Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Něco na pomezí šílenosti a utopie. Ano - v principu jistě zajímavá vize, která na první pohled dává smysl. V podrobnějším měřítku už to tak jednoznačné není.

Hlavním problémem je prostorová náročnost tramvají, kdy tramvajové těleso zabírá značnou část uličního profilu, což je dnes ten nejnedostatkovější artikl. Jinak řečeno, umisťovat do už tak přeplněných ulic tramvaje není obecně žádoucí. Jasně - někde se dá trasovat mimo stávající komunikace, ale je to spíše menšina případů, někde je naopak tangenta dokonce umístěna do bývalých koridorů, tedy tam, odkud se naopak pracně trať odstraňovala, takže krok zpět...

Druhým aspektem je dopravní význam - reálně kapacita tramvaje výrazně nepřesahuje kapacitu busů, která periferní poptávce v zásadě vyhoví. Pokud ta výrazně stoupne, stejně bude nutné vybudování kapacitních tratí, tedy metra, rychlovlaků atd. Stejně tak rychlost je obdobná - křižovatky mají preference MHD již dnes, díky pasece buspruhů nelze mluvit ani o kolonách.

Zkrátka to celé nedává moc smysl, podobnou dopravní službu zajistí ve velmi obdobné kvalitě busy, s nesrovnatelně menšími náklady, a především nároky na infrastrukturu a negativními dopady na urbanismus.

Je to taková hezká šotoušská vějička, kterou poslední roky jedou piráti a čižinského sekta, ale primárně to je politikum - jak je správně v článku uvedeno, jim vyhovuje poškozovat dopravu, navíc je to krycí manévr na neschopnost stavět metro D, ale ODS by se měla od tohoto jasně distancovat, a držet se racionální dopravy, protože problém Prahy není vůbec v MHD, problém Prahy je právě v té základní infrastruktuře komunikací. Argument že když uděláme lepší MHD tak to pomůže IAD je nesmysl - MHD se zlepšuje neustále, přesto její podíl setrvale klesá - což je přirozený jev, a naopak rostou nároky IAD, což je opět přirozený jev. A řešit to omezením toho co roste zkrátka není řešení.

ZZ

Nemám nic proti tramvajím, ale po tom, co z Prahy zmizely velké průmyslové podniky, by se měla výrazně omezit nová výstavba a další rozšiřování hlavního města, ve prospěch měst menších po celé ČR.

MK

A jak to chcete provést? Zakážete výstavbu v Praze a nařídíte stavět jinde? Budete na to mít pětiletý plán?

Vy jste ve špatnou dobu na špatném místě. Před rokem 1989 by vám tu bylo mnohem lépe.

LK

L89u68b45o81š 41K23r84i60m94l

28. 4. 2025 12:17

Idea tunelu pro tramvaje z Podbaby do Bohnic je poněkud obskurní z důvodu výškových rozdílů. Jinak se stačí podívat na trasování linky D metra a Váš výklad dostane hodně záporných bodů, protože křížení v centru na Nám. Míru a ignorance nové čtvrti Jarov, nákl. nádraží Žižkov a Malešice jsou zcela mimo.

  • Počet článků 16
  • Celková karma 9,00
  • Průměrná čtenost 492x
Starosta MČ Praha 11, předseda Výboru pro dopravu hl. m. Prahy, zastupitel hl. m. Prahy.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.