Nad knihou Objasněné záhady světa (Vesmír jako velké divadlo)

Nakladatelství FONTÁNA Olomouc vydalo v červenci 2005 mou knihu Objasněné záhady světa (Vesmír jako velké divadlo). Je to duchovně pojatá práce, zahrnující univerzální filozofii existence a dále ezoteriku, včetně mnoha konkrétních případů hraničních jevů. Dozvíme se mimo jiné, že s magií se setkáváme nejen v pohádkách a fantasy příbězích, ale i v našem běžném životě. Kdosi moudrý prohlásil, že magické projevy jsou vlastně demonstrací dosud nepoznaných přírodních zákonů. V úvodních pasážích knihy je názorná ukázka „magického“ působení člověka na přírodu, o čemž se může přesvědčit každý z nás. Více však neprozradím, uvidíte po jejím přečtení „na vlastní oči“, budete-li mít zájem si vše vyzkoušet. Uveřejnil jsem v letech 1995 až 2002 celou řadu „záhadologických“ článků i povídek v českých časopisech, zabývajících se touto tématikou.

S překvapením zjistíme, že Einsteinova teorie relativity neplatí jen pro vzdálený vesmír, ale projevuje se viditelně všude kolem nás, o čemž vědci kupodivu dosud nevědí. V kvantové fyzice nabývá stále více na významu subjektivistické pojetí na úkor objektivistického. Je již prý dokázáno, že tzv. "čistá" energie se stane pouze  tehdy částicí, působíme-li na ni měřícím přístrojem, nebo ji  pozorujeme. Jinými slovy řečeno: když cílevědomě myslíme a chceme  uskutečnit experiment. Z toho vyplývá, že hmota se vytvoří jen za  podmínky přímého vlivu ducha pozorovatele. Než se rozhodneme  mikročástici pozorovat, existuje v univerzálním informačním poli ve  formě nijak nespecifikované součásti tohoto vlnového prostředí.V každém případě, ať se to materialistickým vědcům líbí nebo  ne, vstupuje do dalšího výzkumu nový faktor - duchovní působení  člověka na přírodu. Budoucí bádání fyziků a dalších učenců musí již  počítat s prioritní aktivitou vědomí na hmotu, nikoliv jen obráceně.  Čili lidský duch pomocí kosmické síly je schopen "vyrábět"  mikročástice a následně je pozorovat a zkoumat. Radikálně se nám  mění celá filozofie vědeckého výzkumu, způsobu existence vesmíru  a v něm probíhajících dějů.

Hlavní příčinou globálního oteplování není, jak se zdá, zhoršování životního prostředí různými emisemi v důsledku činnosti člověka-"skleníkového efektu"(i když tu silně spolupůsobí), ale zvyšování vibrací hmoty a energie vlivem otvírání a rozšiřování, tedy zkvalitňování vědomí lidstva naší planety.Podle termodynamického zákona dochází tím k nárůstu teploty a ohřívání atmosféry, vody a půdy.     Přečteme si o tom, jak se „chová“ voda v jiné, jemnohmotnější dimenzi, přičemž čas tam plyne značně pomaleji. Ozřejmí se nám, že minulost, přítomnost a budoucnost existují jako nedílné atributy univerzálního kontinua, navzájem jsou paralelní, pouze my je vnímáme posloupně. Přesto jsou zaznamenány v literatuře případy „přestupu“ těchto hranic osobně nebo pomocí přístrojů.          Jindy v bdělé vizi jsem se dostal do podzemní chodby mezi Velkou pyramidou a sfingou v Egyptě, jež nebyla zatím objevena a legendy o ní hovoří jako o Síni dějin lidské civilizace. Dále nás po „nakouknutí“ do jiné dimenze vrátí zpět její Strážci, čímž budeme ušetřeni nepříjemností plynoucích z rozdílného běhu času a oni, že neodhalíme jejich tajemství. S hrůzou a úžasem básník Karel Hynek Mácha v dopise psaném svému příteli Eduardu Hindlovi poeticky vylíčil své dojmy z časového transportu z  hradu Houska v létě 1836 do Prahy roku 2006 a zpět.  V publikaci jsou dosud nikde nezveřejněné černobílé fotografie z roku 1973 se záhadnou bílou postavou „koupající se“ v Černém moři mezi  rekreanty, kteří ji však neviděli, ač fotoaparát ji na třech snímcích zachytil.      Bude nám vysvětleno jaký prorocký sen měl český fotbalista Jiří Němec o spoluhráči Vladimíru Šmicrovi na mistrovství Evropy 1996. Pokud jde o jiné jasnovidné sny, udiví nás i další lidé.       Dozvíme se, jaké tajemství skrýval ve svém jméně slavný francouzský lékař, astronom, astrolog a prorok Michel Nostradamus, možnost ovládnutí gravitace nám zase přiblíží v knize popsané případy. Se mnou si velmi neobvyklým způsobem zažertovala „vyšší mocnost“, kdy zvnitřku hlavy zněly signály podobné morseovce.                                                                                                     Čtenáři poznají, že v případě známého Filadelfského experimentu, létajících talířů a dalších hraničních úkazů platí z pohledu Univerza či Absolutna současně „ano“ i „ne“, čas a prostor ztrácejí význam. Blíže o tom a mnoha dalších záhadách v knize samotné.

V úvodu mj. vysvětluji: „Vydaná publikace je určena pouze povahám  přemýšlivým, které občas rády filozofují nad životem a jeho proměnami, hloubají nad tajemstvími přírody a zajímají se o záhady  mezi nebem a zemí. V žádném případě neupoutá pragmatiky, lidi  praktického ražení, kterým ke štěstí plně postačí uspokojení svých  materiálních potřeb prostřednictvím peněz a majetku.

Nepatří-li čtenář tohoto článku mezi jedince duchovně založené, romantiky, snílky, fantasty, cestovatele do minulosti, budoucnosti, vzdálených míst vesmíru a jiných dimenzí, namísto zahloubání do knihy se určitě raději ponoří do ušlechtilého zahradničení, řemeslného kutilství, anebo pozornost zaměří na sport či obchodní branži, kde všude najde uspokojení  z vykonaného díla.“

Nečiním si nárok na původnost všech zde vyslovených myšlenek  a názorů (což by ani nebylo možné), ale přesto považuji za nutné uvést, že některé z nich dosud nebyly v českých ani zahraničních publikacích (alespoň  v těch, jež prošly českým překladem) předloženy. Snažím se o netradiční pohled na vesmír a svět kolem nás, o propojení  duchovních záležitostí s problémy hmotných lidských činností. Pokud se čtenář ztotožní s mými úvahami, bude mi potěšením, že jsem získal další  příznivce spirituálního univerzálního myšlení; nebude-li souhlasit,  nevadí: v nekonečnu relativních pravd nechť zastává vždy tu, k níž dospěl životními zkušenostmi, studiem, rukodělnou či duševní prací a vlastním přemýšlením! I v takovém případě uvažované dílo splní  svůj účel.

Nominujte autora do ankety Bloger roku