5 úspěšných tahů marketingových mistrů
Tesco / Home Plus - kampaň díky které se stali No. 1 v Korei v online nakupování (video)
Cílem této kampaně bylo stát se jedničkou mezi obchodními řetězci v Korei. Kampaň obsahovala koncept spojení offline a online světa. Řetězec Home Plus se rozhodl jít ke svým zákazníkům. Na zastávky metra vylepili bannery znázorňující regály s potravinami včetně obrázků, informací, ceny a QR kódu. Kolemjdoucí mohl prostřednictvím mobilního telefonu oskenovat kód a zboží se mu automaticky přidalo do košíku. Dále pak stačilo zaplatit a potraviny mu později kurýr doručil až domů.
Výsledek: +75% online registrovaných, + 130% online prodejů
Volkswagen – Fox at Planeta Terra (video)
Tato kampaň byla zaměřena na propagaci automobilu Volkswagen Fox, které bylo sponzorem festivalu Planeta Terra. Kampaň probíhala na sociální sítí Twitter, kde uživatelům rozdávali vstupenky na tento festival. Princip byl jednoduchý, za každý tweet o #FoxAtPlanetaTerra se na webu festivalu přiblížila mapa na místo, kde si první návštěvník, který se zde ukáže může vyzvednout vstupenky. Rázem tato kampaň zaplnila Twitter a probojovala se mezi největší trendy.
Johnson’s Baby Facebook kampaň
Tato kampaň byla zaměřena především na šíření značky Johnson’s Baby prostřednictvím sociální sítě Facebook. Kampaň byla založena vztahu matky s dítětem, kde každá matka se ráda chlubí fotkami svých malých dětí. Firma Johnson’s Baby na svůj profil na Facebooku umístila aplikaci, která umožnila nahrávat a upravovat fotografie. Každá takto upravená fotografie byla doplněná reklamou a matky tyto fotografie sdílely na svých profilech.
Výsledek: přes 5000 vygenerovaných reklam, přes 100 000 nových fanoušků, přes 4,5 miliónů shlédnutí profilu
Dermablend Professional – Zombie boy (video)
Tuto kampaň si možná také vybavíte, neboť na Youtube ji zhlédlo přes 60 miliónů diváků. Kampaň byla zaměřena na budování povědomí o značce a produktu. Díky zajímavému zpracování se ihned začala šířit prostřednictvím sociálních sítí a zahltila internet.
Burger King – Whopper Facebook kampaň
Tato kampaň byla zaměřena na budování značky a povědomí o produktu. Kampaň si jistě někteří z vás pamatují, neboť to není tak dávno, kdy Burger King provedl sociální experiment a vyzval své fanoušky na sociální síti Facebook, aby smazali 10 svých přátel a získají kupón na Whopper zdarma. Celý proces probíhal prostřednictvím aplikace, která zároveň po smazání přítele zobrazila zprávu na vaši zdi např. Caroline sacrificed Josh Lowensohn for a free Whopper a pokračovalo to výzvou, aby daný člověk taky vyměnil někoho z přátel za Whopper zdarma.
Výsledek: přes 200 000 zrušených přátelství za první týden, kampaň se dostala do spousty novin např. New York Times, Facebook musel zavézt limity a zakročit proti této kampani
BONUS: Kampaň, která nebyla úmyslnou kampaní
V rode 2006 se díky pokusu Eepybird.com s Coca Colou a Mentos tyto dvě firmy staly hitem internetu. Video s tímto pokusem shlédlo přes 60 000 000 diváků. Obě společnosti se od pokusu distancují a tvrdí, že s touto kampaní nemají nic společného. Jedno je však jisté, společnostem tento pokus pomohl jak s budováním značky tak se zvýšením prodejů.
Znáte další zajímavou kampaň?
Podělte se s námi v komentářích.
Michal Seidler
Spořící účty vs. investice: Proč Češi stále upřednostňují jistotu?
V České republice je spoření na běžných a spořicích účtech běžnou praxí. Podle průzkumů Češi drží miliardy korun na účtech, které přinášejí jen minimální zhodnocení. Tento přístup vyvolává otázku: Proč se tak málo odvažujeme inves
Michal Seidler
Ceny nikdy neklesaly a ani klesat nebudou: Smiřme se s tím a naučme se řídit naše finance
Jsme svědky globálního trendu zdražování základních potřeb, služeb a produktů. Tento trend, ovlivněný mnoha faktory včetně geopolitických událostí a změn v globální ekonomice, vyvolává obavy z budoucnosti našich financí.
Michal Seidler
Budování finanční nezávislosti
Finanční nezávislost se stává klíčovým cílem pro mnohé jedince, kteří hledají svobodu a bezpečí, jež přináší možnost nepotřebovat aktivní příjem z práce k udržení životního standardu.
Michal Seidler
Zvýšení hodnoty nákupního košíku: Taktiky obchodních řetězců a jejich dopad na váš rozpoče
V dnešním konkurenčním maloobchodním prostředí implementují obchodní řetězce různé taktiky, aby zvýšily hodnotu nákupního košíku svých zákazníků.
Michal Seidler
Jak ušetřit na běžném nákupu potravin: praktické rady
V současné době se mnoho z nás snaží zjistit, jak v době rostoucích cen potravin udržet rodinný rozpočet pod kontrolou. Zde jsou osvědčené metody, jak nakupovat potraviny efektivněji a šetřit peníze.
Další články autora |
V Mostě uhořelo šest lidí. Restaurace byla v jednom plameni, popsal hasič
Přímý přenos Při výbuchu a požáru v restauraci U Kojota v ulici Františka Halase v Mostě zemřelo nejméně šest...
Za chybějící papíry k domu pokuta. Polovině Čechů hrozí sankce až 400 tisíc
Premium Je projektová dokumentace k vašemu domu zastaralá a neaktuální? Anebo ji vůbec nemáte? Pak budete...
Aralské jezero vstává z mrtvých. Voda se vrací a do ní i život
Objem vody v severní části Aralského jezera se od roku 2008 zvýšil téměř o polovinu, uvedly...
Miliardář Leon Tsoukernik po užití léku zkolaboval. Není jasné, zda se probudí
Miliardář a blízký přítel Ivany Gottové Leon Tsoukernik (51) zkolaboval ve svém sídle v Chodové...
Ječící lidé si strhávali oblečení. Svědkyně líčí ohnivý horor v Mostě
Premium Inferno. Křičící lidé z hořící hospody vybíhali ven a strhávali ze sebe oblečení. Tak popisuje...
Pohltil Kiku a dál expanduje. Kde a jak vznikl rakouský gigant XXXLutz
Nábytkový řetězec XXXLutz se už desítky let propracovává na špici v oboru celoevropskou expanzí....
Ve vlastním s pomocí rodičů, nebo prací v IT. Jak dnes mladí hledají bydlení
Premium Dosáhnout na vlastní bydlení je pro mladé už prakticky nemožné. Měsíční splátka průměrného,...
2,2 milionu lidí s vysokým tlakem. Česko v Evropě ztrácí, situace je alarmující
Premium Desítky tisíc lidí o něm ani nevědí, následky přitom mohou být fatální. Často končí srdečním...
Ukrajinští Bondové v týlu nepřítele. Jak funguje špionážní agentura SBU
Premium Raketový útok na smuteční průvod v ukrajinské obci Hroza z října předloňského roku byl jedním z...
- Počet článků 21
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 837x