- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vlastně jste uvedla výhody elektromobilů. Jen k tomu dodávám, že spalovací motory jsou takové malé teplárny, jen 30 % energie se u nich přeměňuje na kinetickou, zbytek na teplo. Proto snaha o elektromobily. Pokud jde o výrobu - elektromobily jsou mnohem jednodušší, připraví spoustu lidí o práci. Provoz elektromobilů je podstatně levnější, i dnes se investice do elektromobilu vrátí za 5 let. K ekologii získávání energie - v elektrárnách je mnohem efektivnější než její "výroba" v každém automobilu zvlášť.
To, že se jedná o teplárny, ocení cestující v zimě.
Elektromobil se započtením ztrát ve vedení a ztrát v akumulaci dostane na podobnou účinnost, byť má elektrárna vyšší tepelnou účinnost než motor v autě. Provoz elektromobilů je podstatně levnější, protože elektřina byla donedávna mnohem méně zdaněna. Emisní povolenky to zdanění poněkud posunuly, ale pořád zdanění elektřiny nedosahuje hodnoty cca 50-60%, kterými je daněn benzin.
Jednoduchost konstrukce elektromobilu zatím vác než vyrovnává náročnost získávání materiálů pro akumulátory a permanentní magnety motorů.
Obecněji: Elektromobily časem nejspíš dotáhnou užitné vlastnosti aut na kapalná paliva a převládnou. Současný tlak je ale obdobou toho, jako by v roce 1900 vlády zakázaly od roku 1910 chov koní, drsně zddanily seno a obrok a nakázaly používat jen spalovací motory, aby zlepšily čistotu měst, zaneřáděných hnojem a mršinami. Jenže tenkrát nic takového neudělaly.
Markét, máš samozřejmě pravdu. Smějeme se Potěmkinovým vesnicím a zároveň je stavíme. Hrajeme si, s budoucností, a tváříme se u toho směšně vážně. Jsme jako děti. Jako děti, které se nedožijí zítřka. Zkusme tedy aspoň žít pořádně dneškem!
Němci letos vypnou poslední "jaderku" a když nespustí North Stream 2 budou muset kupovat dražší plyn od Amíků. Podle vlastního plánu, budou muset dovážet cca 3,TWh/ročně elektřiny ze Spojeného království, aby vyrovnali úbytek při zastavení jaderky. Rozhodně se v Německu nevrátí ceny energií na úroveň jara 2021 už nikdy a to bude vbrzku velká zkouška německé občanské disciplíny.
Nemůžeme očekávat, že se sníží nějak významně cena el.energie na burze v Lipsku, odkud si zpětně draho nakupujeme elektřinu co doma levně vyrobíme, takže o nějakém snížení ceny elektřiny u nás, můžeme jen snít. Což bude velmi brzo zkouška občanské trpělivosti i našich občanů.
PS. Ještě nedávno se zde mnozí smáli, když Šichtařová předpovídala nástup vysoké inflace a stejní hlupáci se dnes smějí její předpovědi nástupu energetické nouze. Řekl bych, dobře jim tak, když nevěří a nepřipraví se na to.
Co energie, ale od září si nezatopíte ve starém funkčním kotli, aby vám nehrozila vysoká pokuta, tak něco fungujícího vyhodíte (tomu se dnes říká ekologie) a nahradíte to něčím novým, kde se nedoplatíte za opravy.
Tomu se říká demagogie. Musí autorka, která viděla továrnu či elektrárnu jen v televizi, nutně předvádět svoji hloupost ? Kdyby se alespoň naučila česky. Připadá mi jako lidi, kteří před více než 100 lety vystupovali proti automobilům s poukazem na skvělé koňské potahy.
Tomu se říká odlišný názor než je ten váš. Názor, s kterým se neumíte smířit, protože vás všeobjímající propaganda na tyto věci zkrátka nepřipravila.
To je hrůza. Zvedli nám zálohu na plyn o 300 Kč čtvrtletně.
To na něm asi jen vaříte. Mně to šlo o 2000 měsíčně a nejsem u posední instance :-)
Jenže jak se dostaneme do Vladivostoku pásovými vozítky, to už budou nabíjecí stanice všude kolem transsibiřské magistrály?
A ty levnější budou ještě levnější. Aby se to genderově vyrovnalo.
Já ten radikální vývoj v Německu vítám, protože se tím snad zkrátí fáze trápení než nemocný "pacient" definitivně zemře. V případě státu něž dojde k vyčerpaní státní kasy a prozření že to takhle dál prostě nejde. Bohužel to bude bolet a stejně jako při našem socialistickém experimentu bude život v takovém systém do značné míry velmi omezující a plný větších či menších trápení ( auto do každé rodiny bude již jen nostalgickou vzpomínkou na sladké devadesátky ) a bolestné bude také sledovat pád ekonomiky mrzačené nedostatkem energie a zelenými omezeními shora (již dnes vám banka nepůjčí na projekt který není "environmental friendly" ) ... No snad nás ta nestáhne ke dnu spolu s Německem moc brzy a budeme mít šanci z toho nakonec nějak vyplavat.
Buhužel jsme tak pod kontrolou Německa a EU, že nás to stáhne. Já bych třeba hned místo EV začel v MB vyrábět CNG hybridy. A rozjel ihned dostavbu Temelína + nový blok v Dukovanech, místo podpory OZE. A hledal bych místo na třetí JE + závod na zpracování použitého paliva. Jenže i kdyby se na tom lidé v ČR shodli, tak nám to nedovolí ...
Názor paní Vitáskové: https://www.youtube.com/watch?v=7xAfVQiEk4Q&list=RDCMUCprDr9curndqH6vHNyg2xBg&index=3