- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Masový automobilismus je systém postavený na násilí, je budován silou za asistence státu a je budován z daní, tedy uloupených peněz. Je provozován ve veřejném prostoru a negativa přenáší na všechny okolo. Argument o svobodě proto tímto padá. Více než svoboda se s automobilismem asociuje násilí. A je zcela legitimní proti násilí použít zase násilí, za účelem eliminace celého technicky zastaralého a morálně vadného systému.
Jsem pro zásadní omezení automobilismu, reversním způsobem k jeho rozšíření.
...z daní ekonomicky aktivních, tedy zhusta majících a používajících vůz.
A teď o tom násilí...jak prosím? Jaké násilí je používáno? Zakazuje vám někdo chodit pěšky? Jezdit na kole? Používat MhD? Jaké násilí je pácháno?
Dodržují se při výstavbě dopravních staveb platné zákony? Jaké násilí je pácháno?
V Praze jde hlavne o vyzdimani dalsich penez od ridicu ... tedy dalsi dan, o nic jineho nejde.
Radnice uz si zvykla na milionove prijmy z mereni, pokut za parkovani, vypalne za odtahy .... naopak zavedou modre zony VSUDE ... a umozni tam ostatnim PLATIT.
Praha je mestem Zm*du a podle toho to tam tak vypada, co tam ziji za lidi poznate podle taxikaru, mestaku a uredniku ... a presne takovych prazanu je tam nejvice, cest vyjimkam.
První půlka článku super, lidi už fakt nevědí, co by ještě chtěli. Asi se na ně moc valí reklama.
Akorát nechápu, co má společného vysoká životní úroveň s dopravou po Praze. Já teda dám přednost v centru zeleni a restauračním zahrádkám než plechovým miláčkům. Nemám problém dojet do města, zaparkovat auto a koupit si celodenní lístek MHD.
Je fajn, že každý má na nějakou ojetinu, ale to není o svobodě, ale pohodlí. Pro někoho je pohodlnější si všude dojet, pro jiného je pohodlnější v klidu přejít cestu nebo neposlouchat celý dne kravál z motorů.
A kde že to auto parkujete? Jestli napíšete, že na záchytném parkovišti, pak se vystavujete nebezpečí, že se čtenáři (já tedy určitě) budou domnívat, že o Vašem tvrzení by se dalo s úspěchem pochybovat.
Moje zkušenost je, že venkovští návštěvníci přijedou do Prahy, auto ukotví poblíž stanice metra na sídlišti, takže místní nemají kde parkovat. Rušením parkovacích míst nebo omezováním vjezdu do centra se problémy s parkováním jenom hodí na krk někomu jinému. A navíc, ne každý se jde do centra projít a posedět na restaurační zahrádce. Jsou i lidé, kteří pracují - divte se - rukama. K tomu obvykle potřebují nářadí, často těžké a objemné a vozit ho metrem je trošku problém.
Samozřejmě nevím konkrétně u vašeho známého. Ale každé další dítě se na finanční úrovni běžné rodiny promítne dost výrazně. (Dům asi nelze postavit o moc levněji než za "několik" milionů. Např. i 1mil. pozemek + 2mil. dům = 3mil. Pokud by měli hypotéku, tak nad dalším dítětem jen tak rukou nemávnou.)
Já bych spíš řekla, že další dítě je levnější, protože plno věcí už bylo koupeno apod. Samozřejmě záleží na věku starších děti apod. Čtyři děti už jsou problém, pokud chce rodinka někam cestovat.
No ale pokud rodina vidí dítě jako balíček vybavení + oblečení + eletroniky + studia + dědictví, tak samozřejmě pak je první i druhé dítě zátěž.
Pokud zúžíte magistrálu, tak zácpa bude. Ale jen nějakou dobu. Časem si to kvůli tomu část řidičů rozmyslí, pojede jinudy, nebo pojede metrem (které pod magistrálou vede).
Většina cest autem po městě je zbytečných, konají se jen z pohodlnosti nebo pro demonstraci vlastního sociálního statusu.
Navíc to tak dělá (alespoň v Praze) menšina lidí. Většina po Praze, zejména do centra, jezdí MHD a přesto mnohem více prostoru v ulicích zabírají auta.
Jasně. Auto strčí do kapsy a pojede metrem.
Taky jsem to celé nechápal, a nedávno jsem se dočetl, že jsou to masochisti. Zní to šíleně, ale popřemejšlejte o tom.
SAfra, to je rozmazlená generace.
Magistralu at klidne zuzi - ale az bude KOMPLET HOTOVY vnejsi i vnitrni mestsky okruh!
Do te doby by meli kazdeho, kdo s podobnym napadem prijde, rovnou zavrit do blazince...
Jako obvykle karma.
Jen mě tak napadá, nechtěl by někdo z manželů kandidovat za Svobodné?
Nemůžou, on je ženatý, ona vdaná.
Tak nějak nám mizí jedna svoboda za druhou!
Omezováním svobody řidičů vyháníme řidiče z města.
Omezováním svobody lékařů vyháníme lékaře ze země.
Najde se nějaký politik, který pochopí, že bez svobody se nedá žít? To vám těch čtyřicet let nestačilo?!?
Tohle srovnání je nesmyslné. Zatímco řidič svému okolí nic pozitivního nepřináší (až na výjimky tvořící jednotky procent - podnikatelé vozící si nářadí k práci, rozvozy všeho možného) a tím, že z něj učiníte neřidiče, je stále ještě člověkem (jen použije třeba metro, tramvaj nebo vlak), lékař je ve zcela jiné pozici.