Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NG

hnedka_zdrapana

15. 6. 2010 22:18
hmm..

Nesouhlasím, vidím to přesně opačně. Plně placené a kompletně soukromé by mělo být především základní vzdělání. Proč? Nízké náklady na provoz, vysoká konkurence, +- podobná náplň. I v rozvojových zemích to zvládnou. Méně pak střední a ještě méně vysoké, kde je malá konkurence a často velké náklady.

0 0
možnosti
PH

petrph

15. 6. 2010 7:59
asi jste zapomněli na jednu věc

Neboli, nejde o tom, že zedníkovi se vzdělání zaplatí a doktorovi ne. Přece v době, kdy byl budoucí zedník v učňáku byl doktor 4 roky na gymnáziu. Stát dal oběma a zdarma stejně. Akorát že po té střední škole už je zedník machr a může ve své profesi vydělávat, kdežto budoucí doktor má jakési všeobecné vzdělání které je mu na nic, leda si někam sednout do kanceláře...A musí mu stát připlatit dalších 6 let aby se něčemu konkrétnímu naučil...:-/

0 0
možnosti

oldiess

15. 6. 2010 9:42
Re: asi jste zapomněli na jednu věc

Nezapomněl jsem:-) stát a potažmo i my všichni totiž potřebujeme i ty profese, které vyžadují důkladnější vzdělání než jen 4 roky. Zmíněný doktor do toho investuje už tak, že dalších 6 let nebude výdělečně činný.  Např zedník si může vzít hypotéku a  koupit byt/dům už v den kdy dokor teprve začal studovat LF. Po 6 letech bude muset doktor začít splácet VŠ a hypotéku na byt mu tak dají třeba až za další 4 roky, čili zedník už bude mít byt třeba splacený, zatímco dr. si jej bude teprve kupovat, možná za mnohem vyšší cenu. Takže zdarma ZŠ a potom SŠ či učení či učňák  s maturitou platit - aby byly stejné podmínky, aby každý něco uhradil - a tohle je např. pro učně již kompletní příprava na povolání, a VŠ by pak pokračovali zdama aby nebyli biti a nepaltili dvalrát, jak za SŠ tak i VŠ jen proto, že si jejich vzdělání vyžaduje delší dobu. Už tak je to stiojí víc na živobytí.

0 0
možnosti
JP

apeppepa

14. 6. 2010 22:58
Souhlas

Výstižné. Vysokoškolské vzdělání není privilegium, ale nezbytná potřeba státu. Ať neplatí nikdo nebo všichni. Řeči "studovali jste za dělnické peníze" považuji za nesmysl. Spíše platí,"dobře se Vám žije díky vysokoškolsky vzdělaným spoluobčanům". Lze dokázat srovnáním životní úrovně a podílu vysokoškolsky vzdělaných obyvatel. Problémem u nás dnes je však kvalita škol a návaznost na potřeby praxe. I zde platí, "méně je někdy více".

0 0
možnosti
D

danastol

14. 6. 2010 21:00
rozdíl

vůbec nechápu o čem pořád diskutujete. Platí se všude.Přece nemůže každý studovat vysokou školu. I v dnešní době,komu se nechce pracovat, tak střídá jednu školu za druhou a pořád žádnou nemá. Má jenom tu výhodu, že mu to zatím platí rodiče. Naučme mladé ať jsou taky zodpovědní. Vždyť jako rodiče tu pořád nebudeme. (Znám mladé, kteří mají 18 a jsou soběstační a znám 40-ti leté, které živí stále matka-rodiče.)

0 0
možnosti
N

nikolaj

14. 6. 2010 21:54
Re: rozdíl

¨Studiem v pokročilém věku a různými přeškolovacími kurzy (do 26 - 30 let) dotyčný oddaluje pouze první nástup do zaměstnání - jakby ne, když máme 9-10% nezaměstnaných ... v to je totiž ten fígl !.. to, že studuje ještě neznamená, že se mu nechce pracovat...!

0 0
možnosti
N

nikolaj

14. 6. 2010 20:04
Navrhuji

školství bez školného, přísné přijímací zkoušky na všech stupních škol, státní maturity, méně vysokoškoláků (kvalitu nad kvantitu), ti jsou v našem školství nejdražší a ubírají peníze nižším stupňům vzdělání, zlepšit učňovské vzdělání...výchova a vzdělání nesmí zůstat jen na školách, musí pomoci rodina, musí být podporována sdělovacími prostředky, podnikateli...pokud nepříjde od nové vlády nový impuls a ucelená koncepce mašeho školství, pokud nebude doceněno vzdělání, budeme se v příštích letech dál propadat...pokud budeme  chtít, aby i základní vzdělání nebylo povinné (jak po tom někteří diskutující volají), začneme vykazovat ve statistikách procenta negramotných a začneme se vzděláním přibližovat rozvojovým zemím...a to přece nechceme!

0 0
možnosti
S

solway

14. 6. 2010 18:28
Výtečný postřeh pane Šestáku !

Srovnání  řemeslníka  a  lékaře  zde  ještě  nikoho  nenapadlo ,  i když po  přečtení Vašeho  blogu  se  to  logicky  nabízí . Je  však  pravdou , že  se vyrojila  záplava  t. zv. odborných škol  s  t. zv.  maturitami   a   následovala  nadprodukce  polovzdělanců  a  manuálních poloodborníků .  Chtělo by  to  prostou  a  kvalitní  výuku  řemesla ,  bez  balastu  zbytečných  předmětů , plus  kvalitní  klasická  a  reálná  gymnazia . Naši  předkové  nebyli  s  prominutím  blbci .

