Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To, že se auto ani nechce rozjet, aby se s ním zajelo do garáže, mi přijde opravdu zbytečné. Naše je inteligentnější, začne prudit pískáním až po pár desítkách metrech nebo vyšší rychlosti. 

Ale k těm pásům. Považuji je za velmi rozumnou věc a vztekat se nad tím, že mne někdo nutí si zapínat pás mi přijde jako poněkud zamindrákovaná obhajoba vlastní svobody. Asi jako zakazovat fén ve vaně, dotýkati se drátů na zemi spadlých, povinnost nechat očkovat děti proti infekčním chorobám. 

Ale hlavně: měli by se k tomu hlavně vyjádřit řidiči, co díky nim  přežili. A byla by to zajímavá statistika: kolik ze 100 řidičů, co povinné zapnutí pásů před bouračkou považovalo za blbost, by tuto povinnost považovalo za blbost i nadále. Kolik by jich přiznalo, že bez povinného poutání by byli nepřipoutáni a tudíž mrtvi. Pár by se jich určitě našlo s argumenty jako: kdybych nebyl zapnutý, neboural bych:-). Zachránily mne airbagy! (že airbag bez zapnutého pásu téměř nefunguje, netuší):-(. Oni jsou lidi dost blbí, občas jim neškodí trochu otevřít oči.

2 1
možnosti
JR

J15a78n 45R95á24ž

27. 12. 2013 14:53

Povinnost být připoután je největší nesmysl jen důvod buzerace . Zatím jsem nepřišel na to,jak nepřipoutaný řidič ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Na námitku,ze nepřipoutaný řidič má větší riziko úrazu, jehož následky pak platíme všichni, odpovídám: Nevím proč nejsou úrazy řidičů při havárii předmětem připojištění, ale jako další rizikové činnosti (např."adrenalinové" sporty) jsou hrazeny z veřejných zdrojů a ne těmi, kdo tyto činnosti vykonávají prostřednictvím komerčního připojištění?

Z všeobecného (povinného) zdravotniho pojištění by měly být hrazeny nemoci, ale ne úrazy vzniklé při rizikových činnostech. Povinnost připoutat se v autě by měly v pojistných podmínkách stanovit pojišťovny, ne stát. Tomu do toho, jestli jsem připoután nebo ne, opravdu nic není!

5 0
možnosti
ŠB

A paní Šichtářová snad nemá právo si v rámci svobody volby zakoupit jiné auto? Příp. si  z tohoto veškerá jí obtěžující pípátka nechat vymontovat? Co jí nutí k tomu, chovat se jako ovce a přijímat výrobcovy "zlepšováky" ? Proč má tendenci rozhodovat o rozsahu svobody jiných? Proč chce rozhodovat o tom, co má nebo nemá vyhovovat ostatním? 8-o

4 3
možnosti
FL

Když vybíráte auto tak v katalozích, konfigurátorech ... nejsou uváděné veškeré vychytávky a tak se stane že je člověk překvapen co všechno to umí. Jinak autora o ničem takovém nerozhoduje, jen se zamýšlí nad tím jak za nás rozhodují jiní

1 0
možnosti
Foto

Vliv na tuto politováníhodnou tendenci má podle mého soudu také právnická lobby (tradičně silná v Americe a sílící v Evropě).

Pokud neopatrní spotřebitelé žalují výrobce za svá pochybení, a právníci je v tom podporují, tak se nemůžeme divit, že výrobci se snaží bránit a umisťují na své výrobky různé nesmyslné nápisy (pozor, tento průklepový papír může při pozření způsobit vyrážku)

1 0
možnosti
Foto

M52a78r64t81i42n 64Š45i44k

27. 12. 2013 14:10

Tak ty pásy, to je jeden z opravdu velmi zásadních problémů dneška a Evropy. Pořád nechápu, proč to vy eurofobové nezkusíte třeba v Pákistánu. Ale to je extrémní příklad. Podobně extrémní, jako když někdo vyvozuje ohrožení svobody z funkce blokování auta kvůli pásům. Kdybych měl takto uvažovat, tak nevylezu z baráku. Sotva se probudím, už je moje svoboda v ohrožení a to kdekoliv na celém světě. Pro vás však soudím, byl by ten Pákistán v mnohém poučný....

2 3
možnosti
FL

Připomnělo mi to Windows: "Soubor nelze přejmenovat, nějaký program jej využívá", nebo odstranit,... přitom vím že mám všechny aplikace zavřené, nebo by mi nevadilo ani kdyby ho nějaká skutečně využívala, ale prostě to nejde.

