Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

MP

Dovolil bych si k tomu spíše takovou obecnější otázku. Jak zjistíme, co je zájem celku, nebo většiny? Kde je ta hranice, kdy se z několika nespokojených (nesouhlasících) občanů stává rozhodující hlas? Jak to zjistit? Snad jedině hlasováním v nějakém referendu. Jsou lidé, kteří se jednoznačně přikloní na jednu, nebo druhou stranu a pak i ti kteří hlasovat nebudou. Buď je jim to jedno, nebo nechtějí rozhodovat, nebo jsou moc líní něco řešit. Anebo mají pocit, že se jich to netýká. Ale ti lidé v této petici se ozvali, dali najevo svůj názor. Proč nedají najevo svůj názor také lidé, kteří souhlasí s úpravou? Pak by asi bylo zřejmé kolik má jaká petice hlasů. Je jasné, že správa města, nebo státu by měla především brát v potaz požadavky a potřeby obyvatel a pokud je přesvědčena, že úprava je prospěná, je hodně důležité o tom vést s obyvateli diskuzi. Někteří se přesvědčí, že je to tak lepší. Ale prostě prosazovat něco, co si město odsouhlasilo a místní s tím nesouhlasí vede akorát k tomu, že příští období už tam pak radní nebudou.

Špatně formulovaná otázka, nejprve by bylo nutné definovat zájem celku - ten totiž může být právě v tom že tam tramvaj nebude, a čtvrti zůstane její poklidný charakter.

Politická hesla o podpoře MHD jsou hezké, ale pravda je taková, že problém pražské dopravy není MHD ale především parkování a dokončení základního systému komunikací, okruhů, radiál.

Zrovna tato trať nedává z celopražského pohled žádný smysl - je to slepé rameno trati, které jde prakticky pararelně s Vinohradskou/Černokosteleckou, a má potenciál obsloužit jen těch pár lidí podél dané ulice, tedy velmi malý okruh osob.

Negativa jsou jasná - tramvaj obecně zabírá v rámci veřejného prostoru velmi mnoho místa, uliční profil je omezený a obzvlášť ve starší zástavbě se těžko jakkoliv nahrazuje. Proto se mnoho tratí spolu se spuštěním metra zrušilo, kapacitní MHD má vést především mimoúrovňově.

Odpor místních je tedy zcela legitimní, a můžeme vést diskuzi o tom čemu dát přednost, ale nelze se mylně zaštitovat veřejným zájem, či zájmem většiny, ani jedno zde není definováno.

  • Počet článků 15
  • Celková karma 7,38
  • Průměrná čtenost 465x
Starosta MČ Praha 11, předseda Výboru pro dopravu hl. m. Prahy, zastupitel hl. m. Prahy.

Seznam rubrik