0 0
možnosti
M

mubu

14. 6. 2010 18:45
Re: Výtečný postřeh pane Šestáku !

Jakápak kvalitní gymnázia!! Právě proti takovým gymnáziím studenti bojují. Přece se nebudou učit, co se jim učit nechce. 

0 0
možnosti
DH

malý david

14. 6. 2010 18:21
ona kvalita některých vysokých škol

je značně problematická,kdyby se platilo,tak by si každý dobře rozmyslel na kterou by se přihlásil.Ve srovnání s evropskými VŠ jsou ty naše až na chvostu,výjimka UK.Ta je uprostřed.

0 0
možnosti
N

nikolaj

14. 6. 2010 21:58
Re: ona kvalita některých vysokých škol

a nebylo tomu tak vždycky... a nepodceňujte bývalé naše VŠ.. znám mnoho inženýrů, kteří ne Západě něco dokázali...

0 0
možnosti
M

mubu

14. 6. 2010 18:01
Jenže

kvalitních řemeslníků (zedníků, obkladačů, instalatérů, ...) je hrozně málo. Všichni chtějí něco studovat. Prý ted v mladší generaci studuje VŠ 60 % mládeže. To bude asi kvalita !!

Pořád se mluví o doktorech. ale v technických oborech je to daleko horší. V energetice prý chybí 15000 odborníků (!), a situace bude brzo kritická. Každý chce být politikem, politologem, psychologem, sociologem, ekonomem, právníkem ....  Ale už nechce být kvalitním zedníkem nebo kvalitním inženýrem-strojařem. Oboje dá námahu - at už fyzickou nebo duševní. 

Já myslím, že nějaké školné určitě nezpůsobí, že se na VŠ bude hlásit méně lidí. Jen ti velmi nadaní, ale nemajetní, budou hodně váhat.  Stejně si myslím, že za většinu studentů to (rádi) zacálují rodiče. 

0 0
možnosti
PH

petrph

15. 6. 2010 9:56
Re: Jenže

Tak ono to není jenom o námaze (jistěže taky), ale o nadání, schopnostech, znalostech ze střední školy, Neboli, na to aby člověk šel dělat nějakého toho sociologa, politologa, třeba stačí mít dobrou vyřídilku. Třeba ne, nebudu se přít. Ale na to, aby člověk dokázal vyštudovat, a hlavně pak dobře dělat energetika, inženýra strojaře, musí sakra dobře umět matiku a fyziku, a to nejenom že se to nadře ke zkoušce, ale aby k tomu měl kladnej vztah, když mu to má vydělávat na chleba. Zase se vracíme k mizerný kvalitě našich škol, těch základních a středních. Možná dokáže z kluka se šikovnýma rukama vyučit zedníka nabo truháře, ale z chytrýho kluka kvalitně připravit někoho se solidníma znalostma matiky a fyziky asi ne...

0 0
možnosti
SL

strycek-Joe Ltd.

14. 6. 2010 17:44
Extremisté, zavádějící školné by měli být izolováni

, aby nemohli snižovat úroveň školství. Ať si založí soukromé školy, tam si mohou diplomy prodávat, ale dělat z republiky jednu velkou PLZEŇ si nedáme !

0 0
možnosti
X

Xman1

14. 6. 2010 17:19
Zruseni povinneho skolstvi

Navrhuju uplne zruseni povinneho skolstvi i zakladniho. Vetsinu deti to nebavi a v rade predmetu jsou chytrejsi nez ucitele (treba IT). Nechal bych to na rodicich a detech jestli chteji byt vzdelani a nebo ne.

Treba vzdelavat takoveho ridice je prece uplne vyhozeni penez! Staci ho naucit poznavat dopravni znacky a obcas ho poslat k doktorovi at mu ozkousi reflexy a je to.

Nebo treba profesor na VS - v drtive vetsine pripadu jen cte skripta ktera opakuje nekolikrat tydne mnoho let po sobe. Na to nepotrebuje skoro zadne vzdelani! Staci umet nahlas cist a prervat randal v poslucharne.

A co treba ten zednik? Fakt potrebuje vedet jak se odmocnuje? Nebo ze ma rak 10 koncetin? Vubec ne. Potrebuje aby mu nekdo slozil na pozemek cihly, pisek, cement, vodu a pivo, dovezl ho tam, ukazal mu kde ma tu zed stavet, jak ma byt vysoka a kdy to ma byt hotove (rozumej, o kolik to muze pretahnout, jak moc to muze odflaknout a kolik cihel muze stipnout)

Prispevek je smutna ironie a requiem naseho skolstvi.

0 0
možnosti
N

nikolaj

14. 6. 2010 19:49
Re: Zruseni povinneho skolstvi

To je nesmysl, vzdělanost našeho národa je na všech stupních škol horší než v minulosti, nechceme přece v budoucnu vykazovat negramotné...vy ano?

0 0
možnosti
  • Počet článků 505
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2755x
Pamětník, který se snažil byť jen nepatrně ovlivňovat dění u nás už za totality, a tak by se pomocí blogu rád pokoušel o totéž i nyní...

Seznam rubrik