Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pokrok nelze zakázat. Vždycky se prosadí. Jen to někdy dýl trvá a víc stojí.

A pokud si občané přejí bolševismus, proč jim jej zas na pár let nedopřát? Pokud není jiné cesty aby pochopili, že na to vždycky doplatí nejvíc oni sami. Dobro prostě nelze lidem vnutit. Platí to stejně pro to bolševické "dobro" jako pro to vaše. ;-)

1 0
možnosti
Foto

U taxislužby nejde o bolševismus, to v žádném případě. Protože všechna světová města mají pravidla daleko přísnější, než my.

To, co u nás panuje, není bolševismus, ale "porevoluční zmatek".

0 0
možnosti
Foto

Počtěte si prosím:

You can forget about catching an Uber in Berlin. The car-hailing service has been banned in Germany following a 2015 court ruling that found it violated regulations requiring all transport companies to use licensed drivers. But don't worry, there's a workaround. Indeed, the German capital, which styles itself as the Silicon Valley of Germany, has a number of efficient apps to transform even a first-timer into a bona fide Berliner.

http://www.hollywoodreporter.com/lists/uber-nein-4-essential-apps-surviving-berlin-971079/item/my-taxi-berlin-essential-apps-971075

A zde ještě něco (z téhož odkazu) o alternativní aplikaci, která ale používá licencované vozy a nikoli vozy amatérů, v čemž je také ten zakopaný pudl UBERu:

My Taxi

Essentially an Uber clone, My Taxi lets you request a driver, track his or her progress and pay via your smartphone. The main difference: All the cars are licensed taxis, not private vehicles. For a cheaper alternative, try Allygator, a shared shuttle service designed for Berlin clubbers trying to get home after a night of indulgence. It charges just a few cents a mile for transport throughout the city.

0 0
možnosti
MS

"§1 Taxislužba je věc nabídky a poptávky na volném trhu, proto nepodléhá žádné regulaci vyjma povinností řidiče vyplývajících ze zákona o silničním provozu.“

O něco takového se můžete pokoušet všude jinde, jenom ne v Praze, kde mají taxikáři pověst největších zlodějů (možná i na světě). :-/

1 0
možnosti
Foto

taxislužba podléhá ve všech světových velkoměstech celkem přísné regulaci.

0 0
možnosti
Foto

Není to o ničem jiném, než o technickém pokroku. Již před 50 lety vznikla v Západním Berlíně paralelní "taxislužba", něco na principu spolujízdy.

Menší vozy Renault místo Mercedesů a proto také levnější. Sám jsem s ní tehdy párkrát jel. A základním pravidlem bylo: NESMÍ zastavovat na ulici, musí přijet na telefonické objednání a samozřejmě také žádná tabulka TAXI.

Jenomže pokrok se nezastavil, máme Internet, mobily a nejrůznější aplikace pro mobily. A jednou z nich je i aplikace UBER. A ta nejen nahradí taxík, ale dokonce ho i předčí.

A hlavně, obchází tu obezličku zastavování na ulici, protože používá nové, před 50 roky neznámé prostředky.

A také, pražské taxíky nejsou v mnoha případech vozy určené pouze pro taxislužbu, ale jsou to normální rodinné vozy, opatřené vždy jen cedulkou TAXI. A to není dobře.

0 0
možnosti
TD
MS

Myslím,že nějaké regulace u osobního vozu jsou zbytečné,protože nejde o náklaďák ani autobus. Je pro mě absurdní,aby nároky na řidiče taxíku byly jiné,než na jiného řidiče skupiny B (oni snad ve svém autě nepřeváží osobu?),tohle by si měli poslanci uvědomit. Pak ať jsou všechny zkoušky na skupinu B totožné s nároky na taxislužbu.

Zakázat Uber,protože nemá na střeše cedulku taxi je kravina. Ani EET není potřeba, jelikož platby jsou již provedeny elektronicky,ale je jasné proč chce magistrát zakázat Uber,protože z toho nemá ani korunu do kasy.

3 0
možnosti
Foto

Samozřejmě, že nároky na řidiče taxi jsou vyšší. Třeba a to nejen, místopis.

