Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z41u79z76a24n23a 26R51ů96ž48i80č94k58o46v13á
Pedagogické vzdělání a dále vzdělání ve dvou aprobacích je to minimální, co má soudný člověk - budoucí učitel, absolvovat. Přestože se někteří snaží toto minimum ( jakýsi kantorský řidičák) neustále zpochybňovat, stejně to takto bylo, je a bude. A všechno ostatní jsou jen pokusy, jak zalátat díry a špatně pokusy o špatné řešení... Vždy, když je nedostatek nějaké důležité profese, má naše společnost tendenci jít tou nejjednodušší cestou. Tentokrát je to tedy cesta „odborníků" do praxe. Hezky se to nazve, zaváže do maličky, vyřízeno, paráda. Důsledky zjistíme ovšem až za dlouho...no a na " pachatele" novely už si nikdo nevzpomene. Že? Odborníci ale přece mohou učit už dnes...Zakopaný pes je ale v tom,že většina škol potřebuje učitele na minim.2 předměty. Chemik umí ale jen chemii( ta se učí jen v 8. a 9.třídě...kolik odučí týdně?4 hodinky?), informatik umí jen informatiku ( i když který IT půjde do.skoly...haha) atd. Takže ten druhý předmět bude nějak látat...Ano, ne každý učitel má dnes 100procentně jen své předměty. Ale onen odborník nebude mít prakticky nikdy jen " svůj" obor. Aspoň na základce určitě ne. Možná na SŠ...Neříkám,že neexistují odborníci z praxe, kteří školství prospějí. Nedělejme ovšem z výjimek pravidlo!! Navíc situace kdy ředitel ( a ne VŠ) z kohokoliv z ulice může udělat učitele, je prostě otřesná. To si žádný stát na západ ani sever od nás nedovolí. Ne všichni ředitelé jsou také soudní....A kritikům říkám jedno - nechtějte, aby vaše děti a vnuky učili nevystudovaní neučitelné, zato dobří kámoši pana řídícího...s vy neměli na výběr z jiných škol v dojezdové vzdálenosti....
Z66d71e72n41ě45k 52Z98a40v96a50d90i93l
Moje známá učitelka říká, že mnozí učitelé by před učením jít alespoň na rok do praxe mimo školství, aby si pak víc vážili toho co jim školství nabízí a dává.

