- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavé. Čas od času je potřeba obrátit pyramidu na špičku, abychom se zbavili parazitů na jejím vrcholu. Myslím, že takový čas již nastal
Střední třídu chápu - částečně, ale ne zanedbatelně - že jsou to vlastníci "výrobních prostředků". Např. Jižní Korea je velmi úspěšná, ale tato část "střední třídy" se zmenšuje - 10 chaebolů ovládíá 80% Koreje. Takže posilování střední třídy (nemyslím bílé límečky) může být v souvislosti s vývojem výroby, produktivity, globalizace iluzorní. Prostě svět touto cestou nepůjde.
Je potřeba aby lidi pocítili znova to co jsou hodnoty. Dnes je vše pomalu zadarmo všichni mají všechno a nic. U nás je smrtící rovnostářství a běda když někdo převyšuje.
jaké hodnoty? co si pod tím pojmem představujete?
Postačí jedna věc, přestat se montovat a převychovávat společnost. Dnešní stav společnosti je vlastně vyvrcholením jednoho věku jež započal v 19 století tzv. Eugenikou.
Minulé století bylo stoletím inženýrství, ať ideologických, totalitních, humanistických, náboženských atd. Výsledek je kolem nás a dvě světové války a jedna studená.
Je nejdříve pochopit vlastně smysl a cestu samotné společnosti, jež je vlastně rozdílná od cesty jedince. Říká se tomu společenská biodiverzita a společenský ekosystém.
Je potřeba říci i ono B, lidská osobnost není tu od narození, ale vzniká postupně a potřebuje různorodé podněty tak aby si vytvořila vzory, programy a chování, jinak řečeno charakter. Za C společnost je složena z duševně netvůrčí většiny jež je na instinktivní a sociální platformě a její smysl je evoluce a udržení našeho druhu v drsných podmínkách naší planety a nelítostného etnického soupeření.
Když tohle pochopíme a pochopíme, že zde u nás byla od roku 1938 cílená genocida na inteligenci ve všech oborech a postech ve společnosti a od roku 1948 doslovná likvidace, tak rok 1989 není kouzelný aby vrátil onu společenskou biodiverzitu založenou na nerovnováze podmínek, potenciálu charakterů jedinců a udržení společnosti v určitém postavení vůči dalším a udržení vůči přírodním podmínkám.
Zdravá společnost má samoregulaci a je setrvačná. Lidský jedinec má tendenci v dostatku tíhnout ke stagnaci. Pak je tu daň společnosti, kdy nám něco dává a něco žádá. My jsme si vymysleli mýtus humanismu, který nás teď drtí. Poslední věc každá společnost podléhá cyklům vývoje a její vývoj není konstantní a lineární. Většinu cyklus začíná z ponaučením z poslední krize, jež vytvoří potenciál a soubor hodnot a obnovení hodnot, ty jsou pak vtěleny třeba do ústavy. Poslední cyklus začal v roce 1945, krize v 60 letech, a určité obnovení v 90 letech.
Vekeré úvahy o dalším vývoji v intencích dosavadního sociologicko-politologického uvažování, které vychází z historického vývoje euroatlantické civilizace, jsou k ničemu. Nikdy v celé historii nebyla naše civlizace zasažena tak reálnou hrozbou zániku, jako je tak v současnosti. A můžeme si za to sami!
1) Vliv naší civlizace na světové dění (ekonomika a politika) se snižuje a nebude dlouho trvat a stane se bezvýznamnou. To znamená, že život v našich teritoriích ovládnou společenské i politické prvky, na které se budeme jen obtížně adaptovat a už vůbec ne s pomocí politicko sociálních schémat, které dosud používáme.
2) Populační boom, ( za následujícíh padesát let se počet obyvatel země ztrojnásobí) , který je bez pandemie nebo ničivé světové války nebyhnutelný, postaví před obyvatele všech "tradičních" zemí otázky, na které z pozice konzervativní politologie i sociologie nebudou schopni najít odpověď.
3)Když budeme neustále vytěsňovat z našeho uvažování skutečné hrozby, které naší civilizaci hrozí a budeme neustále jen uvažovat ve schématech pro důležitou většinu světa nepochopitelných a naprosto nezajímavých (pravice, levice, třídní společnost, lidská práva, demokracie a pod.), budeme jen pasivně přihlížet našemu zániku.
Obávám se , že t.zv. stř.tř. ve skutečnosti neexistuje. Blíží se jí část st. zaměstnanců a část OSVČ. Jak by měla sama sebe obnovit je spíš toliko teorie a navíc systém tak není a asi dost dobře nemůže ani být nastaven.
Uvažujete o společnosti ve dvou geometrických útvarech, vždy však tvořících jeden celek.
Já se však domnívám, že je ve velmi pokročilém stádiu proces rozdělení společnosti a obě oddělující se části spojuje jen velmi tenká spojnice. Pokud již nedošlo k rozdělení, tak (zatím) přetrvávající spojnice je v podstatě jen různorodá, nehomogenní sestava, je svou podstatou nespojující, jen historicky dožívající. I tato šíje mezi oběma pevninami je odsouzena k rozdělení a připojení se k jednomu z vytvořených celků.
Neprobíhá to jen v rovině ideálů, ale i v rovině materiální, společenské a ve výsledku zřejmě i teritoriální, což způsobuje globální nerovnováhu směřující k dramatickému střetu.