- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Drobné psychologické rady:
1. Do obchodu se vydat sytý. Hladový člověk má tendenci nakoupit zbytečně víc jídla a méně hledět na poměr cena/kvalita.
2. Pokud člověk nemá seznam, tak ze srovnatelných druhů zboží prozkoumat to, které je na nejspodnějších a nejvyšších policích či mimo hlavní trasu. Obchody obvykle dávají nejdražší zboží do výše očí.
3. Nebrat na nákup děti - pro ty jsou připravena lákadla u pokladen.
Spotřebitel s finanční gramotností se těžko nechá oblbnout triky obchodních řetězců. Na rodinné nákupy jezdíme se seznamem. Dokud nejsou všechny položky ze seznamu v košíku, nepřidáváme nic dalšího. A když tam všechny položky jsou, zpravidla padáme únavou na ústa a už nás ani nenapadne přidávat nic dalšího.
Když vidím, že některá položka je ve slevě, přidáme více balení (samozřejmě s ohledem na datum použitelnosti). Tím nic neztrácíme, naopak si ušetříme budoucí výdaje pro období, kdy sleva pomine.
A těm negramotným tyto rady nepomohou. Oni si je stejně nepřečtou. A i kdyby je četli, stejně je nepochopí.
To je sbírka rádoby mouder. Když vím, co potřebuji nebo budu v dohledné době potřebovat, tak nic nehrozí. A pokud je někdo hloupý nebo lehkomyslný a neumí hospodařit, tak u stejně není pomoci. Neutratí v řetězci, utratí jinde. Vždy byli, jsou a budou lidé, kteří neudrží korunu.
Jj, stačí trochu přemýšlet a nenechat se oblbnout, umět hospodařit, nakupovat, doma si uvařit.