R88a94d45k48a 10K92i38e15l11b38e49r11g78e13r59o24v75á
sebeoslněnost některých učitelů miluji...Půlka z nich na děti ječí, půlka z nich rovnou podezřívá z neplnění věcí, a ruku v ruce s tím nehodlá v době jejich nácti chápat jejich vývojové změny a pokusit se k nim přistupovat jaksi s větší noblesou a jako k dospělejším, což se nezřídka táhne až k maturitě...A to navzdory tomu, že se tito mnohem více orientují v technickém světě než některé z učitelek. Dávno pracují na brigádách... atd atd. Systém - jsem nad tebou dva metry a ty si to laskavě uvědom. Systém- nauč se to, protože se to má znát... i když už padesát let udržujeme nefunkční znalosti, a tedy znalostní mrtvoly. I v češtině... Tedy buďme soudní, že kvalifikace a didaktiky a psychologie ne u všech fungují, jak by měly...
Co se týká pedagogických fakult a jejich zaměření, s didaktikami a rozbory se roztrhnul pytel a znalosti jsou tu často vyváženy ctrl. c- crtl v...strýček Gůgl zařídí...Zažila jsem praxe, kde hra a hra a klik a klik a technika - prezentace, které učí děti vyjadřovat se stroze v heslech a po prezentaci toho stejně půlku zapomenout. Mám za to, že lidi z praxe i nestudovaní - s jinými přístupy, těmi, které fungují v praxi ,sice někdy můžou - ale zdaleka nemusejí být hromadnou katastrofou. Proč to nezkusit po všech nesmyslných byrokratických opruzeninách jako jednu ze zkušebních cest... vážně nevím. Navíc - není nad to, když se obory prostupují a mezi lidmi je mnoho chytrých specialistů, kteří znají nejen to své. Což nebudu dokládat,jak moc se lze bavit o věcech jiných třeba s některými zapálenými matikáři a fyzikáři, jejichž důležitost nad rámec normálu stoupla.
M76i85r13o75s63l86a50v 87P28a54v16l28í41č48e79k
Schopnost "učit" patří mezi soft skills. A ty se obecně velmi těžko někdo naučí. Jsou z největší části "vrozené", dále se "vybrušují" praxí. A jelikož na učitele, stejně jako na jiné obory, chodí kdekdo, tak je iluzorní se domnívat, že dobrý učitel musí bezpodmínečně mít tzv. "pedagogické vzdělání".
V72l31a31d62i12m13í42r93a 65B18o97š64k43o32v39á
Západ. země na to jdou chytřeji, např. když potřebují knihovníky, nehledají jen ty s knihovnickou školou, hledají i specialisty pro oblast historie, zeměpisu atd. - z jiných fakult. Totéž se uplatňuje u učitelů, i mezi nimi je potřeba mít specialisty s hlubšími znalostmi z různých oblastí (v závislosti na druhu školy). Není to tedy jen o pedagogice. Ale neměli bychom skončit na úrovni, kdy např. odběr vzorku z nosohltanu provádí hasič.
V65l48a48d26i30m72í15r90a 22B40o57š97k22o74v83á
Za totalit. režimu jsem jednou v zoufalství zkusila shánět místo učitelky v českém pohraničí (jako vysokoškolačka, ale neměla jsem pedagogickou fak.), tehdejší soudruzi rozhodli, že bez pedagogic. školy nemohu učit, nebo jsem prostě jen nebyla prokádrovaná?). Po r. 1989 s boomem mj. v počtu škol u nás jsem zjistila, že západ. země regulují počet škol (a studentů) napojených na veřej. prostředky, což podporuje vyšší kvalitu škol, jejich lepší vybavení, soutěž nejtalentovanějších studentů s těmi méně zdatnými. My zřejmě nepotřebujeme víc kantorů, my potřebujeme regulovat síť škol podle počtu obyvatelstva v krajích apod.
P97e81t95r 10K30o15r80e37c61k72y
Měl jsem pár přednášek na VŠ, jako muž z praxe, energetika a i sám jsem při studiu na vysoké škole ocenil možnost diskuse z odborníky bez pedagogického vzdělání právě na školní půdě (myšleno jako přednáškový cyklus)....vždy to bylo velmi zajímavé...
O73d53s18t20r54a88n84ě54n94ý 24U49ž78i91v32a58t10e26l

R40a49d70e54k 43P81o89l34i98c82k46ý
Naprostý souhlas.
Snižování nároků na vzdělání učitelů je absurdní krok zpět.
Vám karma.
V32á18c59l67a20v 63Z56e98l60i81n12k84a
Jako všechno, i tohle má svá pro a proti. Gympl jsem studoval ještě za komančů a bylo běžné, že na technické předměty nás chodili učit inženýři z praxe. A měli jsme je rádi. Hodiny byly zajímavé a člověk si z nich něco odnesl. Spoustu z toho jsem potom využil při studiu na ČVUT.
K tomu učení. Pamatuju si, jak jeden kolega z mojí alma mater chodil na část úvazku učit na svou střední školu. Ne kvůli penězům, ale prostě chtěl předávat dál, co měl v hlavě. Nakonec to musel nechat přesně kvůli rostoucím papírovým požadavkům. Sranda situace. Člověk s titulem před i za jménem, který vedl předměty na VŠ, nemohl chodit učit na SŠ, protože mu chyběl nějaký štempl. Takže asi tak.

R67a23d67e78k 68P57o12l13i76c70k15ý
To, že byl kolega dobrý inženýr vůbec neznamená, že byl dobrý pedagog.
Kvalifikací učitele je schopnost učit ne být jedničkou v praktické sféře.

R63a96d21e12k 28S19á36r29k30ö89z11i
JAK VYPADAJÍ FRANCOUZSKÉ ZKOUŠKY NA UČITELE DĚJEPISU A ZEMĚPISU
J17i72ř15í 89K21u80b67í11č10e65k
To u nás zavést nelze, protože v kombinaci s platy českých učitelů by pedagogické školy okamžitě okamžitě přišly o studenty.
- Počet článků 61
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3621x