ekonomy ktere jsou s tvrde smesi. Ale jsou extra meke a u tech to nehrozi. NIcmene dulezity parametr je rozsah provznich teplot a jestli jste schopni se na nejd dostat. Pokud budete mimo nej tak bude ta pneumatika klouzat tak jako tak. A je uplne jedno jestli zimni v lete nebo letni v zime. Dalsim odvetvim je typ desenu. A tam je to taky rozmanita vec... pneu s uzamykatelnyma lamelama s vice odtokovymi kanaly (povetsinou letni) se bude na snehu zanaset a klouzat. Nicmene pokud sni pojedete v zime na vode a budete se pohybovat na okraji provzoni teploty smesi tak bude fungovat daleko lepe nez vsechny z tzv. zimnim desenem. Pak mate deseny celor rocni ktere neoslni ani nesklamou ani v jednom. Pak jsou tu zimni deseny a ty se je se deli na uni a primo na snih. Protoze tyto dva parametry jsou v podstate v rosporu. Jo pneumatiky jsou alchimie...

0 0
možnosti

Don_Alex

24. 11. 2011 13:59
No...

Milý pane, až do mě někdo v zimě nahučí, já zjistím že má letní gumy a ještě u toho bude mít podobný kecy, jakože na ledu to je jedno jestli má letní nebo zimní, tak ho domlátím heverem.....

1 0
možnosti

dropa

24. 11. 2011 14:52
Re: No...

A co si pomůžeš? To ho raději použij na případné blatníku z pneumatiky...:-)

0 0
možnosti

WetSinglet

24. 11. 2011 13:45
mimochodem...

mám pocit, že si mnozí myslí, že je článek o tom, že zimní gumy jsou zbytečný přepych....ale to v článku napsané není...tam je napsané, že i zimní gumy na ledu kloužou...a že se nedá v zimně na zimních gumách jezdit jako v létě na suché silnici....

1 0
možnosti

galakticky

24. 11. 2011 14:54
Re: mimochodem...

to se autorovi právě moc nepovedlo, ale asi to měl být záměr...

0 0
možnosti

WetSinglet

24. 11. 2011 13:40
karma

souhlasím....na mokrém ledu mi zimní gumy nepomůžou...takže tady to chce jenom zkušenost a opatrnost...a děkuji za radu....ta krajnice mě nikdy nenapadla :-)

1 0
možnosti

xena123

24. 11. 2011 13:43
Re: karma

No jo. Vy jste někde psala,že máte finanční problémy, že? o důvod víc proč šetřit na pneumatikách;-D

Až na to, že to není pravda.

0 0
možnosti

ZEROVAN

24. 11. 2011 12:49
S tímto přístupem se vraťte do minulého století

Rozdíl mezi letními a zimními pneu je abych přistoupil na vaše srovnání  něco jako mezi lakýrkami a pohorkami. Na lakýrkách taky dojedete na ledě o něco  dál. A to je oč tu běží. V době převažujících předních pohonů kol jsou zimní pneu  při teplotách pod 10 st. celsia nezbyností (taky nechodíte po ledě v lakýrkých že ano). Kdo to nechápe je ignorant a pokud se mi na silnici místo zastavení podívá do kufru tak mu já prokopnu čumák.;-D

1 0
možnosti

pefben2

24. 11. 2011 13:01
Re: S tímto přístupem se vraťte do minulého století

Autor nechť se vrátí kam chce. Vy vraťte řidičák. Pokud hodláte někomu "prokopávat čumák", tak jej nemůžete vlastnit.;-D

1 0
možnosti

Tajemný muž

24. 11. 2011 12:44
K mlhovkám

Ještě jedna připomínka, přední mlhovky nejsou primárně určeny k tomu, aby byl člověk viděn (při snížené viditelnosti jen na pár metrů je zakázáno předjíždění - člověk nevidí na bezpečnou vzdálenost), ale aby viděl okraje vozovky a vodorovné značení. Na to jsou bílé mlhovky zcela dostačující. Jde o to podsvítit mlhu, aby se člověk (při hodně snížené rychlosti) orientoval. Rozhodně nejsou od toho, aby člověk věděl o protijedoucích autech a mohl tak i ve viditelnostu 1metr předjíždět. Proto je zbytečné, aby měly žutou barvu.

0 0
možnosti

WetSinglet

24. 11. 2011 13:38
Re: K mlhovkám

tak teda nevím, pokud mi bílá světla v mlze, tmě a hustém sněžení dělají před autem jenom bílou stěnu a krajnici nebo středovou čáru nevidím právě kvůli tomu sněžení, určitě bych uvítala možnost vidět dál a víc do šířky....už jen proto, abych se náhodou nedostala do protiwsměru....nebo nesjela ze silnice...pokud jste tohle nikdy nezažil, tak vám závidím....ja už to zažila....a byla jsem vděčná, když jsme potkala ještě nezasněžené stopy předchozího auta...plazila jsem 40...to auto (které jsem za chvíli dojela) jelo s bídou 20....ale dobrá....plazila jsem za ním...jenom by mě zajímalo, jestli by třeba i jemu se žlutými světly nejelo o kousek lépe.....

1 0
možnosti