5 úspěšných tahů marketingových mistrů

V dnešním článku bych vás rád seznámil s několika marketingovými tahy, které pomohly firmám  vydělat obrovské částky, nebo posílit povědomí o jejich značce. Sami z následujících příkladů můžete vidět, že nezáleží na tom kolik různých věcí víte a jak pestré jsou vaše znalosti. Mnohem důležitější je totiž jakým způsobem vaše znalosti použijete, tedy jak široký je váš kontext.

 

Tesco / Home Plus  - kampaň díky které se stali No. 1 v Korei v online nakupování (video)

Cílem této kampaně bylo stát se jedničkou mezi obchodními řetězci v Korei. Kampaň obsahovala koncept spojení offline a online světa. Řetězec Home Plus se rozhodl jít ke svým zákazníkům. Na zastávky metra vylepili bannery znázorňující regály s potravinami včetně obrázků, informací, ceny a QR kódu. Kolemjdoucí mohl prostřednictvím mobilního telefonu oskenovat kód a zboží se mu automaticky přidalo do košíku. Dále pak stačilo zaplatit a potraviny mu později kurýr doručil až domů.

Výsledek: +75% online registrovaných, + 130% online prodejů

Volkswagen – Fox at Planeta Terra (video)

Tato kampaň byla zaměřena na propagaci automobilu Volkswagen Fox, které bylo sponzorem festivalu Planeta Terra. Kampaň probíhala na sociální sítí Twitter, kde uživatelům rozdávali vstupenky na tento festival. Princip byl jednoduchý, za každý tweet o #FoxAtPlanetaTerra se na webu festivalu přiblížila mapa na místo, kde si první návštěvník, který se zde ukáže může vyzvednout vstupenky. Rázem tato kampaň zaplnila Twitter a probojovala se mezi největší trendy.

Johnson’s Baby Facebook kampaň

Tato kampaň byla zaměřena především na šíření značky Johnson’s Baby prostřednictvím sociální sítě Facebook. Kampaň byla založena vztahu matky s dítětem, kde každá matka se ráda chlubí fotkami svých malých dětí.  Firma Johnson’s Baby na svůj profil na Facebooku  umístila aplikaci, která umožnila nahrávat a upravovat fotografie. Každá takto upravená fotografie byla doplněná reklamou a matky tyto fotografie sdílely na svých profilech.

Výsledek: přes 5000 vygenerovaných reklam, přes 100 000 nových fanoušků, přes 4,5 miliónů shlédnutí profilu

Dermablend Professional – Zombie boy (video)

Tuto kampaň si možná také vybavíte, neboť na Youtube ji zhlédlo přes 60 miliónů diváků. Kampaň byla zaměřena na budování povědomí o značce a produktu. Díky zajímavému zpracování se ihned začala šířit prostřednictvím sociálních sítí a zahltila internet.

Burger King – Whopper Facebook kampaň

Tato kampaň byla zaměřena na budování značky a povědomí o produktu. Kampaň si jistě někteří z vás pamatují, neboť to není tak dávno, kdy Burger King provedl sociální experiment a vyzval své fanoušky na sociální síti Facebook, aby smazali 10 svých přátel a získají kupón na Whopper zdarma. Celý proces probíhal prostřednictvím aplikace, která zároveň po smazání přítele zobrazila zprávu na vaši zdi např. Caroline sacrificed Josh Lowensohn for a free Whopper a pokračovalo to výzvou, aby daný člověk taky vyměnil někoho z přátel za Whopper zdarma.

Výsledek: přes 200 000 zrušených přátelství za první týden, kampaň se dostala do spousty novin např. New York Times, Facebook musel zavézt limity a zakročit proti této kampani

BONUS: Kampaň, která nebyla úmyslnou kampaní

V rode 2006 se díky pokusu Eepybird.com s Coca Colou a Mentos tyto dvě firmy staly hitem internetu. Video s tímto pokusem shlédlo přes 60 000 000 diváků. Obě společnosti se od pokusu distancují a tvrdí, že s touto kampaní nemají nic společného. Jedno je však jisté,  společnostem tento pokus pomohl jak s budováním značky tak se zvýšením prodejů.

 

Znáte další zajímavou kampaň?

Podělte se s námi v komentářích.

Autor: Michal Seidler | úterý 28.8.2012 22:30 | karma článku: 6,20 | přečteno: 1005x