Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R84i17c19h17a26r39d 13N46e48u81g77e65b42a81u19e47r
Já jsem nepodlehl, ale většina lidí kolem mě ano. Můj postoj mi tedy není nic platný.

P14a91v59e63l 43K66u35d14r85n29a
Ja CNG mam a nemohu si stezovat. Pokud vezmu plnou 16 kg, mam palivo na 430-450km, nakladove se vejdu do 1 Kc/km. Netankuji totiz v CR za dvoj, trojnasobne predrazene ceny, ale na stanicich ARAL v Nemecku, kde je cena okolo 1€/kg (24,50Kc). Elektromobily zacinaji byt draha legrace, nabijeni zacina byt nejen drahe, ale take ve mestech typu Rotterdam i problemove, malo nabijecek, mnoho elektroaut. Potom to clovek miji na dalnici, elektrovehikly nacpane mezi kamiony v pravem pruhu jedou 80, jinak daleko nedojedou. Nicmene, ten pravy rock and roll zacne, az se na elektromobily prenese vetsina nakladu na infrastrukturu, protoze na spotrebnich danich z paliv budou staty vybirat stale mene. A protoze predstava, ze Franta Vomacka pracujici v Dolni Lhote v montovne si poridi Eniaq za 1,6 milionu Kc je mimo realitu, silnice v CR se casem uvolni, avsak naklady dopadnou na ty zbyle. Proto se da ocekavat zavedeni silnicni dane pro kazdeho majitele vozidla stejne, jako je tomu nyni v Nizozemi.
Z23d77e34n51ě53k 87Z17a21v19a44d18i25l
Ona ta daň je už vlastně zavedena - a říká se jí dálniční známka.
Z90d44e52n62e26k 24B97e11d14n91a18r
Stát jsme my. A logicky v čase měníme názory. Podle toho si vybýráme toho kdo nám vládne. Takže často jde o úplnou změnu směřování. Těžko čekat, že pak bude stát konzistentní.
Jinak zrovan zdanění elektroaut je logické. Protože se mění podmínky. Nejdříve mělo pro stát smysl je dotovat a odpustit jím silniční daň, ale jak jich přibývá, tak logicky je potřeba dál nějak financovat silniční infrastruktůru a logicky se jich silniční daň začíná týkat.
Nevím nic o tom, že by kterýkoliv stát někdy sliboval, že cokoliv bude na vždy bez daní. V principu ani nic podobného slíbit nejde.
L72u87k12á69š 80C57v27r80č15e31k
Stát jsou politici ve volených funkcích a státní zaměstnanci. Zbytek jsou jenom občané, kteří stát živí ze svých daní.
R96u25d35o22l95f 38P88r58o31c72h73á38z87k11a
prvně vyřešmě extrémní nárust populace Afriky a Asie. Pak můžeme řešit globální změny počasí.
Hladomor není změnou počasí, ale tím, že lidé v chudých oblastech žije násobně víc, než příroda zvládne/nabídne.
T25o21m79á50š 20V15e84s25e31l68ý
ona by to ta příroda zvládla, přece jen tam jsou obrovské úrodné plochy, ale to by chudák afričan nejdřív musel zvednout zadek a jít makat na pole a ne zvednout zadek a jet pro dávky do Evropy.
J61i62ř50í 28K36o62n90í62č13e93k
"Nejvíc se tedy elektromobily prodávají v zemích, které jejich prodej dotují."
Paní, jako často, (řečeno jemně) se mýlí. Na největšich automobilových trzích, v Číně a USA žádné dotace nejsou.
L93u28k26á49š 29H85i19n52t82e28r44b43u10c11h54n68e76r
Absolutní čísla? Nebo přepočet na obyvatele? Jen pro info.
J76i69r98i 45V80r93a65b60e43c
No, jestli to souhlasí ? V Německu dostanou od Finanzamtu na 10 let potvrzení a neplatí daně. To se nedá zrušit. Když vůbec, tak jen pro nové kupce aut. To stejné s dotací. Měnit podmínky mohou jen pro nové smlouvy. Tak, že státu se dá uvěřit.

F86r70a31n67t81i21š35e92k 16K96š93í39r
Z dlouhodobého hlediska se nikdy nesmí státu věřit. To je nezpochybnitelná pravda.
L31u33k94á42š 42H13i34n27t62e48r72b66u85c23h91n13e57r
Populární téma je taky bydlení - poslední dobou od různých pirátoidů slýchám, jak by prý stát nebo město měly vlastnit většinu bytů a ty by měly být jen na příděl. Obvykle se dotyční narodili v Horní Dolní, přijeli si vystudovat do Prahy sociologii a pak prohlásili, že vlastnit tam byt je jejich životní potřeba.
R23e34n60é 88H84a97l48l30a
Třeba v našem městě vlastní většinu bytů město,jsou nájemní,nájmy se licitují a funguje to. Žádné pořadníky,komise apod.
M24i46r32o17s16l94a56v 73K46y55s45l14i13n48g90e40r
Je to celé jen humbuk jak zastavit Evropu v rozvoji. A ta naše pětikolka - škoda mluvit.
P42e80t47r 96S64k80ř67i28v32a44n
Je směšné jak si někdo myslí že člověk může ovlivnit množství CO2. Konkrétně i když teď hned přestanou jezdit všechna auta v EU tak se nic nezmění. Pokud tedy někdo záměrně ničí v EU motor ekonomiky tedy automotive tak to nedělá pro přírodu prostě chce chudou Evropu tečka.
" jak to ve světě vypadá, tak největším producentem emisí oxidu uhličitého je sama příroda, která vytváří 96–97 procent veškerých emisí CO2. Člověk se svou činností podílí zhruba čtyřmi procenty emisí. Někdo uvádí tři procenta, ale já si myslím, že v dnešní době je to spíše asi čtyři procenta emisí. Z toho 60 procent připadá energetiku, a na dopravu zhruba 27 procent, v Evropské unii se uvádí číslo 22 až 25 procent. Z toho na silniční dopravu připadá zhruba čtvrtina, a z této čtvrtiny na osobní auta přibližně 60 procent. Když to celé pokrátíme, tak nám vyjde, když zůstaneme v našem chlívečku, tedy v Evropské unii, že na auta a motorky – prostředky individuální dopravy – připadá podíl nějakých 0,14–0,15 procent emisí"
J92o72s43e50f 45S35t56a22ň27u65r11a
Ale pokud si mám vybrát život ve smogem zamořené Indii nebo v čistém Švajcu tak volím to druhé.
P20a55v53e25l 91K49u67c55h98t54a
Ta Vaše honba za ziskem a jeho glorifikace je přehnaná. Existují politické, bezpečnostní ale i klima a další limity, které privátní sektor nebere v úvahu nebo nedostatečně. Nejvíc ziskové je po určitý čas vše vyrobit v Číně a dovézt suroviny z Matičky R.
J73a42n 30R56á14ž
Politické limity jakkoliv omezující soukromou iniciativu, jsou největší hrozbou pro jakoukoliv ekonomiku. Jediným limitem o kterém je nutno se vážně v odborných diskuzích zabývat, jsou bezpečnostní rizika. Ovšem z této diskuze musí být vyňata jakákoliv ideologická předpojatost. Například omezující neověřené klima faktory a tak zvaná Woke témata.
- Počet článků 728
- Celková karma 36,62
- Průměrná čtenost 19236x
ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., ekonomka, autorka několika bestsellerů o aktuální ekonomicko-politické realitě.
V roce 2024 kandidátka do Senátu ČR.