Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mám kamarádku, která vystudovala právní školu a vyhrála konkurz na právní oddělení KÚ. Po roce dala výpověď a když jsem se ji ptal proč, tak mně řekla, plat jsem tam měla nadstandardní. Na oddělení byli mimo mě tři  starší právníci a vedoucí právního oddělení.  Jediná naše činnost spočívala v tom, že jsme úředníkům kontrolovali  poštu, zda je to po právní stránce dobře napsané.  Jinak na vše i na uzavírání smluv se najímali externí právníci, kteří smlouvy vypracovali a to za velký peníz.  Dále mně řekla, že jinak neměla co dělat.  Třeba celou pracovní dobu si četla knihu a koukala z okna a hrozně se nudila. To byl důvod proč opustila lukrativní místo.

1 0
možnosti

Pěknej příklad, prostě zašívárna jako za totáče, až na to, že Vaše kamarádka není tupá ovce a tak tam nechce shnít zaživa - jenže kolik je takových?

1 0
možnosti
JH

jestli jsem četl dobře,chtěl jste říct,že  zaměstnaní právnící z dob komunizmu jsou nanic a měli by být nahrazeni, aby se ušetřilo za najímání právníků ?

0 0
možnosti

pěkný, popsal jste to stručně a jasně - a nejhorší je, že se s tím nic nenadělá

0 0
možnosti
JC

Váš článek je dost hloupý (i stylisticky neobratný).

Důvodů externího právního zastupování státních úřadů je víc:

1. Interní právník nemůže papaláše zastupovat v řízení trestním, tak je pro každého politika dosazeného do čela státního úřadu prozíravé získat si finančně zavázaného advokáta pro dobu, až z té funkce vypadne a protikorupční policie mu půjde po krku. To je ten špatný, ale v praxi zcela zásadní motiv.

2. Doma není nikdo prorokem a služebně podřízeného právníka nechtějí šéfové poslouchat, byť by byl sebechytřejší a sebeschopnější. Směrem nahoru se ve služebním/pracovním poměru nekritisuje, a jak tedy má právník říkat: to jste udělali špatně a můžeme to napravit tak či onak nebo vůbec a radši žalobci zaplaťte... Internímu právníkovi se nevěří a navíc je nebezpečné, aby vyhrál významný spor o velké peníze, protože pak by chtěl zvednout plat a chtěl by třeba mít větší vliv v interním rozhodování...

3. Nikomu se nechce jít do předem prohraných sporů, leda advokátům, kteří to dostanou zaplaceno tak jako tak. Interní právník po prohraném sporu ztrátí část profesní prestiže u kolegů i nadřízených, zatímco externí právník si naúčtuje palmáre se slovy "vždyť jsem vás na neodvratnou porážku upozorňoval předem". A tak i interní právníci navrhují v některých případech svým šéfům, ať si na nějakou causu najmou renomovanou advokátní kancelář.

4 0
možnosti

Není nad konstruktivní kritiku, takže díky za Vaše zhodnocení úrovně mého článku. Stejně tak kvituji to, že jste poodhalil další důvody stran třeba osobní prestiže. Nevím ovšem, proč jste tam uváděl zastupování papaláše v řízením trestním, to jste si fakt myslel, že by se někdo mohl domnívat, že třeba Dr. Ratha by obhajoval právník placený hejtmanstvím či kde působil?;-D

0 2
možnosti
KC

Pravda je oproti rannímu článku v iDNES.cz a tímto blogem někde uprostřed. Spíš jde o to, že z najímání cizích právníků se stala běžná praxe, kudy unikají prostředky. Navíc jde často o různé známosti, kterým chce ministerstvo přihrát lukrativní kauzy. Není možné takové případy zcela odmítnout, ale jsou-li nenapadnutelně zdůvodněné, proč jich nevyužít?

4 0
možnosti

Taky je ovšem otázka, jestli jsou najmutí právnící opravdu profíci. Kdo to asi umí posoudit. Nemluvě třeba o kauze Diag Human, kde byli najmuti někteří spíš s úmyslem republiku poškodit

3 0
možnosti
Foto

Zase do toho dost zbytečně taháte nějaké svoje pochybné postřehy o komunismu a jeho dědictví (mám zkušenost s jednáním s právními odbory/odděleními dvou ministerstev a jednoho magistrátu, a ujišťuju vás, že většina právníků, s nimiž jsem se tam v posledních pár letech setkal, nepřesáhla příliš třicet let věku), jenomže kdo trochu potrápí mozek, tak zjistí, že nákup právních služeb v pořádku být může. Právní oddělení jsou zvyklá na běžnou, obecnější agendu, které mají dost, ministerstva se však dostávají i do situací, které vyžadují užší specializaci a bohaté zkušenosti v jednotlivých odvětvích práva. A pak je na místě právní služby nakoupit. Bavme se o tom, zda je to vždy efektivní, zda výběr externího dodavatele probíhá transparentně - ale je zbytečné a značně nepoučené tuhle praxi šmahem zavrhovat.

3 2
možnosti
LK

Co k tomu dodat? Výborný příspěvek. Ještě bych dodal, že platy na úřadech jsou mizerné, a tak očekávat, že na ministerstvu na právním odboru bude sedět evropský specialista třeba na mezinárodní finanční transakce je sci fi.

3 2
možnosti