- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě spíše vadí jiná věc. Začal nový rok a ČT hrne jeden kriminální seriál za druhým. Vím, že je modní vlna kriminálek ale čeho je moc toho je příliš. A k tomu stále ti stejní herci. Do toho po několikáté zopakují seriály např. Vyprávěj a další. Nu což to je zábavička
Jestli se to odehrává v Ústí nad Labem, v Praze nebo v Ostravě mi je celkem jedno. Zajímá mne především scénář, herecké výkony, atmosféra doby často i hudba podbarvující děj. Na první díl kriminálky z Ostravy jsem byl hodně zvědav, ale druhý díl znamenal stopku. Takže netuším jaký byl ten třetí díl. Stockholmský syndrom byl mnohem lepší i když ten druhá část se mi ž tak nelíbila jako první díl. Když si chci pustit něco kvalitního, tak si pustím Netflix. A nemyslím tím jenom kriminálky. Naopak
To, že něco nenese, znamená v reálu, že to lidi nezajímá! Nezajímá je to a nejsou ochotni za to zaplatit. Pokud si ČT na sebe není schopna vydělat, nemá nárok na existenci!
ČT je veřejnoprávní televize, která je zřízena zákonem, financování je rovněž dáno zákonem a z téhož zákona má omezenou možnost vydělávat si reklamou. Vzhledem k tomu, že reklama je hlavním a stěžejním příjmem neplacených televizí, tak nelze chtít, aby si vydělávala a zároveň jí zamezit způsob, jak si vydělat.
Průměrnému divákovi je úplně jedno jak vypadá Ostrava, jak vypadá důl, jak vypadá horník a už tuplem je mu jedno, jestli se v tom nějaký horník najde...všechno to jsou jen kulisy, nic víc.
Ano, a problém je právě v tom, že se Češi bohužel mění ze zvídavých a informovaných diváků na průměrné... a o tom to je...
Tak, já, jako sám autor několika detektivních příběhů, jsem už tento seriál vzdal hned po prvním díle. Už ten neměl s logikou a prací policie společného ani ono pověstné ň. Stejně tak jsem šílel hlavně u druhého dílu minisérie Stockholmský syndrom. Bohužel, kde jsou ty časy, kdy vznikaly detektivky s Rudolfem Hrušínským (major Kalaš), nebo s panem Kodetem, či Valou (kapitán Exner). V současnosti až na Vámi zmiňované První oddělení nelze na kriminální počiny ČT hledět jako na kvalitu. Spíše se jedná o parodie, o kterých však jejich tvůrci netuší, že parodiemi jsou.
Takhle nějak si představuji zhrzeného nedoceněného autora.
Mě spíš pobavilo jak ty rádoby ostravské figurky hovořily čistokrevným pražským dialektem. :)
Pan autor je zřejmě detailista, ale já pro neznalost ostravska a vůbec dolů jsem si ničeho nevšimla. Chápu, že vás to možná rozhodilo, ale podstata byla řešena hlavně dějem. Jinak myslím, že všichni vědí, že je to práce velmi těžká, nebezpečná jak pro život, tak na zdraví.
Původně jsem na takovou hloupost nechtěl reagovat, ale je u vás vidět, že vůbec nemáte představu o filmové tvorbě. Pracoval jsem třicet let u filmu a jak se říká, je to továrna na sny. I v ateliéru natočíte interiér jakékoliv světově známé památky a exteriéry postavíte na vhodném místě. Divák neřeší, že jsou to perfektně vytvořené a namalované kulisy a těch pár znalců reálií je k ničemu.
Pane Kozáku, divák to neřeší možná v USA. Jenže když Česká televize uvede film z Ostravy, Brna, Plzně nebo Pardubic a přitom tam budou záběry, které evidentně z těchto měst nejsou, pak je logické, že obyvatelé těchto měst se jaksi udiví otazníkem. Je to jako kdyby Američané udělali film o událostech z roku 89 a natáčeli to na Time Square. Říká se tomu profesionální čest. Týká se to nejen lokací, když například v prvním díle měla oběť chodit do školy v Mariánských horách, kam se měla dostat z Poruby autobusem za 20 minut, což každého Ostraváka dožene k záchvatu smíchu, ale také oblečením, kdy se neustále opakují stereotypy šedivosti. Nevím na jaké pozici u filmu jste pracoval, asi ne moc vysoko, protože to co popisujete by vám vyvrátil i student prvního ročníku FAMU
Většině diváků je naprosto jedno, jak to doopravdy vypadá v Ostravě, či přímo na dole Tyto problémy řeší jen lidi přímo spjatí s regionem.
A to jako znamená co? Že je to v pořádku? Je to názor tak trochu z kategorie jednoho z dílu Jamese Bonda, kde tento na saních s ruskou umělkyní sjel z kopce u Bratislavy přímo do Alp. Anebo když při záběrech Londýna v nové verzi filmu Omen, se na budově objevil nápis Maso - Uzeniny. Vždy jsem si myslel, že u Čechů více převládá smysl pro realitu, na rozdíl třeba od Američanů, kterým podobné nesmysly jsou lhostejné. To byl také dosud rozdíl mezi evropskou a americkou kinematografii. Tam Evropany vykreslují jako stíny ploužící se nehezkým zdecimovaným městem v šedivém oblečení. A tvůrci většiny filmů a seriálů odehrávajících se v Ostravě, toto klišé radostně opakují. Jen si vzpomeňte - Occamova břitva nebo seriál Spravedlnost nebo nejnověji autorem zmiňovaný seriál.
Ale netýká se to jen Ostravy. Například seriál Rapl byl dokonalou ukázkou takového stereotypu, kdy je určitá oblast země vykreslená jako místo beznaděje a zoufalství, kde i policie sedí v polorozbořené budově a policisté bydli v jakési špinavé ubytovně s prostitutkami.
Jste moc přísný. Taková pondělní jednoduchá prumerna zábava. O realitu vůbec nešlo a nijak mi to nevadilo, ačkoliv jsem Ostravak.