0 0
možnosti
TH

T50o63m16á88š 49H37y72n18e16k

27. 12. 2013 13:38

Zvyšování bezpečnosti aut mají na svědomí soukromé pojištovny.A položme si otázku kdo si spočítal,že prevence je levnější než pozdní léčba......

1 0
možnosti
PN

U paní Šichtařové jsem rozpolcen. Strašně rád čtu její blogy, neb tam někdy mívá celkem unikátní fakta a postřehy, která se jinde zjistit nedají. Prostě brilianty. Ale někdy si říkám : "Čím proboha ta ženská myslí?" Tento blog je typickým příkladem. Absolutně souhlasím s tvrzením, že ROZHODOVÁNÍ by mělo být na řidiči a ne na mašině. Ta by měla UPOZORNIT. Takže nezapnuté pásy = diskrétní ale nepřesechnutelné zapípání JEDNOU a rozsvícená kontrolka na palubní desce. Tak jak je to u mé japonské káry rok výroby 2000. Aby něco pištělo tak nesnesitelně, že vás to bude NUTIT si zapnout pásy i když z jakéhokoli důvodu nechcete (co třeba žena ve vysokém stádiu těhotenství která přes břicho ten pás prostě nechce?) je lumpárna. A aby to bylo ještě horší tak Švédové údajně prosazují čidlo na alkohol a - pokud zaznamená sebemenší alkoholické výpary ve voze - tak prostě nenastartuje. Takže neodvezete ani kamaráda z hospody neb čidlo nerozliší, kdo požil. Buzerace na entou.

Něco úplně jiného ovšem je, když byly zrušeni školní doktoři a zubaři - ona "svoboda" prevence o které autorka píše. Výsledkem je, že chrup dětí je proti době socialismu katastrofou, neb většina rodičů (zvláště sociálně slabších) na prevenci kašle a taky sehnat zubaře pro dítě je úkol v některých regionech téměř nemožný. No a taky "svoboda" matek bojovat proti povinému očkování dětí. Takže se nám vesele vrací nemoce, které byly už téměř vyhubeny. Protože nějaká kráva si přečte v ženském časopise, že očkování je vlastně špatné a tím toho ví více než její dochtor. Takže s částí článku autorky souhlasím a nad částí si rvu zbytky vlasů.

8 0
možnosti
OT

Ano, souhlasím s vámi. Tak jako v autě by se měly povinně poutat osoby mladší 18 let - a stát by na to prostřednictvím policie měl dohlížet a vynucovat to pokutami, tak na osobami staršími 18 let by tuto pravomoc mít neměl. Stejně tak to vidím s prevencí u dětí. Do oněch 18 let by jí stát měl zajišťovat a dohlížet na ní. Pak ať si každý dělá co chce.

0 0
možnosti
Foto

Ještě k těm pásům. Jejich použití pokládám za zásadní. Jeden můj kolega mi z nemocnice doslova plakal do telefonu, protože se nepřipoutal a dost ošklivě si rozbil ústa.

Moje auto (ročník 1999) nepípá kvůli pásům, ale pípa pouze o tom, "že nepípá". Zdá se to jako protimluv, ale není, po zařazení zpátečky pípá varovný signál, že zadní senzory jsou mimo funkci. Časem si na to člověk zvykne a parkovat bez senzorů i větší auto jsem uměl dávno předtím.

Ale aby nezapnuté pásy blokovaly rozjezd, tak pro to vůbec nenacházím publikovatelný výraz.

0 0
možnosti
Foto

J23o49s31e86f 86K19o97u25b69a

27. 12. 2013 10:39

Na bezpečností pásy mám jednoduchou metodu. Na krátké tratě je zapnu a pak si teprve sednu. I u spolujezdce. Náš desetikilový knírač když hupne na sedadlo spolujezdce tak to i při jeho váze začne otravně pípat. 

 K prevenci. Každý zaměstnanec má znát riziko své práce a starat se o své zdraví sám.

2 2
možnosti
Foto

Mohl byste uvést nějaký rozumný důvod, proč si ten pás nezapnete? Jezdím denně a zapnutý pás mi naprosto v ničem nepřekáží.

1 0
možnosti
  • Počet článků 687
  • Celková karma 43,52
  • Průměrná čtenost 20125x
Markéta Šichtařová,

ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka,

spoluautorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.

V roce 2016 vydala knihu Jak to vidí Šichtařová, aneb Co nám neřekli o imigraci, důchodech a naší budoucnosti.

Seznam rubrik

Oblíbené články