- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Paní Šichtářová zde demonstrovala par excellence nejen to, že je totální analphabet pokud se týká techniky a physiky ale zároveň i tu skutečnost, že je ignorant, který popírá výsledky mnoholetých, celosvětových výzkumů odborníků klimatologie, medicíny, ekologie, urbanistiky a konec konců i ekonomie. Zdá se, že myslí jinou částí těla než mozkem. Není vyloučeno, že nemyslí vůbec.
Individua à la pí. Šichtářová prokáží této planetě dobré služby, když se budou věnovat jen kuchyni a praní prádla a nebudou strkat nos do věcí, kterým nerozumí.
Vážená paní Šichtařová, to jak hluboce se mýlíte v oblasti elektromobilů vs dieselů Vám vysvětlím na jednoduchém příkladu: pokud budete obyvatelkou středověkého města bez kanalizace a běžný postup je vylití kyblíku, který sloužil jako záchod přímo na ulici, pak je zřejmé, že kdyby někdo za vámi přišel s tím, že bude vybudována kanalizace, která bude splašky odvádět z domů, tak začnete vyčíslovat, jak to bude nevýhodné, kolik to bude stát a budete poukazovat na to, že ekologická zátěž bude stejná, protože ta kanalizace to přece neřeší a budete chtít nadále splašky v ulicích. Ale dnešní realita dokazuje, že kanalizace funguje a přestože i dnes by bylo levnější postavit nový dům bez ní, máme legislativu a hlavně nikdo by to dnes logicky neřešil. To je stejná situace s dieselovým motorem v budoucnu - nikdo by nepoužíval technologii, která je prokazatelně škodlivá. Spalování nafty mimo jedovatých oxidů dusíku NOx produkuje především rakovinotvorné saze a zatěžuje tak celou populaci. A klidně by mohla fungovat elektrárna spalující naftu na výrobu elektřiny, protože filtrace spalin by tak byla na zcela jiné úrovni než předvádí Potěmkinovy filtry v osobních autech.
Zkuste se nad tím zamyslet. Na závěr parafráze Vašeho titulku:
Nechte si svou kanalizaci, já jdu na kyblík.
Elektroautomobil bude vtedy lacný, keď sa bude vyrábať masovo. A je 50 tisíc za kvartál(Tesla3) masová výroba? Každá z automobiliek na miniatúrnom Slovensku vyrobí viac. Teda podpora, hlavne infraštruktúry, na začiatok je krok správnym smerom.
Kto pochybuje o tom, že je to čistejší spôsob, asi ani nevie o čom hovorí... Argumentovať tým, že elektrina sa nevyrába "čistým" spôsobom? Aj to treba zmeniť! To nemá s autami nič spoločné, tak ako to nemá nič spoločné s tým, aký spotrebič v domácnosti máme.
Schizofrénia predstaviteľov automobilového priemyslu a ich zákazníkov je signifikantná ale pochopiteľna, pokroku sa bráni každý. Nedávno šéf VW jeden deň vypočítaval všetky argumenty proti a na druhý deň oznámil investíciu 40 miliárd eur do elektromobility...
Zajisté všichni ti zazobaní paprdove kteří ovlivňují životy lidem svými nařízeními jezdí v elektronické krabici, chtěl bych se podívat před ten barák v tom Bruselu co tam parkuje za auta, určitě ne dvoulitr jeden vedle druhého.
Zajimave, tak uz i financni manazerka je odbornici na fyziku a spalovaci motory. Spis to ale vypada jako typicka ceska vlastnost. Rozumim vsemu, vsechno umim nejlip, jsem mistrem v stezovani a EU je spatna vec, tam nikdo nicemu nerozumi, chteji porucit desti,...
Naprosto presne. Hlavne ze slecinka umi opisovat nesmysly odjinud.
není nejvíc ekologické jezdit s autem 20let? Za tu dobu "ekolog" koupí 3 nová auta, která by se jinak nemusela vyrobit, a elektromobilista 3x vymění baterku. Ale je pravda, že nevím jak velká je ekologická zátěž na výrobu 1ks auta v porovnáním s rozdílem ekolog. zátěže vzniklé za 7 let mezi autem se standardem EURO 4 a EURO 6.
Velmi výstižně řečeno, není co dodat - naprostý souhlas. A jen tak mimo téma textu - autorka toho textu velmi krásnou a sympatickou ženou.
Ten kdo neví, zda nejsou BEV jen slepou vývojovou uličkou a uvažuje o vodíku dokazuje, že o tom neví vůbec nic.
Elektrina se nevyrabi jen v uhelnych elektrarnach. Ale i kdyby - spravne odsirene elektrarny poskozuji zivotni prostredi mene nez miliony dieselu. Autorka ve sve zabednenosti jen opisuje nesmysly jinych.
Diesely snad žádné sirné emise též neprodukují, nebo? Snad někde ve Venezuele nebo na Sibiři...