Diskuse
Autodopravcům bych nevyhověl
Děkujeme za pochopení.
AlenaNovák
Karma a D1
Davam karmu a vcerejsi nehoda na D1 jen potvrzuji vase slova. Vetsina smrtelnych nehod na dalnici je zpusobena kamiony, spis nez slevu by meli mi jeste priplatek, ze huntuji ceske dalnice a zabiji lidi.
Joli
...
Než příště sáhnete k silným slovům, které jste v článku použil, měl byste se nad problémem do hloubky zamyslet!
Češi čerpají téměř nejdražší naftu v Evropě, Španělé druhou nejlevnjší, i přesto se na konci června španělští dopravci rozhodli, že budou stávkovat. Přála bych vám vidět prázdné regály v supermarketech a zmatkující lidi, kteří kupovali všechno, co jim přišlo pod ruku. Takže za dva dny stávky nebylo maso, ovoce, zelenina, mléčné výrobky, prostě skoro nic! Než se celá situace vrátila do normálu, trvalo to víc než týden.
Myslím, že spousta lidí si neuvědomuje, že každodenně využívá služby dopravců a to třeba jen tím, že si jde koupit svačinu nebo lahev vody.
denk niet
Re: ...
Ano, to jsou přesně ty souvislosti, které spousta lidí nevidí (případně vidět nechce) a do omrzení opakuje, že kamionová doprava je přehuštěná.
Ano, to je pravda - většina přeprav se uskutečňuje po silnici, ačkoliv část by se na železnici teoreticky mohla přesunout. Současná "pružnost" ČD, potažmo ČD Cargo, ale tuto změnu neumožňuje. Počet překladišť, pružnost administrativy, způsob organizace (sestavování) vlaků a v neposlední řadě rychlost železniční přepravy a neschopnost reakce na požadavky zákazníka, dráhu stále velmi výrazně znevýhodňují proti silniční dopravě. Mimochodem - málokdo ví, že ČD nemůže výrazně změnit svou současnou politiku z jednoho zásadního důvodu - a tím je katastrofální nedostatek vagonů. Jenže na tento argument "obhájci" dopravy po železnici slyšet nechtějí.
KECHUD
Bléééééé
Taky jsem pro omezení o víkendech, ale vůbec se mi nelíbí tón, kterým to podáváte. A co se týče těch údajných velkých peněz, o které jim podle vás jde, tak spíš vidím ty soukromé jednotlivce, kteří si spedicí vydělávají na chléb svůj vezdejší. Za ty peníze já bych to nedělal, ty čekačky na hranicích, v kolonách u nehod atd. A ať jdou dělat jinam? Ty desetitisíce živnostníků? Od nezávislého senátora poněkud scestný názor. Přispěl jste mi k rozhledu, jak to v Senátu MUSÍ vypadat.
Joli
Re: Bléééééé
Souhlas! Pokud se jedná o obyčejné živnostníky, určitě si na chleba nevydělávají snadno!
mirek73
Kamiony
Kamiony na silnici nikdo nevidi rad ale myslite ze je lze nahradit zeleznici. To zni v nasich podminkach jako vtip. Zeleznicni doprava se omezuje je znacne nepruzna (vlaky stoji auta jedou) a navic stejne bude nutny pro koncovy rozvoz automobil. Rada podniku totiz rusi zeleznicni vlecky. Omezeni nic neresi. Pokud nebude platit v cele EU nema smysl nase dopravce znevyhodnovat. Jedine s cim se da v clanku souhlasit jsou dotace na naftu - danove zvyhodneni. Je to ze strany dopravcu dobrej blabol .
vodní želva
vážený pane senátore
naprosto souhlasím s tím, že nákladní doprava by měla být realizována v daleko větší míře po železnici. Toho ale nedosáhnete tím, že to doporučíte autodopravcům, ti Vás asi neposlechnou. Poslechnout Vás můžou ti, kteří za dopravu platí, ale to by se musela doprava po železnici vyplatit finančně. To by si ale vyžádalo politické rozhodnutí a Vy přeci politik jste, tak to zkuste. Věřím, že takovýto návrh by lidé podpořili - evidentně nejste sám, koho kamiónová doprava bytostně štve. Možná byste i mohl trošku poškádlit zelené, kteří něco takového měli v programu, ale teď se bohužel zabývají spíše politikařením.
bea
jsem taky pro železnici
ale bohužel lobisté lobují hlavně u vás v parlamentu a všechny zákony, které jsou proti vůli obyvatel, jako i smlouva o radaru, je dobře prolobovaná, nikoho ve sněmovně nezajímá názor obyvatel, alespoň to tak vypadá,...
aljav
Re: jsem taky pro železnici
srovnávat vydírání autodopravců se s mlouvou o radaru může jen duševní žebrák !
petrs51
Všiml jsem si, že jste senátor
tak proč nenavrhnete, aby byly zrušeny dálniční známky v Německu osobní auta také neplatí.
petrs51
Vy jste si to moc nenastudoval
protože kdyby se zdvojnásobila kapacita přepravy po železnici, tak se to ani nepozná. Tady jde jen o rovné podmínky v EU kde nikdo nemá zákaz jízdy v pátek, tak proč by měl být u nás. Ať to upraví stejně jako v Německu a bude klid.