- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jenže plebs volá po nesmyslném stropování cen potažmo marží,nic jiného nechtějí slyšet-jediné štěstí že minimální ekonomická logika u této vlády funguje,odmítá tyto nesmyslné a kontraproduktivní opatření-za což je neprávem pranýřována
Nejsem velký ekonomický odborník, ale plošné rozdávání peněz, to i formou snižování zejména spotřebních daní, je jasně proinflační impulz. Navíc je to na dluh, vytištěné peníze navíc, myslím že jste to nazvala "vrtulníkové peníze" a hrozně jste to kritizovala.
Tudíž beru vládní snížení daně o kousek jako politické gesto, a vaše kritika je z toho samého soudku. Odbornosti oboje postrádá.
Ceny paliv jsou dány fakticky burzou v Rotterdamu a rafinérskou přirážkou, marže obchodníků už vláda lustrovala a neshledala vážnější pochybení. Takže kde je chybka? K koncepci tvorby ceny, premisa, že ceny ropných produktů kopírují ceny ropy neplatí a navíc různé rafinerie nakupují za ceny mimo burzu v Rotterdamu, speciálně Slovnaft, neboli MOL, neboli Lukoil. Takže věcně usměrňovat ceny ve fakticky válečné ekonomice je normální. Jsme v komoditní válce s Ruskem (ropa, plyn, uhlí, různé rudy a ostatní komodity), to nelze popřít.
Cenotvorba přes burzu nefunguje, absolutně není tržní, když se obchoduje ve velkém mimo burzu, musí se vzkřísit předchozí model, kde cena paliv bude určena podle skutečné přepočtené ceny mixu zpracované ropy plus rafinérská marže (kolik to je, na to je již dnes přesně daný výpočet). S tím souvisí i clo na zahraniční produkty s levnějšími vstupy a pak zpětné použití cla jako dotace rafinérských marží, tím se dovozní cena srovná s tuzemskou.
Jsou i jiné možnosti jak cenově obejít nefunkční burzu, jsem přesvědčen, že tohle má vláda namysli. Je to složité, navíc je v tom i plyn, uhlí a další, vymyslet něco funkčního bude celkem fuška, uvidíme.
Doufám, že se jim do toho nebudou moc míchat ekonomové s politickými ambicemi.
cenotvorba přes burzu funguje,veše doměnka že nefunguje je podepřena jen vaším zbožný přáním regulovat-což je cesta do pekla socanského nedostatku všeho
Nevím, proč se ještě nikdo nebouříTaké se tomu divím Nejbližší pumpa prodává diesel za 46 Kč a benzín za 42 Kč Naše vláda - kdo nic nedělá, nic nezkazí
Dejte se k Fancouzům. Tam může stávkovat i každý blbec.
Omylem jsem klikl na hlasování. Ale k věci. Strop cen na přechodnou dobu je nejrozumnější řešení, žádný příděl není nutný. Problémem není množství paliv, ale jeho uměle vyhnaná cena oligopoly a monopoly. Jak je možné, že v jednom městě jsou stále ceny na haléř stejné ? Pravdu má ve zrušení dotací, ale to víme všichni.
Čerpací stanice v okolí se navzájem hlídají. To není ještě kartel. Cenu fakticky řídí Benzina (PKN Orlen) a Euro Oil (státní ČEPRO). Euro Oil se snažil uměle cenu stlačit níž (asi na příkaz vlády), ale nevyšlo to, pod nákupku nikdo nepůjde.
Na vysvětlení: větší snížení spotřební daně neudělají, protože by tím přišli o příjem a nemohli by se chvástat, jak snižují schodek veř. financí.
Pohled na přerozdělování, že ten produkuje si zasluhuje minimum zdanění, a ten kdo neprodukuje, tomu se zvedne životní úroveň, je pouze teoreticky model.
Je zajímavé, že údajně pravicová trikolora, které tato paní radila, chce zavádět regulaci cen.
Tak hlavne to nejsou paní ekonomko 4 miliardy měsíčně!
A jéje, Šichtařová je zděšená....tak to je zlé....
Milá paní slyšela jste už někdy pojem "mandatorní výdaje"? Víte třeba kolik stojí kilometr dálnice? Víte kolik peněz jde treba na platy učitelů a lékařů? Myslím že to víte moc dobře a jako obvykle se vezete na populistické vlně...
A zamyslel jste se někdy nad tím, proč stojí tolik 1 km dálnice?