- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
absloventi zvláštních škol, dnes se nazývají hyperaktivní a dys....... a neblbnou jen oni, ale i všichni kolem.
když je dítě líné, tlusté a blbé, dá se do školy o rok později a ještě s potvrzením o dys-... A pak časem přijde na vysoké škole s potvrzením od psychologa a nakonec dostane nějakou invaliditu. Ono přibývá i těch invalidů, kolikátý že je invalida z těch, co potkáváte na ulici, každý dvacátý. Prostě dys-... to má těžší a musí se mnohem více snažit a to přece nemůžete od dítětě, co je - viz výše - chtít.
si nevzpomínám, že by někdo měl na "písemku" dvakrát víc času (i když měl papír). Na ZŠ se žádné úlevy nepraktikovaly pro nikoho. A později na SŠ snad jedině že měli možnost psát maturitní slohovku na počítači.
Vlastně kecám, ještě jim "češtinářka" na SŠ, ty dva diktáty, co se za pololetí psaly, jenom opravila, neznámkovala, ale činila tak z vlastní vůle, jak nám řekla. Někdo u ní chtít nějaké úlevy "protože..." by asi těžce narazil.
NIKDO NIKDY NEŘEKL ANI SLOVO. NIKDO NIKDY NEMĚL PROBLÉM.
Ještě že tam s námi neseděl zakomplexovaný autor.
- sice malé, ale nemusí pršet, aspoň když krápe...
Ja mam nadvahu!! Daji mi delsi limit na kvalifikaci na olympiadu??? skvely clanek!
Vy absolvujete olympiádu POVINNE ? Vás nutí na olmpiádu trénovat a odráží se vaše sportovní neúspěchy v negativním vztahu rodičů k vám, v odepření emočního bezpečí nebo dokonce v ponižování a násilí ?
Pět let jsem učil na základce. Nějaké dys tam mělo v každé třídě kolem šesti dětí, ale ve skutečnosti to bylo většinou jedno až dvě. Ostatní byli prostě blbci, které rodiče schovávali za papír z PPP. A když je dneska po letech potkám? Mohli by si k tomu favoritu sednout taky. Většinou jsou z nich naprostá netáhla.
takže měl někdo udělat revizi toho posudku. protože ti dva opravdoví za nic nemohou. ergo kladívko, vyčuránci byli rodiče těch lemplů, ale ty dva raději strčíme mimo běžný kolektiv taky, aby nezdržoval nikdo
Mám doma dysgrafika - moc jsem se s ním nepárala, nakonec vystudoval, je z něj ajťák. V tomhle oboru se to jimi jen hemží. Psát to neumí dodnes, ale čte od 4 let, všechny známky, co existují, byly na vysvědčení. S kolegy si o tom pobavaně vyprávějí, jak to bylo u nich stejné. Kamarádka má syna dyslektika, učila se s ním celou základku, na střední chodil na jakousi průmyslovku, která je na to specializovaná, absolvoval ČVUT s červeným diplomem. Co vy na to, autore?
Jaka to obdivuhodna matka, co oznacuje sve deti jako "to"!
abych mohla reagovat na příspěvek. Článek je povzdechem nad tím, že se s diagnostikou dys roztrhl pytel a že z velké většiny jsou to jen líní zmetci, kteří brzdí ty rychlouše... Hodně bych vám přála si to zkusit, jaké že to vlastně je být dyslektikem, dysgrafikem, dyskalkulikem apod. Mám dyslektickou dceru a jsem vděčná, že na vyšetření byla brzy a že se nám dostalo rady a pomoci jak s ní pracovat a jaké pomůcky používat. Ta frustrace je ohromná, když vidíte, že knížky má ráda, ale číst odmítá, protože i přes KAŽDODENNÍ cvičení se posunuje šnečími kroky. Nenapíše ani to co si sama diktuje, ba ani správně neopíše jedinou větu z čítanky. Má snad tedy jít do speciální školy? je úplně mimo a má se jít zahrabat protože stejně nikdy nic nedokáže? S tím opravdu nesouhlasím.
A proč s tím nesouhlasíte? Pokud je to jak říkáte proč by nemohla do speciální školy? Měla by jste pocit že jste porodila hlupačku jen kvůli tomu? Jde přece o to že tam je školený učitel, který se jí bude věnovat tak rychle jak potřebuje a díky individuálnímu přístupu nevadí její, jak sama říkáte, šnečí tempo. Bez urážky ale jak obhájíte to že Vaše dcera takto zpomaluje ostatní žáky?
Pane Šímo, napsal jste to dobře. Souhlas. Schovávat obyčejnou blbost za dyslexii a snižovat nároky ve školství je hodně špatně. Brzdit ty nadané ve třídě kvůli blbcům mi taky zavání socializmem.
Kromě zvláštních případu, kdy například dyslexik má nadání na matiku, ale jinak propadá z jazyka, tak obecně je integrování blbečků špatně! Bavil jsem se o této problematice s 2 učitelkami na ZŠ a řekl bych, že by s vámi také souhlasily. Když do třídy "zaintegrujete" 2-3 dyslektiky, tak je učitelka donucená se intenzivně těm pomalejším věnovat a zpomalit tempo. Myslíte, že je to OK? V delším časovém horizontu pak třeba zjistíte, že omezíte šance těch nadaných dostat se na nějakou pořádnou střední školu (pro socialisty zřejmě OK, pro naši zemi v horizontu 30 let katastrofa).
Poznámka: Pokud tam ta učitelka má autistu, kterému se ještě věnuje speciální asistentka, tak je to ještě OK.
Pro vysvětlenou: Já chápu, že některé děti tyto vady mají, a že za ně v žádném případě
nemůžou. Taky chápu, že dítě nelze v takovém případě označovat za
hloupé, a že má právo studovat na vybrané škole (a fandím jim i rodičům za jejich snahu).
Jde mi hlavně o to zachovat vysokou úroveň školství (nebo tu úroveň ještě zvyšovat). Bohužel to, co se tady v posledních letech děje, je spíše pravý opak. Podílí se na tom problémy s financováním školství, ale právě taky integrace dyslektiků atp.
až budete mít doma takové dítě, článek bude vypadat jinak. Tolik hodin strávených s takovým dítkem a výsledky jsou vidět malé, Vás doženou až k slzám. Člověk se učí během života. Vám těch zkušeností trochu chybí