0 0
možnosti
Foto

Já mám německé papíry z roku 1969 a v roce 1989, vo době vělkého "předrevolučního tání" jsem se v Západním Berlíně učil na Taxikáře.

Princip, který platí nejen tam, ale i v jiných západních velkoměstech je zcela jednoduchý.

Licence je vlastně dvojího druhu:

1. Licence na provoz taxislužby, resp. provoz vozu taxislužby. Kupuje se, stojí desítky tidíc peněz a opevňuje firmu provozovat JEDEN vůz taxislužby a na další je třeba další licence. Tím je automaticky regulován počet vozu taxislužby. V té době byl v celém Západním Berlíně 5.000.

2. Licence řidiče. To je naprosto jiná káva. Řidičů bylo potřeba na každé auto více než 4 (auto se muselo točit 23 hodin z 24 a ta jedna hodinka byla na tankování a úklid vozu.

Prostě a zcela jednoznačně. Ten systém v Západním Berlíně zajišťoval vysokou kvalitu jak vozů, tak i řidičů, zatímco v Praze to je VÝSMĚCH těmto pravidlům.

0 2
možnosti
Foto

A něco konkrétního k mému příspěvku by nebylo, pane Mudro?

0 0
možnosti
DB

já některé mladé asi fakt nechápu, již před 500 lety vznikl první zákon na ochranu spotřebitele...a byl to zákon o čistotě piva. Prostě zákon který stanoví co je a co není pivo a z čeho a jak se musí vyrábět...aby prostě spotřebitel nebyl klamán prodejcem, jak se děje dnes jak na běžícím páse.........viz křehčené kuřecí například

A tento zákon reguloval výrobu piva..již před 500 lety byli panovníci tak prozíraví a moudří.........jak dnes nedokáží mladí ani domyslet..........

regulace je to primárně pro to, aby spotřebitel nebyl klamán.............

tak jako doktor musí studovat, jako elektrikář musí mít zkoušky, jako je musí mít i svářeč a tak dále.........tak i taxíkář prostě musí něco umět..aby mohl své řemeslo vykonávat.........UBER JE SICE VELMI ZAJÍMAVÉ ŘEŠENÍ, ALE musí poslouchat dané zákony....a ne je obcházet........

Milý muži, jak byste viděl tuto situaci v případě, že by váš otec byl taxíkář a ztratil práci kvůli UBERu a nemohl vás podporovat na univerzitě...byl byste rád???????

0 7
možnosti
TD

Povedená snůška argumentačních faulů...

Jak slouží ochraně spotřebitele vyžadování taxametru u služby, kde je z principu zcela zbytečný? Naopak - tato legislativa spotřebitele poškozuje, protože mu bere možnost volby a omezuje konkurenci. Bere spotřebiteli služby typu Uber, kde z principu klamán být nemůže, protože cenu i trasu zná předem, platba je bezhotovostní atd. a místo toho mu vnucuje taxikářskou bandu se všemi známými riziky. Zákazník tam má jistotu, že kromě skutečných nákladů zaplatí i ten taxametr (s turbem) a zkoušku z místopisu (jako kdyby taxikáři nejezdili podle navigace i tam kde to zná, už jen kvůli online informacím o zácpách apod).

Takže Vašimi slovy: zákony na ochranu spotřebitele jsou dobré, amen. Uber musí poslouchat.

Váž závěrečný “argument” o ztrátě práce otce snad ani nemá cenu komentovat, jak je hloupý. Jakoby řidič Uberu nebyl také něčí otec. Jakoby rozbíjení strojů někdy přineslo něco dobrého. Jakoby se takto demagogicky nedalo argumentovat pro cokoliv, např.: jak by se Vám líbilo, kdyby Váš otec onkolog přišel o práci kvůli vynálezu univerzálního léku na rakovinu, he? Takže lék na rakovinu zakázat... Škoda slov.

7 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1754x
Programátor ve firmě Atos, absolvent studia informatiky na VŠE, běžec, zapisovatel softbalu a baseballu, člen Strany svobodných občanů se zájmem o komunální politiku v Praze.